Linker knipperlicht blijft branden

Gestart door vigour, 05-07-2009 19:33:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vigour

Na het oplossen van de problemen met het blok, het alarm, de cv en de knipperlichten heeft mijn roffel een aantal weken weer perfect gepresteerd...

Maar nu blijft het linkerknipperlicht branden.

Ik heb 'm vandaag met alle vier de ramen op een kiertje laten staan na thuiskomst maar omdat het begon te rommelen ben ik de ramen dicht gaan doen.
Na activatie van de cv om 'm open te kunnen maken bleven de beide knipperlichten branden, dus even sleutel omgedraaid, even zitten genieten van het geluid, motor weer af; rechterknipperlicht uit, links bleef aan.

Uiteindelijk heb ik maar de zekering van de alarmlichten er uit gehaald (ook omdat het wel erg hard begon te regenen), maar weet iemand ook een minder rigoreuze oplossing ?

Tarmac

Hoi. Ik heb bijna hetzelfde euvel met mijn roffel. Op sommige momenten (na gebruik van CV en alarm) blijft het rechter knipperlicht branden. Ik heb de minpool van de accu gehaald....een tijdje gewacht en toen was ie uit. Volgens mijn garage man heeft het te maken met een relais. Dat wordt morgen vervangen dus........ dan weet ik of  het relais idd de boosdoener was...je hoort.

rinze850tdi

Het klinkt een beetje als een knipperlichtrelais dat blijft hangen.
Die zit in de alarmlicht schakelaar. probeer eens als de lamp weer blijft branden om een tik teken het relais te geven. als dat wat veranderd ligt het waarschijnlijk daar aan.
groeten

vigour

Citaat van: rinze850tdi op 07-07-2009 22:04:16
Het klinkt een beetje als een knipperlichtrelais dat blijft hangen.
Die zit in de alarmlicht schakelaar. probeer eens als de lamp weer blijft branden om een tik teken het relais te geven. als dat wat veranderd ligt het waarschijnlijk daar aan.
groeten
Citaat van: Tarmac op 07-07-2009 21:57:29
Hoi. Ik heb bijna hetzelfde euvel met mijn roffel. Op sommige momenten (na gebruik van CV en alarm) blijft het rechter knipperlicht branden. Ik heb de minpool van de accu gehaald....een tijdje gewacht en toen was ie uit. Volgens mijn garage man heeft het te maken met een relais. Dat wordt morgen vervangen dus........ dan weet ik of  het relais idd de boosdoener was...je hoort.


Een beetje laat, tja, druk, én, was het het relais Tarmac ?

vigour

Citaat van: rinze850tdi op 07-07-2009 22:04:16
Het klinkt een beetje als een knipperlichtrelais dat blijft hangen.
Die zit in de alarmlicht schakelaar. probeer eens als de lamp weer blijft branden om een tik teken het relais te geven. als dat wat veranderd ligt het waarschijnlijk daar aan.
groeten

Dank je, ik was al op zoek naar dat.... :)

Morgen gelijk eens tikken...

vigour

Vandaag het hele relais er maar eens uitgewipt, maar de linker kant bleef gewoon branden.....
Alleen weghalen zekering 13 geeft uitkomst, maar ja, dan doen ze allemaal niet meer.....
Help !?! Iemand...???

-D©©©L-

Is het een achteraf inbouw CV / Alarm ?

haasje

probeer indien het een standaardrelais is, om relais 210/211 te verwijderen.

Tarmac

Hey allemaal, het was het relais. De monteur liet me het ding zien. Doorgebrand.... werkt nu weer perfect...

-D©©©L-


vigour

Vorige week weer aan het klooien geweest, uiteindelijk heb ik maar de computer gereset en jawel!!!! Alles werkt weer zoals het hoort! ;D

Midicijnman

Uhge, ughe... (stof eraf)

Bij mijn oude roffel, nu van m'n schoonzoon, is het knipperlicht gewoon een licht. En soms gaat ie ook niet meer uit. Nu heb ik daar ooit zo'n comfortschakeling van Volkswagen ingebouwd en vraag ik me af wat ik zou moeten vervangen; het Volvo-onderdeel (de alarmlichtschakelaar) of het VW-onderdeel?

)()()sT

Proberen? Ik zou eerst eens het Volvo-knipperlichtrelais uitwisselen ;)