EEN V70 OMGEBOUWD TOT AANHANGER

Gestart door Volvo Felipe, 28-06-2009 12:10:53

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Citaat van: Turbo-Geek op 17-12-2009 20:57:28
Waarom de vlakke voorkant ?
Zeker met het goedkope trekdeel van de aanhanger ervoor (tov een nette triangel).

Ik zou ook liever een triangel zien. Het lijkt me dat de dissel, zoals ie er nu onder zit, bij belading en fikse zijwind zal gaan werken.
...The Nile isn't just a river in Africa...

V70 classic

Zo ik in het begin al sugereerde .
Ik had het zo gedaan.
Geen kogeldruk alleen een rem installatie.
De auto (even een term van een mede forumer) uitbenen en klaar.
Werkt perfect toen ik in dienst zat deden ze daar niet anders.
Al was het maar omdat de 616 nog geen zak drop van tafel tilde  :eusa_shifty:.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

BOV

Wil je erdan zoals bij de Smart een 4 wielige aanhangwagen van maken?
En dan het stuurhuis fixeren?
I take pictures and build stuff...

Dave

Jullie zijn allemaal wel helden in het bekritseren van iemand anders zijn project. De 11 pagina's dat deze topic tellen gaat vooral over gejammer van kogeldruk, gewicht van de aanhanger, remmen en al dan niet gekeurd zijn. Op zich is het niet verkeerd om er eens op te wijzen zodat men bij de constructie hier ook belang aan kan hecten. Maar keer op keer in herhaling vallen hoeft echt niet.
Wees toch gewoon blij dat Felipe eens iets anders probeert dan de zoveelste persoon die heldere koplampen of een R bumper monteerd. Orginaliteit/creativiteit wordt hier blijkbaar niet in dank afgenomen...

Vulk

Citaat van: Dave op 18-12-2009 20:31:30
Jullie zijn allemaal wel helden in het bekritseren van iemand anders zijn project. De 11 pagina's dat deze topic tellen gaat vooral over gejammer van kogeldruk, gewicht van de aanhanger, remmen en al dan niet gekeurd zijn. Op zich is het niet verkeerd om er eens op te wijzen zodat men bij de constructie hier ook belang aan kan hecten. Maar keer op keer in herhaling vallen hoeft echt niet.
Wees toch gewoon blij dat Felipe eens iets anders probeert dan de zoveelste persoon die heldere koplampen of een R bumper monteerd. Orginaliteit/creativiteit wordt hier blijkbaar niet in dank afgenomen...

Ja, maar geef toe als iedereen continu zegt "knap, mooi, ..." dan wordt het ook maar saai.
Wat kritiek maakt het net zo aangenaam.

fbm

Ohh jawel hoor! Ik zeg plus 1 en weg met die R bumpers!  ;D

elianmars

Maar keer op keer in herhaling vallen hoeft echt niet.

We moeten wel, hij wil maar niet luisteren  ;D

Volvo Felipe

Aan de kogeldruk wordt gewerkt dat deze van 100 kg naar 75 kg ga

elianmars

Gaat vast goed komen, Felipe.

Als je "karretje" straks klaar is, zijn we allemaal heel erg jaloers  ;)

UserID6342

Denk ook dat je eea met een korreltje zout moet nemen hoor.  Kijk, soms het gebeurt het dat mensen in hun eigen enthousiasme bepaalde dingen vergeten.  

Dan is het weer handig als ze erop gewezen worden.  Er is hier niemand op het forum die twijfelt aan of de deskundigheid, of de creativiteit van Philipe.  Dat mag echt wel voorop staan.  

Zelf volg ik het hele project al vanaf het begin met zeer veel interesse, ook bij mij kwamen er vragen naar boven van oa de kogeldruk.  Zo zag ik laatst die foto met die triangel van V70 classic staan en daar zou je dus ineens alles mee op kunnen lossen wat dat aangaat.  Zo heb je dus met meerdere mensen meerdere ideeën en wellicht zit daar een goede bruikbare tussen.  Welke ook Philipe voor zijn project weer kan gebruiken.

Kritisch commentaar hoeft niet altijd verkeerd bedoeld te zijn....

-D©©©L-

GermanR

Ik zeg super project. Erg mooi gedaan. Vooral doorgaan. En ik weet zeker dat het goed gaat komen.  :eusa_clap: :eusa_dance:

V70 classic

Citaat van: BOV op 18-12-2009 19:50:18
Wil je erdan zoals bij de Smart een 4 wielige aanhangwagen van maken?
En dan het stuurhuis fixeren?

Nee stuurhuis eraf.
Als je zo sleept dan mag de auto niet in het stuurslot staan.
Op deze manier is hij gewoon meestuurend.

Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand ziel en zaligheid ergens instopt om erdan later achter te komen dan het gewoon niet kan.
Meestal door regelgeving.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

-D©©©L-

Een triangel kan je alleen gebruiken als het maximum beladen gewicht van het getrokken voertuig <750 kg is.