Water-ballet verholpen!!

Gestart door B.Aders, 02-07-2009 21:14:39

Vorige topic - Volgende topic

B.Aders

Na alle afvoerslangen, airco afvoer, en afvoer van het schuifdak gecontroleerd te hebben had ik na de de auto weer natgespoten te hebben weer lekkage. Om moedeloos van te worden. Uiteindelijk toch maar het glas van het schuifdak gedemonteerd, blijkt het glas alleen nog maar aan de voorkant van het frame vast te zitten. Voor de rest was het een en al roest wat er zat. Eerst het glas verder los gesneden van het frame, frame ontroest en gespoten. 24 uur later het glas er weer ingelijmd. Na montage auto weer flink water gegeven en toen was ie eindelijk droog !!ERG BLIJ MEE!! :eusa_dance:. Ik schrok alleen wel van de staat van het frame, dus voor degene met een schuif/kanteldak kan dit handig zijn om te weten. ik heb het rubber van het dakraam met een klein beetje bitumen kit gemonteerd, kan er ook geen water meer bij het frame komen. Hopelijk heeft iemand hier wat aan, mijn auto is weer droog. Groeten Bouke. 

elianmars

Mooi dat je er eindelijk achter bent wat de lekkage veroorzaakte.

Het is een algemeen probleem dat het metalen frame van de dakramen gaat roesten. Da's één van de weinige dingen van onze wagens, die roesten. Helaas......

karelv70freak

Hallo Bouke,

ik denk dat ik hetzelfde probleem met mijn V70 heb. Na een flinke regenbui heb ik nu 2x in de hoek bij de passagierszijde water naar beneden gehad, en vanmiddag kreeg ik ineens een plasje water via de binnenverlichting in het midden naar beneden! Zeer vreemd, en ik ben ervan overtuigd dat het van het schuifdak komt. Ik heb namelijk ook geen water op de vloer van de auto. Vanmiddag constateerde ik dat het raam een beetje lekt op het metalen frame waarop ie gelijmd zit (druppels op de rand vooral in de hoeken), en ik denk dat die druppels uiteindelijk zorgen voor die plasjes water die naar beneden komen!  :eusa_doh: Het schuifdak kan immers volgens mij niet vanuit de binnenkant afwateren? Trouwens het roest bij mij ook behoorlijk op dat frame...Maar alleen aan de buitenzijde van de rails, toch?
Er blijft in ieder geval geen water staan in die afvoer gootjes, daar heb ik nl nog nooit water in zien staan na een regenbui. Ik ben zelf niet erg handig, dus zou je een tutoral kunnen maken voor mij om het zelf te fixen? Alvast bedankt!

Karel (V70 T5 1998, pikzwart) :eusa_clap:

B.Aders

Op zich valt het wel mee. Eerst het dakraam verwijderen ( open kantelen, plastic stripjes naar achteren wegklikken en de 6 torx boutjes loshalen).
Daarna kun je met een stevig breed hobby mes het raam van het frame los snijden. Frame en raam ontkitten ,frame ontroesten en opnieuw lakken. na het uitharden!! van de lak ramen-kit (sicaflex) aanbrengen raam weer vast lijmen en rondom goed vastzetten met lijmklemmen.
Is dit uitgehard breng dan wat bitumenkit aan op het randje waar het rubber weer omheen
moet. komt er ook geen water meer bij het frame.
Succes verzekerd.

petrolhead

bedankt.  Hij lekt nog niet maar dat zal niet lang op zich laten wachten.
Moet mij ook wel lukken. :azn:

johan283

Citaat van: elianmars op 03-07-2009 13:06:06
Mooi dat je er eindelijk achter bent wat de lekkage veroorzaakte.

Het is een algemeen probleem dat het metalen frame van de dakramen gaat roesten. Da's één van de weinige dingen van onze wagens, die roesten. Helaas......

mmhhhh er zijn  nog wel wat meer plekken.......vooral bij de bevestigingen van de sierlijsten of bij dorpels waar het plastic tegen de lak aanschuurt.....

nedtrain

In het kader van het spuiten van mijn auto wil ik het dakraam demonteren en 'het rubber vervangen'. Mmm, welk rubber hebben we het over? Ik heb een plaatje van de sunroof bijgevoegd. Gaat het om positie nummer 32 of om 2, of misschien beter allebeide???

Vriendelijke groet, Corné
850 2.5-10v 1994 Estate, Rood.
C40 Recharge Twin, Fjord Blue

UserID6342

nedtrain

Sorry... hick-up bij photobucket.
Maar zoals altijd ben je zelf toch weer de schuldige.

UserID6342

2 is het rubber van de cassette en als je die niet los haalt, absoluut overbodig om te vervangen.  Zou dus nr. 32 alleen vervangen als ik jou was.

nedtrain

Dus om de auto te spuiten zou jij de casette niet vervangen.
Krijg ik het raam er dan wel uit?
Bovendien lijkt het mij gezien het eerder op deze pagina geschrevene wel interessant om in ieder geval het frame te laten meespuiten.

UserID6342

Nee
Ja
Die kun je toch mee laten spuiten zonder te demonteren ?

nedtrain

Ok thanx. Ik zal wanneer ik het (de-) monteer wel wat foto's nemen. Wie weet heeft iemand er wat aan.