Piepende Remmen.....

Gestart door Markkie, 01-07-2009 12:22:57

Vorige topic - Volgende topic

Markkie

Hoi,

Ondanks mijn goedwerkende airco van mijn 850 estate rij ik met dit weer ook graag met de ramen open. Maar door het piepen van de remmen doe ik die ramen snel weer dicht. Wat een herrie !!!

Wat kan ik er aan doen ? Ik heb recentelijk de remblokken (voor) laten vervangen maar dat maakt niks uit. Heeft het iets met shims (?) te
maken wat zijn shims ?

Bij de garage hadden ze niet echt een oplossing

grt

Markkie

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Ludo

google eens op Bardahl brake noise silencer.
dit werkt écht.   :eusa_clap:

Thijssie!

Ik had er ook heel veel last van, het heeft zin om de remklauwen eens goed te behandelen met een staalborstel, doe dit ook met de remblokkken. Vervolgens bij het terugplaatsen van de remblokken de vlakken waar de blokken de klauwen raken invetten met kopervet...

Het hielp bij mij perfect ;D

pwassink

Zoek maar eens op ontpiepen, staat wel bij hoe je het doet ..

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Markkie

Hier kan ik wat mee super bedankt ! Dat ze dat bij de garage niet kunnen verzinnen  :eusa_think:

Thanks !

Markkie

thuur

Citaat van: Ludo op 01-07-2009 15:37:35
google eens op Bardahl brake noise silencer.
dit werkt écht.   :eusa_clap:

Ok... De scepticus in mij is klaarwakker:

- iets wat je op de voering smeert moet het probleem definitief verhelpen. Dat rem je er toch binnen een maand vanaf ???
- in de handleiding: maak de remblokken stofvrij... :eusa_eh:

Gr ???

HanV70

Zitten je remblokken strak tussen de nokken van de remklauw, of heb je behoorlijke speling?
Als je behoorlijke speling hebt, denk ik dat daardoor het piepen (resonantie/trillingen) ontstaat.
Bij een aantal revisieklauwen is de passing erg ruim, eventueel opvullen met een zelf te maken plaatje.
Koperpasta  of Plastilube van ATE (nieuwer product vooor remmen) zal zeker tijdelijk het "piepen" tegen kunnen gaan, maar is een tijdelijke oplossing, voorkomt wel het vast gaan zitten en roestvorming op het contactvlak van remcylinder en remblok.

razorx

Het gepiep krijg je meestal aan de achterkant.
Als alles goed gedaan is (keramisch vet of kopervet op de juiste plaats), kan het ook komen door te harde remblokken,
Origineel Volvo is wat stiller.  ;)

Markkie

:eusa_doh:De remblokken zijn alleen voor vervangen. Zou het dan aan de achterkant kunnen zitten ? Ga ik uitzoeken !

Markkie

pwassink

Citaat van: Markkie op 02-07-2009 13:26:48
:eusa_doh:De remblokken zijn alleen voor vervangen. Zou het dan aan de achterkant kunnen zitten ? Ga ik uitzoeken !

Markkie

achter is het bijna altijd pret, na een maand of zes  meestal,
ik doe de remmerij vaak tegelijk met zomer/winterbandenwissel
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Markkie

Hoi,

Inmiddels al enige weken geleden de achterremmen laten doen.... staalborstel en kopervet. Pieploos !!!!

Bedankt voor de tips want die waren bij de garage schijnbaar niet bekent !

grtz

Markkie

Hans Duiven

Citaat van: Markkie op 27-08-2009 12:01:31
Hoi,

Inmiddels al enige weken geleden de achterremmen laten doen.... staalborstel en kopervet. Pieploos !!!!

Bedankt voor de tips want die waren bij de garage schijnbaar niet bekent !

grtz

Markkie

Mooi, maar ik vermoed een tijdelijke oplossing.
Heb ik ook gedaan, maar na een poosje begint het gepiep weer.
(Dat is ook wel afhankelijk van de remblokken die eronder zitten).