Importeren 850 T5R of V70 T5 of toch NL

Gestart door Stirn, 02-07-2009 11:34:29

Vorige topic - Volgende topic

Stirn

Hoi allemaal,

Ik ben van plan een goede 850 T5R of R te kopen of 1e model V70 (tot 1999).
Aangezien het al vrij lastig is om die rond de 150.000 km te vinden heb ik even in Duitslang gekeken en daar zijn ze naar mijn idee wel een stuk goedkoper met minder km. BPM zal meevallen en keuring ook denk ik.
Graag jullie mening, slim of toch in Nederland blijven zoeken?

-D©©©L-

Idd, gewoon uit het buitenland halen als je daar kan vinden wat je hier niet vinden kan (qua prijs of km's).

Eric

Geen probleem ... zelf ook een V70R opgehaald.
Keuring stelt allemaal niet zo veel voor.

Let op wat er allemaal op de fahrzeugbrief staat of alles klopt. Schade verleden en eventuele aanpassingen moeten worden doorgegeven en moeten dan ook vermeld staan. Km's eventueel even laten uitlezen bij een dealer.
Beste is wat verder Duitsland in rijden. De grens streek laat wel eens km standen terug draaien in Nederland en zetten ze dan te koop ook al is het strafbaar in Duitsland dat te doen. Het beste koop je bij een particulier dan weet je ook gelijk wat voor persoon er in gereden hebt.

Verder staat er veel beschreven op het forum hier over. Ff zoeken... Succes!
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

thuur

Hans Duiven

coyote1980

Citaat van: thuur op 02-07-2009 13:52:01
Waarom de beperking tot 150dkm?

Gr ???

Op zich is die beperking ook wel te begrijpen, zelf weet je prima dat 3 ton geen probleem is, alleen als je er een met 1,5 ton kan krijgen is dat voor de verkoop weer makkelijker (aangezien een hoop mensen niet overtuigd zijn van het veel kunnen lopen van de Volvo blokken ;) )

En wellicht dat het voor de waarde nog weinig uit gaat maken, je raakt hem vooral sneller kwijt omdat je doelgroep groter is...
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

Stirn

Thanks voor de reacties!
150.000 zit idd mss tussen de oren. Alhoewel ik nog geen Volvo heb ben ik al jaren fan en wil ik er eentje kopen die nog wat langer mee kan en waar kans op dure reparaties net wat kleiner is.

Heb al vrij veel websites in NL zitten bekijken maar hier is het echt moeilijk om er een te vinden met wat minder kilometers of in elk geval betrouwbare kilometers. Als iemand van jullie tips heeft particulier of dealer hoor ik het graag.
Anders wordt het toch echt Duitsland denk ik.

Stirn

henry classic v70

Zweden?
Sinds kort ken ik iemand die daar regelmatig volvo's vandaan haalt
http://www.volvo-boudewijn.nl/
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

thuur

Citaat van: Stirn op 03-07-2009 09:27:43
Thanks voor de reacties!
150.000 zit idd mss tussen de oren. Alhoewel ik nog geen Volvo heb ben ik al jaren fan en wil ik er eentje kopen die nog wat langer mee kan en waar kans op dure reparaties net wat kleiner is.

Je vergeet dus dat 200dkm juist een hele dure km-stand. is. Dan zou ik kijken voor een nog frisser exemplaar, of eentje die net de 2 ton voorbij is.

Gr ;)