Start niet na uitbouw Sikura alarm

Gestart door BaRRaCuDa, 05-07-2009 22:22:00

Vorige topic - Volgende topic

BaRRaCuDa

Er zat op mijn 850 een Sikura alarm uit Italie. Nu wil ik deze eruit halen, werkte niet en was zeeeeeeeeeeer slordig ingebouwd. Ik heb alle bedrading losgehaald en hersteld, de bedrading van het alarm zat aan de orginele gekoppeld. Mijn idee was, als ik de orginele keuren aan elkaar koppel en het alarm overal ertussenuit haal zou het moeten werken.
Helaas, als ik de auto op contact zet draait de brandstofpomp een seconde of 3 en wordt dan stilgelegd, ook tijdens starten draait de pomp niet. Misscien ben ik ergens een draadje vergeten???

Relais 103 is visueel in orde en de auto liep vorige week nog als een zonnentje.
De electrische raambediening werkt allemaal weer naar behoren (daar zat het alarm ook aan gekoppeld), dus ik heb toch iets goed gedaan.

Iemand ideen?

thuur

Dat je de pomp maar 3 sec hoort is normaal.

De startmotor draait dus wel?

Gr 8)

BaRRaCuDa

Ja, gaat mooi rond maar slaat niet aan.....
Voorheen hoorde je de brandstofpomp een stuk langer als je de auto op contact zette.....

Ik heb net alles weer uit elkaar gehaald en zie her en der wat lasstukken in de bedrading waarvan ik vermoed dat ze niet orgineel zijn. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat ze vanuit de fabriek bij Volvo draden aan elkaar knopen bij een gloednieuwe kabelboom.....

Ik moet de zekeringen/relais kast nog uit elkaar toveren, dan kan ik pas goed zien waar alles naartoe loopt....

Eigenlijk zou ik een compleet schema moeten zien te vinden van de bedrading, ik kan op Vadis niet echt bruikbare schema's vinden....

thuur

Er zijn wel plekken in de originele kabelboom waar kabels splitsen, maar dat herken je aan een dikke zwarte isolatie die je met je vingers niet losgepeuterd krijgt.

Vadis bevat geen elektrische schema's.

Probeer toch eens 103 te overbruggen.

Heb je wel vonk?

Gr ;)

BaRRaCuDa

Ik heb zojuist nog even de gehele relais/zekeringenkast uit de carroserie gepeuterd en de bedrading goed nagekeken ter hoogte van relais 103. Niets merkwaardigs aan te zien.
Wel viel mijn oog op een open plaats in de zekeringen kast, en wel een heel belangrijke postie nummer 1. De zekering voor het motormanagement  :eusa_doh:  :eusa_doh:  :eusa_doh:  :eusa_doh:  :eusa_wall:  :eusa_wall:  :eusa_wall:
Die zat er dus niet in, snel erin gestoken en starte gelijk  ;D
Problem solved  :eusa_shifty:

elmarconi

Hmm, dus het alarm was evt. te overbruggen met een zekering??
--
Autogas Inside . . .

BaRRaCuDa

Ja ik denk het wel, ik heb het niet geprobeerd......
Alles is nu weer teruggebouwd en hij rijd weer als vanouds  ;D