Bandenmaat 17 inch thuiskomer

Gestart door elianmars, 29-06-2009 19:43:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Ik wilde vanavond de 17 inch thuiskomer in de reservewielbak leggen, maar tot mijn grote verbazing past het wiel bijna niet in de bak.
De diameter is een stuk groter dan het 15 inch thuiskomertje dat er eerst in lag.

Ik heb een beugel van de gordelsluitingen er af geschroefd en dan past het nog naar net aan.
Het wiel ligt nog te hoog, waardoor de klep met daaraan de rugleuning van de derde zitrij, maar net aan dicht gaat.

Hoort het zo groot te zijn, of ligt er een verkeerde bandenmaat omheen?

De maat die er nu op ligt is 125-80/17.

elianmars


thuur


elianmars


elianmars

Tja. Vadis kon me niet helpen.

Het instructieboekje wel.......  :eusa_doh:


Het is de goede maat. Vreemd dat het wiel zo groot is  :eusa_think:
Ik moet er maar mee leren leven  ;D

pwassink

Citaat van: elianmars op 29-06-2009 23:20:29
Niemand?  :'(

k zal morgen even kijken, heb er ooit een gekocht na remupgrade
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

elianmars

Citaat van: pwassink op 29-06-2009 23:37:45
Citaat van: elianmars op 29-06-2009 23:20:29
Niemand?  :'(

k zal morgen even kijken, heb er ooit een gekocht na remupgrade

Heel lief van je, Peter, maar ik ben er inmiddels achter dat het de goede bandenmaat is (zie post hierboven)  :eusa_shifty:


Ik heb afgelopen zaterdag 302 schijven gemonteerd en besefte vanmorgen dat ik dan niks heb aan het 15 inch thuiskomertje wat in de auto lag  :eusa_doh:

pwassink

#7
Citaat van: elianmars op 29-06-2009 23:39:48
Citaat van: pwassink op 29-06-2009 23:37:45
Citaat van: elianmars op 29-06-2009 23:20:29
Niemand?  :'(

k zal morgen even kijken, heb er ooit een gekocht na remupgrade

Heel lief van je, Peter, maar ik ben er inmiddels achter dat het de goede bandenmaat is (zie post hierboven)  :eusa_shifty:


Ik heb afgelopen zaterdag 302 schijven gemonteerd en besefte vanmorgen dat ik dan niks heb aan het 15 inch thuiskomertje wat in de auto lag  :eusa_doh:

zat blijkbaar nog een page na de "blijkbaar niet" reactie ?


Let op waar je je vingers laat bij montage 16"staal  en of thuiskomer .. ruimte op bepaalde plaatsen is verdomd weinig .  :eusa_shhh:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

elianmars

Citaat van: pwassink op 29-06-2009 23:57:10
Citaat van: elianmars op 29-06-2009 23:39:48
Citaat van: pwassink op 29-06-2009 23:37:45
Citaat van: elianmars op 29-06-2009 23:20:29
Niemand?  :'(

k zal morgen even kijken, heb er ooit een gekocht na remupgrade

Heel lief van je, Peter, maar ik ben er inmiddels achter dat het de goede bandenmaat is (zie post hierboven)  :eusa_shifty:


Ik heb afgelopen zaterdag 302 schijven gemonteerd en besefte vanmorgen dat ik dan niks heb aan het 15 inch thuiskomertje wat in de auto lag  :eusa_doh:

zat blijkbaar noch een page na de "nee dus" reactie ?


Let op waar je je vingers laat bij montage 16"staal  en of thuiskomer .. ruimte op bepaalde plaatsen is verdomd weinig .  :eusa_shhh:


Ik hoop het nooit nodig te hebben, maar bedankt voor de tip!

Sbv

Net voor je gekeken. Zowel in deze S70R als ook in de overleden lag/ligt 125/80R17. Deze past netjes in de reservewiel bak. Krik ligt er keurig bij.

elianmars

Het past in mijn wagen moeilijker door de bevestiging van de gordelsluiting (derde bankje), die in de wielbak uitkomt.

Alleen vreemd dat daar geen rekening mee is gehouden.

Sbv

Citaat van: elianmars op 30-06-2009 09:04:03
Het past in mijn wagen moeilijker door de bevestiging van de gordelsluiting (derde bankje), die in de wielbak uitkomt.

Alleen vreemd dat daar geen rekening mee is gehouden.
Als je de gordelaansluiting loshaalt, past het dan wel gewoon ?