Airco doet 't ineens niet meer + Airco nakijken/afvullen omg. Eindhoven

Gestart door 850-2.520V-Driver, 02-07-2009 17:34:21

Vorige topic - Volgende topic

850-2.520V-Driver

Hey mensen,

Tot voor kort werd m'n auto lekker koel, maar nu ineens helemaal niet meer. Ik zie ook geen condens meer op de leidingen.
Toen ik er straks instapte en 'm vantevoren een paar minuutjes had laten draaien meende ik enigzins koele lucht te voelen toen ik instapte, maar onderweg merkte ik ineens dat ie gewoon niet koel meer werd  :(

Ik zie geen lampjes knipperen op 't dashboard....

Wat kan ik checken en waar? En kan ik ook hier weer zelf m'n comp uitlezen zoals ik bijv. ook met de kilometerstand heb gedaan?

Alvast bedankt!

Edit: oohja, iemand ervaring met een goede airco''boer'' in de omg. van Eindhoven?

thuur

850-2.520V-Driver

Citaat van: thuur op 02-07-2009 17:50:18
Hoor/voel je de pomp wel inschakelen?

Gr 8)

Euuhh, kan ik dat horen/voelen dan? :-)
Die Volvo's zijn zooo stil haha! Wat voor geluid zou 't moeten maken?

Edit:

Net gecheckt en inderdaad, ik hoor idd een pomp aanslaan volgens mij en tevens neemt 't motorgeluid/vermogen even af.

Even wat met de knopjes geprutst en verrek, koude lucht! Niet zo ijskoud als dat 't was volgens mij, maar wel koud!

Dus... wat nu??

Ik ga nu in ieder geval ff een stukje rijden en m'n ''nieuwe'' armsteun ophalen. Eens kijken wat ie doet..

Verdere suggesties?

thuur

Controleer de spleet tussen magneetkoppeling en poelie maar eens ;)

Typisch dat ze er na een tijdje mee stoppen als de spleet te groot is. Er is wel iets aan te stellen (shims/ringetjes verwijderen) maar is veel werk en een teken dat de koppeling ver aan het slijten is. Is overigens niet los te vervangen.

Staat duidelijk beschreven op het forum.

Gr ;)

Ronald21

Vroeger toen er alleen kuilen waren en geen drempels

op de frankrijkstraat in eindhoven (eindh radiateurenfabriek)

hebben mijn audi ooit geholpen

mvg

JayJ

Citaat van: thuur op 02-07-2009 18:36:08

Typisch dat ze er na een tijdje mee stoppen als de spleet te groot is. Er is wel iets aan te stellen (shims/ringetjes verwijderen) maar is veel werk en een teken dat de koppeling ver aan het slijten is. Is overigens niet los te vervangen.

Gr ;)

Koppeling is zeker wel los te vervangen, we doen dit vaker dan een pomp vervangen.
Draait nu 296pk, 508Nm en een emmer op 1

Marc O.

Citaat van: 850-2.520V-Driver op 02-07-2009 17:34:21
Edit: oohja, iemand ervaring met een goede airco''boer'' in de omg. van Eindhoven?

Probeer eens bij http://www.demetroaircoservice.nl/ in Veldhoven. Redelijke prijzen en de beste man rijdt zelf ook een 850.
...The Nile isn't just a river in Africa...

thuur

Citaat van: JayJ op 02-07-2009 19:20:28

Gr ;)

Koppeling is zeker wel los te vervangen, we doen dit vaker dan een pomp vervangen.

Waar was jij toen Theostek zei dat het niet zo was?

Gr ;D

850-2.520V-Driver

Goeiendag, dat zijn veel reacties  :eusa_clap:

Nou, ben eens wat gaan proberen, bleek dat de airco iedere keer zo'n 15 a 20 minuten koude lucht gaf en dat 't daarna steeds warmer werd.

Toevallig was ik onderweg naar een forumlid (dirktv) (om een mooie V70 armsteun op te halen die perfect past, maar dat terzijde) en hij adviseerde mij ook al meteen om de magneetkoppeling na te laten kijken. Die schijnt mijn klachten namelijk regelmatig te veroorzaken.

Daarbij adviseerde hij mij om in Helmond (mijn woonplaats ook nog eens  :eusa_dance: ) langs te gaan bij Car Cool Systems, die zouden 't bij hem goed opgelost hebben én zijn tevens bekend met de Volvo 850 Club waar ze ook korting voor geven! Ben dan nog wel geen lid van deze club, maar 't geeft me wel een goed gevoel om daar dan langs te gaan. Iemand andere ervaringen?

@JayJ

Wie zijn wij? M.b.t. het alleen vervangen van een koppeling? Een beetje in de buurt bij mij?

Bedankt iedereen!

R o b

Ik ga altijd naar deze jongens toe. Klein maar fijn, en een afspraak is zo gemaakt:

http://www.nefel.eu/

(Ze zitten in Helmond)

850-2.520V-Driver

Citaat van: R o b op 03-07-2009 08:07:49
Ik ga altijd naar deze jongens toe. Klein maar fijn, en een afspraak is zo gemaakt:

http://www.nefel.eu/

(Ze zitten in Helmond)

Had Nefel ff gebeld, maar hadden pas vanaf 17-07 tijd.. Dus een afspraak gemaakt bij Car Cool Systems waar ik woensdag as. al terecht kan!! :D

Theostek

Citaat van: thuur op 02-07-2009 21:18:31
Citaat van: JayJ op 02-07-2009 19:20:28

Gr ;)

Waar was jij toen Theostek zei dat het niet zo was?

Gr ;D

???

Kan me dat niet voor de geest halen  :eusa_think:

Als dit wel het geval is geweest zal het per abuis of op een ander betrekking hebben.

Ik kan me wel iets voor de geest halen, dat ik ééns iets vermeld heb in de trent van: dat er te dikwijls verwezen of gezegd wordt door shims weg te halen de airco weer functioneerd.
Indien geen shim meer verwijderd kan worden, is het afgelopen met de magneetkoppeling en heeft een nieuwe plaatsen geen nut meer. :eusa_doh: :eusa_think:
Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

dirktv

b0nkolok

Met de saffron hier in heet Spanje staat de airco continu aan. Evn een hapering gehad en naar mijn -intussen gevonden- locale auto-airco-man. Lachen  ;D, electronica zei hij en haalde het relais eruit, reinigen, pootjes ietsje verbuigen en weer erin. Starten en meteen koude. Kostte niks anders dan een fooi  :eusa_whistle:
Overigens begint altijd meteen je ventilator te brullen als de airco ingeschakeld wordt.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek