LPi problemen met name bij hogere toerentallen

Gestart door razorx, 29-06-2009 01:34:52

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Het valt mij op dat er sind een jaar of zo vrij veel problematiek is met LPi inbouw.
Een beetje inhakend op de vraag van Joost maar ook vele anderen.
Misschien (heel voorzichtig) is het tijd om daar een apart topic voor te starten (als dat al niet gedaan is).

In het algemeen:
Bij wie?
Stage 0 al gedaan incl. carterventillatie voor de inbouw?
Alleen boven een bepaald toerental?
Welke injectors?
Welke motor?
Gechipped of niet?
Andere tuning?
Problemen?

De mijne:
Inbouw: Bodo A'dam Noord
Stage 0 ok voor de inbouw.
geen ellende bij welk toerental dan ook
Paarse injectoren
10 klepper
Niet gechipped.
K&N inlegluchtfilter, warme inlaat volledig verwijderd en koude geoptimaliseerd, inlaatklep gestripped.
Problemen: Geen.

Ik vermoed dat dit topic wat stof zal doen opwaaien, maar ik zie de laatste tijd te veel geklaag.
Het gaat er ook niet om hoe goed je roffel is maar puur om eventele LPi problemen in kaart te brengen.
Wat anders: Mesman bouwt veel in, klagers posten wel, tevreden mensen minder.

Graag jullie ervaring  ;)

)()()sT

Inbouw: Mesman
Stage 0 = oké, ook voor de inbouw;
Rijdend geen problemen, in het hele toerenbereik;
Injectors: de bruine;
Motor: 2.3 T5 (R)
Niet gechipped;
Andere tuning: 3"DP, open luchtfilter (K&N), al vóór de gasinbouw;
Problemen: koude start als gevolg van lekkende injectoren. Na monteren nieuwe geen problemen voor korte tijd (momenteel ca. 2 weken probleemloos gestart).

Misha

Inbouw : Mesman
Stage 0 : Duhu.. Oké natuurlijk
Rijdend geen problemen over het hele bereik
Injector : 5 x wit met groene stip
Auto : S70 2.5T 1999
Motor : B5254T (ME7)
Chip : Fasttech
Andere tuning : Geen
Problemen : inhouden vanaf 0 graden tot ernstig stotteren bij -10.

Remedie: een keer teruggeweest, maar er was niets te merken. Logisch, was toen 5 graden boven 0.
Binnenkort: Inbouw van 6e injector, baat het niet dan schaadt het niet.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Ludo

Citaat van: razorx op 29-06-2009 01:34:52
Misschien (heel voorzichtig) is het tijd om daar een apart topic voor te starten (als dat al niet gedaan is).

Waarom. ???
Bij Vialle is men zich bewust van het probleem met de nieuwe bruine injectors.
Samen met de fabrikant werkt men ook aan een oplossing.

Het zal heus niet zo zijn, dat als er in NL een haan kraait, dat de Italiaantjes per direct wakker schieten...  ;D

-D©©©L-

Originele inbouw: Limburgse LPG technieken (Eksel, belgie)
Modificatie 1 (injectoren wissel): Mesman, Son.
Modificatie 2 (PTC, LPe): -DCCCL-, Zwolle
Stage 0 al gedaan incl. carterventillatie voor de inbouw: Nee, wel voor de modificaties
Alleen boven een bepaald toerental: Nee, probleemloos
Welke injectors: 5 x bruin Vialle 28 met groene stip
Welke motor: B5234T5 (Motronic 4.3)
Gechipped of niet: Ja, maatwerk (Fasttech, Haaksbergen)
Andere tuning: Dikke IC, andere turbo, ander uitlaatspruitstuk, ander IC buizen, katloos 3" freeflow.
Problemen: Verbruik bij hoge snelheden  :eusa_shifty:

)()()sT

Wel goed dat jij dan toch geen problemen hebt met de bruine; ik ga dus binnenkort waarschijnlijk voor de 4e keer  :eusa_eh:

Moet wel zeggen dat ik gisteravond even stevig getrapt heb en dat ie vanmorgen vrij goed startte.

UserID6342

Probleem opgelost Joost, je rijd gewoon te zachtjes ;D

pwassink

mja ach:  best als ze problemen hebben met de superieure bruine einspritzers, maar er dan geheim over lopen doen of
gedupeerden vragen er stil over te zijn is zinloos, google er maar eens op, problemen te over, bijna allemaal met vialle-bruin.

Injectoren wisselen kan zinvol zijn, maar dan moet vialle eerst een oplossing verzinnen voor de symptomen en dit verhelpen,
krijg steeds meer het idee dat er momenteel nog steeds veel auto's uitgeleverd worden met injectoren met dezelfde fout.

Ook vraag ik mij terdege af of er niet veel meer wagens zijn die te arm lopen met de 5 x bruin optie
maar die onwetend zijn hierover vanwege het niet kunnen meten van de afr waardes  :eusa_think:

To the point :

Stage 0 : was al gedaan
Rijdend veel problemen vanaf ca 3500 rpm kakt hij in > 3800 rpm loopt hij (gemeten) te arm.
Injector : 5 x bruin
Auto : 855 T5 '95
Motor : 2.3 T5
Chip : MTE
Andere tuning : Oem Ic, reversed piping, katloos 3". 2.5" freeflow uitlaat, extra wideband om AFR te kunnen controleren.

Problemen : Beroerd starten, overal behalve in Son,
                    veel te arm lopen bij doortrappen, 
                    hikken, horten en stoten bij koud weer.
                    LPI injectoren lekken te pas en te onpas, en dus niet alleen bij koude nacht bleek vanochtend nog eens.
                    Totaalscore installatie en support : nihil

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Enno

Stage 0 : gedaan voorafgaand aan inbouw.......W.o. carterventilatie
Stationair toerental problematisch op LPi, op benzine OK...
Injectoren 5 x paars
Auto 2.5-20vLH3.2
Andere tunng.....V70 (97) uitlaatspruitstuk + Kat

Na aanpassing aan LPi installatie door Mesman medio April zijn de problemen grotendeels verholpen. Motor draait goed stationair (warme motor) en trekt lekker door tot boven de 6000 rpm. Verbruik is ronduit netjes, tenzij ik veel stadsverkeer maak.

Vandaag begon te pomp te piepen......toen hij bijna leeg was.

Ludo

Citaat van: pwassink op 29-06-2009 20:35:16
mja ach:  best als ze problemen hebben met de superieure bruine einspritzers, maar er dan geheim over lopen doen of gedupeerden vragen er stil over te zijn is zinloos,  

Ben ik het toch niet helemaal mee eens Peter.
Het probleem tegenwoordig, is dat men meteen moet klaar staan als de klant belt, dit kan in dit geval niet, simpelweg omdat de inbouwer zelf afhankelijk zijn van de fabrikant.
Wel jammer dat je dan dit soort reacties krijgt:

:eusa_wall:

Het probleem is bekend, maar het moeilijke is dat de problemen sporadisch zijn.
d.w.z. de éne heeft er problemen mee, de andere niet, terwijl ze uit dezelfde productielijn komen.
Waar moeten ze het dan zo snel zoeken?, draag de oplossing maar aan.... d'r staat vast wel een vette pot tegenover.  ;)

Als ik persoonlijk met dit probleem zou zitten, had ik het voor mezelf al lang opgelost.  :P
Heel simpel: met 6 witte injectors...

pwassink

Citaat van: Ludo op 29-06-2009 21:30:30
mja ach:  best als ze problemen hebben met de superieure bruine einspritzers, maar er dan geheim over lopen doen of gedupeerden vragen er stil over te zijn is zinloos,  

Ben ik het toch niet helemaal mee eens Peter.
Het probleem tegenwoordig, is dat men meteen moet klaar staan als de klant belt, dit kan in dit geval niet, simpelweg omdat de inbouwer zelf afhankelijk zijn van de fabrikant.
Wel jammer dat je dan dit soort reacties krijgt:

:eusa_wall:

Het probleem is bekend, maar het moeilijke is dat de problemen sporadisch zijn.
d.w.z. de éne heeft er problemen mee, de andere niet, terwijl ze uit dezelfde productielijn komen.
Waar moeten ze het dan zo snel zoeken?, draag de oplossing maar aan.... d'r staat vast wel een vette pot tegenover.  ;)

Als ik persoonlijk met dit probleem zou zitten, had ik het voor mezelf al lang opgelost.  :P
Heel simpel: met 6 witte injectors...

Beste Ludo,

Ik kijg niks aangedragen, als ik bel is degeen die het moet/mag regelen er nooit, als zij bellen moet ik altijd
"hem" bellen, ja inderdaad degene die er nooit is ..
Wanneer ik zelf een afspraak maak en erom vraag kan en wil men niks zeggen over wat men gaat doen,
helaas op basis van eerdere ervaringen wil ik weten en zien wat men daar doet.
Dit laatste mede genomen de manier waarop de inbouw indertijd gedaan is,
iets wat meerdere mensen nagenoeg plain hebben gezien.

En als ik dan onderhand (naar mijn idee terecht) vrij kritisch ben, ja !

Ik vind persoonlijk dat ik daar na het doneren van een fors bedrag voor een nog steeds niet goed functionerende (standaard) LPi installatie onderhand wel een beetje recht op heb.

K ben op t moment al blij als hij normaal start s'morgens, en als ik dan een keer besluit om t pedaal wat verder in te trappen
zet ik hem eerst maar op benzine, ik weet immers dat hij te arm loopt ..  das echt een fijn gevoel hoor ..  :eusa_whistle:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Ludo

Ik kan daar zo niet over oordelen Peter.
Sipelweg omdat ik het hele of exacte verhaal niet ken.
Een mes snijd ook aan 2 kanten.

Wat ik wel 100% zéker weet, is dat er meer wegen naar Rome leiden...  ;)

Marc O.

Bij wie? Mesman
Stage 0 al gedaan incl. carterventillatie voor de inbouw? Neuh
Alleen boven een bepaald toerental? Nee
Welke injectors? 5x standaard (paars??)
Welke motor? 2.4 170pk (ETM en vaste klepstoters)
Gechipped of niet? Neen
Andere tuning? Neen
Problemen? Bij koude motor erg gevoelig voor een minimaal vervuild gasklephuis. Resultaat: Wanneer net op LPG is overgeschakeld wil het toerental bij overschakelen naar een andere versnelling nog wel eens te ver terugvallen, wat leidt tot een wat bokkerig gedrag. Tevens kort na inbouw een kabelbreuk gehad in het LPG systeem waardoor een of meer van de benzine injectoren open bleef staan (als de motor op gas moest lopen). Storing werd snel door Mesman gelokaliseerd, mede dankzij een of andere uitdraai die de dealer had gemaakt. Verder geen enkel probleem (meer gehad).
...The Nile isn't just a river in Africa...