Snel zonder boete(s)

Gestart door CBR, 04-07-2009 20:40:42

Vorige topic - Volgende topic

sean850

's nachts op de dijk tussen lelystad en enkhuizen is het ook heerlijk rijden hoor das ook nog zeer goed te doen op het rechte stuk rijd er eigenlijk ook bijna niemand

ps hoe zit dat nou in duitsland met de onbeperkt stukken is dat overal waar 130 is aangegeven onbeperkt of hebben ze daar een ander bord voor, ga er namelijk naar toe op vakantie en wil de auto wel eens ff een beetje proberen vandaar

daytonawim

Als er niks staat mag je blazen, staat er een snelheid (welke dan ook) dan zou ik me er zeker aan houden
boetes zijn erg duur, en bij ongevallen en te hard rijden ben je flink de "sjaak" dat geld ook
als het eenzijdig is.

coyote1980

Een wit bord met rode rand en een snelheid erin is gewoon een maximum snelheid. Daar waar 'einde maximum snelheid' staat is het weer 'onbeperkt met een adviessnelheid van 130'.

Let bij de snelheidsbeperkingen ook op bordjes 'bei Nässe', dat betekent dus 'bij mooi weer lekker doorrijden' (en niet met 90 gaan zitten sukkelen) ;D
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

CBR

Citaat van: coyote1980 op 08-07-2009 15:38:06
Duitse A31 van het Ruhrgebied naar Leer is inderdaad een heerlijk stukje Autobahn!

dat is vlak bij mijn (ons) vakantieadres :eusa_dance:
nog ff 3wkn wachten :eusa_wall:

wel jammer dat het een tweebaans is. drei bahn is better voor uitwijken. Moet nu nog vroeg of laat >:( :eusa_think: Even er tussen uit als alles slaapt :angel: :eusa_whistle:

pwassink

Citaat van: coyote1980 op 08-07-2009 21:11:46
Een wit bord met rode rand en een snelheid erin is gewoon een maximum snelheid. Daar waar 'einde maximum snelheid' staat is het weer 'onbeperkt met een adviessnelheid van 130'.

Let bij de snelheidsbeperkingen ook op bordjes 'bei Nässe', dat betekent dus 'bij mooi weer lekker doorrijden' (en niet met 90 gaan zitten sukkelen) ;D

Das ook altijd pret als je navigatie met TMC hebt en het is weer met veel verspreide buien, wordt je gek van alle
snelheidswaarschuwingen die dat ding begint te bleren als tmc vind dat t nat is waar je rijdt..

Pas er wel mee op iig, snelheid van dat bord "bei nasse" geldt op dat moment wel ..  :eusa_whistle:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

tomandy

Citaat van: sean850 op 08-07-2009 21:02:11
's nachts op de dijk tussen lelystad en enkhuizen is het ook heerlijk rijden hoor das ook nog zeer goed te doen op het rechte stuk rijd er eigenlijk ook bijna niemand

Ja, je kunt heerlijk rijden op de dijk Lelystad-Enkhuizen.

Er is 100 toegestaan en echt niet zonder redenen.
Vooral proberen, dan mag de brandweer de resten weer eens verwijderen.

Veel succes.

coyote1980

Citaat van: CBR op 11-07-2009 10:07:45
wel jammer dat het een tweebaans is. drei bahn is better voor uitwijken. Moet nu nog vroeg of laat >:( :eusa_think: Even er tussen uit als alles slaapt :angel: :eusa_whistle:
Gaat niet om de rijbanen maar vooral om de rijstroken  :evil:  zie hier...

Maar geniet ervan, nog ff en wij mogen de A31 ook weer eens op ;D
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

RRRRR_Ramon

Citaat van: tomandy op 11-07-2009 11:10:19
Citaat van: sean850 op 08-07-2009 21:02:11

Ja, je kunt heerlijk rijden op de dijk Lelystad-Enkhuizen.

Er is 100 toegestaan en echt niet zonder redenen.
Vooral proberen, dan mag de brandweer de resten weer eens verwijderen.

Veel succes.

En als je geen ongeluk krijgt kan je ook wel de brandweer erbij halen om met de hoge drukspuit de muggenlijken van je voorkant te laten verwijderen...  :eusa_think:

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

tomandy

Ja, dat van die muggenlijken,  dat is best een aardige.
Dat is op deze dijk afschuwelijk.  Voordat ik over deze dijk ga, probeer ik eerst een inschatting te maken of er veel vliegen zijn.

combinedforces

quote autovisie is hier wel van toepassing:

'Helaas voor de natuurliefhebbers onder u dreigt er een kleine entomologische generatiekloof in de regio...'

knoopie

a58 bergen op zoom richting vlissingen 60km  één lang recht stuk.......
in de vroege uurtjes en zeker in het weekend zondagmorgen
misschien kom ik je nog wel voorbij..... ;D ;D

groeten richard  ;)

widebody

Net bij Heerlen de grens over de A4 richting Keulen, hele stukken planken en anders de A44 richting ruhrgebied. Ideaal zo dicht bij de grens, ook om met de motor de eifel in te gaan. :eusa_dance:

CBR

Gaat niet om de rijbanen maar vooral om de rijstroken  :evil:  zie hier...

Gelukkig gaan er 2 van de 4 stroken de goede kant op ;)

UserID6342

Citaat van: Miel850 op 08-07-2009 18:00:31
Daar waar de snelheid onbeperkt is, geldt nog altijd de algemene regel dat je je snelheid aan moet passen aan de verkeerssituatie en aan de situatie van de weg. Verder geldt op zulke stukken Autobahn een adviessnelheid van 130 km/u.
Wat veel Nederlanders niet weten, is dat je *altijd* voor minstens 50% aansprakelijk bent wanneer je betrokken bent bij een ongeval, en je sneller hebt gereden dan 130 km/u. Dit geldt dus ook voor die delen van de Autobahn waar geen snelheidsbeperking geldt!
:police: Miel850
Was in 1997 al zo want toen reed ik mijn 1 jaar oude R plat in Duitsland (A5 bij Karlsrühe) in een kettingbotsing, ook ik reed te hard en dat is nog best wel een gepeuzel / gedoe geweest om het gedeeltelijk vergoed te krijgen.  Maar als je er met > 170 aan komt blazen en ineens staat het echt stil dan helpt zelfs remmen niet meer en is het boem, degene achter mij dus net zo.  Ik was errug blij met mijn Volvo want kon zelf uit de auto komen.  Een hoop andere mensen hebben dat helaas niet gekunnen.

Pino143

Ik reed vorige week dinsdagnacht van Delft naar Haarlem, pak em beet half 1, en toen reed ik 180 kmh waar je 100 mocht op de A4 tussen Den Haag en Zoeterwoude. De politie zag me, en kwam achter me aan, deed een meting maar omdat ik tijdig remde kon de meting niet worden afgemaakt.

Ik kwam er vanaf met een waarschuwing. :angel:

Gr