EBC Blokken + ontpiepen

Gestart door 850-2.520V-Driver, 05-07-2009 22:00:08

Vorige topic - Volgende topic

850-2.520V-Driver

Hey mensen,

Heb al gezocht en tevens wel 't e.e.a. gevonden, maar verder word ik toch wat triest van de zoekfunctie...  ;)

Aangezien ik knetter aan 't worden ben van m'n, sinds kort ontzettend, piepende remmen (en ik m'n buren af en toe ook eens wil laten doorslapen als ik weer eens laat thuis kom...) wil ik m'n remblokjes maar eens gaan vervangen ::)

Nu had ik al gelezen dat de 850 nogal veel last heeft van piepende remmen, dus was daar al op verder gaan zoeken.

Ik wil 't meteen goed doen en lees dat ik dan o.a. 't e.ea. af moet vijlen omdat blokjes vaak te groot zijn en voor de netheid een zoekrandje(??) eraan moet maken?

Maar hoe en waar? Heeft iemand plaatjes, of een topic/site, waar 't mij wat duidelijker wordt?

Dan de andere vraag, aangezien de EBC Greenstuff mij goed beviel op m'n vorige auto en ik deze via een kennis voor een leuke prijs kan krijgen, vraag ik me af of er hier mensen ervaring met deze blokjes hebben? Greenstuff of Redstuff? Hoorde al dat Redstuff eventueel meer de voorkeur heeft ivm het gewicht van een 850...

Ik hoor het graag!

Alvast bedankt!

pwassink

Als de boel het nu al uitgilt zou ik los van schoonmaken eerst eens naar een zachter remblok gaan zoeken,
op de achteras kan het uitvoeren van een ontpiep actie en op de noodzakelijke plaatsen een snufje ceramisch / kopervet al helpen.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

elianmars

Wat heb je nu voor blokken (en schijven) onder je wagen liggen? Ik heb voor en achter origineel Volvo en heb geen last van piepende remmen.

De redstuff remmen alleen als ze warm zijn. Greenstuff schijnen niet echt vriendelijk voor je schijven te zijn, maar dat heb ik alleen van horen zeggen.

850-2.520V-Driver

@ pwassink, ik moet bekennen dat ik geen idee heb hoelang deze blokjes er nu opzitten :angel:
En tja of de EBC's dus per definitie zachter zijn, geen idee...

@ elianmars, ik ga er voor 't gemak maar even vanuit dat 't origineel Volvo is... Greenstuffs heb ik goede ervaringen mee en de Zimmerman geboorde schijven die ik erbij gebruikte leken niet te willen slijten :)

razorx

Gepiep (meestal achter) kan veel redenen hebben:
-te harde blokken: vervangen door zachtere
-geen kopervet of keramische vet op de juiste plek: aanbrengen
-afwezige shims bij blokken die dat wel hadden moeten hebben: aanbrengen
-veertjes die de blokken op hun plaats houden kapot: vervangen
-een te zeer gegroefde remschijf: doodgewoon schijven en bloken tegelijk vervangen
-soms remklauwen die nog maar aan één kant werken: vervangen

Heb bij alle twee de roffels de blokken achter vervangen. Bij de estate origineel Volvo, geen gepiep. Bij de sedan iets aftermarketerigs na bijna 10.000 km nog steeds gepiep (oorzaak 1 te harde blokken).

Vergeet niet, ieder voertug remt op zijn voorremmen, de achterkant dient alleen om de boel in balans te houden.
Zo giga hoeft het achter niet te zijn  ;)
En tja die achterremmen zijn bij onze roffels wat piepgrager.

Succes!
Y

arjenT5R

anti piep plaatjes achter en een beetje vet  :)

edit; mevius blokjes als je wat sportiever wil gaan rijden en remmen  :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!