Airco doet het prima, maar na een uur koelt ie niet meer...

Gestart door MoundMan, 02-07-2009 14:36:03

Vorige topic - Volgende topic

MoundMan

Mijn airco is pas gevacumeerd en afgevuld. Het doet het ook prima ijskoud brrr.
Maar na een uur rijden in de hitte van de afgelopen dagen, stopt ie met koelen.
Alleen na een herstart van de motor, gaat ie weer mee doen.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

gr,
MoundMan

thuur

Antonio

Zelfde probleem. Bij mij stopt tie er na 20-25 minuten mee.

Waar zit die magneetkoppeling?? Wat kan er aan kapot zijn?? Kun je er zelf wat aan repareren? Ivm korte tijd voor de vakantie....

JorritV70

Bij mij het zelfde maar de magneetkoppeling blijft draaien. moet wel zeggen dat ik hem niet echt super koud vind, en dat ondanks de condensor en de radiator zijn vervangen.

GRoet Jorrit

Theostek

Citaat van: Antonio op 03-07-2009 13:37:51
Zelfde probleem. Bij mij stopt tie er na 20-25 minuten mee.

Waar zit die magneetkoppeling?? Wat kan er aan kapot zijn?? Kun je er zelf wat aan repareren? Ivm korte tijd voor de vakantie....

Deze zit op de compressor gemonteerd, speling kan te groot zijn?
Ja dit zou je zelf kunnen repareren? door de speling te meten en de juiste shim weg te halen.
Ivm korte tijd voor vakantie!!! das een uitvlucht, die ik niet kan waarderen met het schaam rood op mijn gezicht :-[

Iedere houder/eigenaar van een auto airco systeem weet hoe het systeem werkt/functioneerd.
Maar praktijk wijst altijd anders uit!!
Er wordt altijd afgewacht tot het laatste moment, of gedacht airco werkte de vorige week nog?

Ja daar schuilt het addertje, achterstallig onderhoud? of (on)bewust geredeneerd! ik ga pas klagen als die het helemaal niet meer doet!!

Wat is uitgevoerd en op welk tijdstip?
Is er een historie?

Is de accumulator cq filterdroger al ééns vervangen? of op geadviseerd...?
Hebben we te maken met een besparing op divers onderdelen?

Kortom er wordt altijd ge(d)(w)acht tot het laatste moment, de euro of kosten bepaalt dan weer wel of niet na laten kijken? want ik vertek op vakantie!

Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

Antonio

pfoeiheej wat een reactie. Soms last van de hitte??

Ik rij gewoon weinig lange afstanden met mijn wagen behalve in de vakantie. Ivm de idiote hitte kwam ik er vandaag pas achter.

Bedankt voor de post! Hebben we wat aan.

Theostek

Wat ik vermeld heb heeft echter geen persoonlijke betrekking op jouw vraag!!

Je moest ééns weten welke vragen telefonisch ofwel via mail binnen komen, met betrekking tot!!!

Hoe je het nu interpreteert of samen vat! blijkt natuurlijk uit jouw vermelding?
CiteerIk rij gewoon weinig lange afstanden met mijn wagen behalve in de vakantie. Ivm de idiote hitte kwam ik er vandaag pas achter.

Juist! en daar hebben we een aanknopingspunt!!

Er wordt pas geklaagd indien de airco minder koelt of helemaal niet meer!!
Waar ligt dan de oorzaak?
Bij de airco installatie of de eigenaar houder ervan?

Een gedegen airco onderhoud/kontrole ofwel fatsoenlijk advies kan behoeden voor narigheid...

Het fatsoenlijk werken van een a/c installatie heeft op meerdere vlakken, een uitgangs punt..
en berust niet tot afwachten tot deze niet meer functioneerd.

Dus krijg je van mij ook kort en bondig tekst en uitleg, want je vraagt waar de magneetkoppeling zit? Wat kan eraan kapot zijn? Kun jezelf repareren?
dit ivm met korte tijd voor vakantie?

Als er een korte tijd gemoeid is met vakantie kan ik begrijpen! iemand die deze week van mij verlangt om de airco na te kijken omdat deze niet meer functioneerd en binnen een week op vakantie gaat, gaat op zijn kin kloppen!!
Dan is het ARKO ( alle ramen kunnen konstant open) ipv kunnen.

Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

Antonio

Natuurlijk heeft een auto die tip-top door een (goede) monteur onderhouden is, minder problemen. Maar laten we wel wezen, ook die staan wel eens stil. Zeker als ze 14 jaar oud zijn. Ik heb nix met nieuw, dus rij ik vintage. Idd niet Volvo-dealer onderhouden, want dan gooi je zo een emmertje of 2 leeg. Evenwel niet met minder zorg voor de auto. Afgelopen 9 maanden (sinds aanschaf) 2000.- erin gestoken. Had ik dat bij de dealer laten doen, was ik zomaar 3000.- meer kwijt geweest (ik heb de prijzen opgevraagd).

Ik accepteer het dan ook dat af en toe een probleempje de kop op steekt. Ik dacht dat dat ook de insteek was van dit forum. Daar waar mogelijk elkaar helpen dat prachtspul tegen acceptabele kosten rijdende te houden. Zoniet, dan is dit forum totaal overbodig en ga ik morgen wel weer naar de volvo-dealer tegen 90.- ex btw per uur.

Rest de vraag waar de magneetkoppeling zit en wat de toegestane speling is en wat je kunt doen om de speling te corrigeren.

Bedankt alvast!!

nico

antonio,

kijk hier maar eens
waarschijnlijk staat hier het antwoord op jouw vraag

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,5513.0.html

gr. nico

Antonio

Dank je Nico! Dat ziet er goed uit! Helaas is een verhelderende foto uit het verhaal weggegvallen, maar hier kan ik wat mee.