cruise controll vraagje

Gestart door arjen850, 27-06-2009 21:24:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjen850

Hallo luitjes,

een vraag over mijn cruise control..eigenlijk werkt hij goed tot een snelheid van 170 km..
dus stel ik rij 190,zet de cruise erop dan zakt hij terug naar 170..
ook merk ik dat als ik met de cruise bv vanaf 120 naar 130 wil accelereren dit erg langzaam gaat,zo langzaam dat ik het met de voet niet zo langzaam zou kunnen doen ;)
en het oppakken duurt zo rond de 4 a 5 sec..maar dat schijnen meer mensen te hebben..
uitlezen bracht geen uitkomst..nu zegt mijn gevoel dat het een vacuum lekkage is,maarvoor dat ik alles op zijn kop ga zetten wou ik vragen of er iemand is die bekend is met dit probleem? en al dan niet een oplossing weet..
en ja ik weet het,zo hard mag je niet en ik moet zuinig zijn op mijn R ;) maar soms moet hij uitgelaten worden,en over 2 weken ga ik naar oostenrijk door het snelheids mekka ;D

gr arjen ;)

UserID6342

Zo te lezen idd vacuumprobleempje, makkelijkst is gewoon de leidingen ff allemaal na te lopen, moter wel laten lopen dan hoor je het vanzelf wel als je de leidingen een beetje beweegt.  Wel eerst de afdekplaat boven de pedalen er even af halen en daar beginnen met zoeken / uitsluiten.

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 27-06-2009 23:16:57
Zo te lezen idd vacuumprobleempje, makkelijkst is gewoon de leidingen ff allemaal na te lopen, moter wel laten lopen dan hoor je het vanzelf wel als je de leidingen een beetje beweegt.  Wel eerst de afdekplaat boven de pedalen er even af halen en daar beginnen met zoeken / uitsluiten.

oke ik dat kan ik volgen..maar staat er zowiezo dan vacuum op? ik bedoel er is toch alleen vacuum als het motortje van de cruisecontrol is ingeschakeld? en dat kan dacht ik niet onder de 40km per uur? :eusa_think:

gr arjen ;)

UserID6342

Zover ik weet loopt het pompje altijd, alleen word door het relais bepaald wanneer de CC inschakelbaar is. Dus boven de 35 km/h

arjen850

dat het pompje altijd draait wist ik niet,en het zal een eventueel lek veel makkelijker zicht of hoorbaar maken..
ik hou je op de hoogte,zal er van de week naar kijken..
bedankt..

gr arjen ;)