V70R blok in 850 2.3 T-5?

Gestart door onnaj, 30-06-2009 10:29:25

Vorige topic - Volgende topic

onnaj

Zoals enkele weten is mijn onderblok van mijn huidge 850 bijna overleden. Ik kan nu een compleet V70R blok aankomen.

Is dit zo maar om te zetten of dienen er nog aanpassingen gedaan te worden? Volgens de verkoper zouden de klopsensors omgezet dienen te worden?

Is een V70R blok kwalitatief beter dan een 2.3 T-5? Of staan deze juist slechter bekend?

Daarnaast heb ik een Vialle LPI installatie en een MTE gechipte ECU. Dien ik ook de ECU van de v70R om te zetten of draait zo'n 16T perfect met 15G software. Hiervoor kan ik uiteraard altijd een bezoekje voor aan Marc brengen.

Dien ik bij de LPG installateur nog aanpassingen te laten doen of volgt deze ECU gewoon de ECU van de auto?

mehn

Van welke V70R is het blok? Heb je een motorcode?
Als je alleen het blok gebruikt en alle andere dingen overzet van het defecte blok op het V70R blok zou het goed moeten komen. Dus ECU, alle sensoren, turbo, benzine injectoren, enz.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

Kijk maar naar Koenne, hij heeft het blok van de schade S70R van Sander gemonteerd in zijn T-5.
Ik heb het precies andersom; V70R met 850R blok+bak.

Blok zelf is hetzelfde, maar randzaken zijn omgewisseld zoals Maikel al zegt.

Suc6

onnaj

Ik heb geen motorcode maar het is van een V70R uit 1997.

Ik wil gewoon mijn blok eruit lepelen en verder mijn eigen ECU en alles behouden. De 16T op de 15G ECU moet dus geen probleem zijn? Wat ik meen te herinneren van links en rechts gelezen te hebben zit er ook weinig verschil in kwa flowen in beide turbo's.

mehn

Citaat van: onnaj op 30-06-2009 11:18:28
De 16T op de 15G ECU moet dus geen probleem zijn?

Ik zou het niet doen...

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

Dat moet wel lukken dacht ik zo....
Bij de mijne stonden de 2 blokken naast elkaar en konden we vanaf zitpositie goed checken wat er anders was en zo nodig omschroeven.
Sowieso brandstofleiding + injectorrail, het kerstboompje was iets anders.
Wat betreft 15G/ 16T weet ik het even niet ; Maikel zegt al "doe niet"

Misschien wel interessant: loopt die V70R nog? Weet je de loop/staat/compressie van het donorblok?  ;)

onnaj

De V70R loopt niet meer, maar krijg 1 maand garantie voor wat het waard is.

Kan mijn huidige gereviseerde turbo uiteraard gewoon omzetten, heb ik altijd nog een reserve achter de hand.

Nu hopen dat iemand op korte termijn tijd heeft een blok te wisselen.

sean850

zal als ik jou was dan de 15G in ieder geval op het R blok zetten ik doe ook binnenkort wissel van 15G naar 16T en mij is verteld dat de ECU dan dus wel moet aangepast worden anders 16T erop laten zitten en je ECU weer aanpassen

Sbv

Citaat van: )()()sT op 30-06-2009 10:57:53
Kijk maar naar Koenne, hij heeft het blok van de schade S70R van Sander gemonteerd in zijn T-5.
Ik heb het precies andersom; V70R met 850R blok+bak.

Blok zelf is hetzelfde, maar randzaken zijn omgewisseld zoals Maikel al zegt.

Suc6

Het is inderdaad te doen, maar Rene heeft bij een aantal zaken wat meer stof tot nadenken gehad. Hij heeft wel de 16T Turbo voor zover ik weet. Probleem injectorrail en brandstof leidingkjes volgens mij.

Stuur hem een pb dan kan hij je de details geven.
Overigens was mijn blok uit jan 1998. B5234T3 was de code

onnaj

Nou ik heb het blok zaterdag thuis opgehaald en kwam tot de ontdekking dat er een 18T ipv een 16T opgeschroefd zit. Ff google leerde mij dat de V70R van 1997 idd al met een 18T was geleverd, maar dit gold alleen voor de handbakversies.

Ik denk dat ik de 18T maar bewaar voor eventuele toekomstige upgrades. Als ik het vermogen te weinig ga vinden dan kan ik altijd nog grotere LPI injectoren monteren en een softwareupdate laten uitvoeren.

Eugene

18T heb je vrij weinig aan icm LPi, het systeem kan toch maar maximaal voor ~ 280-290pk aan LPG leveren. Bij de " 70pk" injectors zit dan de restrictie niet, maar in de pomp.

If it's not blown, it sucks...

Ludo

Citaat van: Eugene op 06-07-2009 16:08:22
18T heb je vrij weinig aan icm LPi, het systeem kan toch maar maximaal voor ~ 280-290pk aan LPG leveren. Bij de " 70pk" injectors zit dan de restrictie niet, maar in de pomp.

:eusa_doh:
Wil je over 300pk gaan, kan dat best hoor...

V70geRwin

Citaat van: Ludo op 06-07-2009 17:55:49

Vertel vertel vertel vertel

(je hebt nu al zoveel hints gegeven  ;) )

Ludo

Citaat van: spekkie99 op 06-07-2009 18:16:40
Citaat van: Ludo op 06-07-2009 17:55:49

Vertel vertel vertel vertel

(je hebt nu al zoveel hints gegeven  ;) )

Ik zoek een sponsor  ;D
Pas dan kan ik het bewijs leveren dat een T-5, +350pk op gas kan, zelfs met minder pompdruk als dat we nu rijden...  :P

:evil:

nickk.

Iets met overdruk zeker? :evil: