Heldere koplamp van ET ging uit (help!)

Gestart door Lampje, 27-06-2009 11:35:41

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

Geweldige service van Marc; die heeft ballast en nieuwe Xenon-lamp opgestuurd en nog werkte de lamp niet.

Wat blijkt? Er liggen voor het aarden van het lamphuis nog eens twee stekkertjes met doorzichtige hoesjes in het  lamphuis en eentje is losgetrild. Geen massa, geen licht.

Nou kan ik niet via dat ronde gat bij die korte draadjes.

Weet iemand met heldere ET-lampen, wat je precies uit elkaar moet schroeven om daarbij te kunnen?

Aan de voorzijde zit het glas vastgeklemd aan het lamphuis met zwarte klemmen. Is dat een goede ingang?

Of moet de gehele lamp gedemonteerd worden om daar bij te kunnen?

Ik zal ze maar meteen vastzetten met krimpkous, want dit is vervelend om bij te komen...

Wie weet raad?

razorx

Citaat van: Lampje op 27-06-2009 11:35:41
Geweldige service van Marc; die heeft ballast en nieuwe Xenon-lamp opgestuurd en nog werkte de lamp niet.

Wat blijkt? Er liggen voor het aarden van het lamphuis nog eens twee stekkertjes met doorzichtige hoesjes in het  lamphuis en eentje is losgetrild. Geen massa, geen licht.

Nou kan ik niet via dat ronde gat bij die korte draadjes.

Weet iemand met heldere ET-lampen, wat je precies uit elkaar moet schroeven om daarbij te kunnen?

Aan de voorzijde zit het glas vastgeklemd aan het lamphuis met zwarte klemmen. Is dat een goede ingang?

Ik zal ze maar meteen vastzetten met krimpkous, want dit is vervelend om bij te komen...

Wie weet raad?
Je zou, zonder de boel uitelkaar te halen kunnen proberen het draadje vast te grijpen met een Hirschmann Kleps.

Is bedoeld om een meetpen ergens aan te hangen, maar draadjes te voorschijn pulken uit hopeloze plekken gaat hier heel goed mee.
Knijp in het knijpertje en aan de voorgand komt een grijpertje  ;) .
Ik vermoedt dat je ze wel kent.

Succes!
Yits

elianmars

Citaat van: Lampje op 27-06-2009 11:35:41

Ook als je het glas wil loshalen, zul je de koplamp moeten demonteren. Je krijgt anders nooit alle klemmen los.

Lampje

Alles losgehad, vooral de derde bout is een feest!

Het werkt weer, het was óók een kapotte lamp.

Morgen weer lekker woon/werkverkeer en alles werkt; dat voelt goed.