Au!

Gestart door groningen850, 26-06-2009 12:02:12

Vorige topic - Volgende topic

jrs2k3

Citaat van: reneetje op 28-06-2009 11:09:08
Citaat van: thuur op 28-06-2009 10:45:50
Citaat van: Lampje op 27-06-2009 08:26:17
Er zijn toch al wat preventieve dingen die je zelf had kunnen doen:
- remvloeistof en blokken
- koelvloeistofsysteem doorspoelen
- olie + filter

Olie vervangen kan je makkelijk zelf met zo'n wateropvangbak voor de wasmachine. Kost 10 euro!

Tip: vul altijd je ruitenwisservloeistofreservoir af voordat je naar de garage gaat :eusa_whistle:

Hadden is hebben te laat..

Een oude kattenbak (wel 7.000x uitspoelen met chloor) of een bestekbak van de Sligro werken ook perfect.

Gr :D

Heb enkele weken terug een nieuwe olie opvang bak gekocht (oude per ongeluk overheen gereden), ding kost 12,50 euro. 8)
Zit een makkelijk uit schenk tuitje aan en biedt mogelijkheid tot uitlekken van het oude olie filter, dan ga je toch niet klooien met kattenbakken of weet ik veel voor bakken ::)

http://www.knalpot.nl/data/onderdelen/org/100_0849.JPG

:eusa_whistle:

[offtopic]Waar heb je die vandaan?[/offtopic]

reneetje

Auto materiaal zaak op de hoek
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Enno

Citaat van: groningen850 op 26-06-2009 12:02:12
De 850 rijdt nog steeds, 350.000 staat er nu op de teller. Maar voelde de laatste tijd al wat weker allemaal. In 4 jaar tijd was er nooit echt iets mee aan de hand, aan onderhoud was er niet zoveel nodig.

Werd net gebeld door de garage:

remklauw rechts voor
Koppelingscylinder lek
homokineet hoezen links en rechts
remblokken rondom
distributieriem vervangen
multiriem + rol
multiriemspanner
2 nieuwe banden voor
olie+filter
bakolie (om gevraagd, volgens mij nog nooit vervangen)
LPG toevoer afstellen
APK

Wist bijna alles al wel, is niet dat ik ze niet vetrouw, dit klopt wel. Kosten ongeveer € 2000,- Lijkt me ook wel aardig te kloppen. Maar wel even schrikken natuurlijk. Een auto uit 1993 en dan nog zo'n bedrag er in steken. Het is dat ik er nog wel 100.000 bij wil rijden en ook denk dat dit kan, maar anders was ie de deur uit gegaan. Omdat ie de afgelopen 4 jaar zo goedkoop was vergeef ik het haar ook maar, autorijden kost geld en dit is allemaal nomale slijtage...

Jeroen 

30000 KM over de eerste 6 maanden van het jaar, en totaal zo'n 1100 EUR uitgeven aan onderhoud & reparatie (incl. Banden). Regelmatig inspecteren + preventief vervangen zorgt er wel voor dat je geen verrassingen hebt......

groningen850

Bedankt voor alle reacties :-) Morgen is ie weer klaar, net niet gelukt vandaag (zat een weekend tussen) en dan heb ik ook 5 dagen in een Smart gereden (leenauto). Wat een hobbelbakje is dat! Een 6 bak automaat die voor elke versnelling 2 seconden nadenkt. Je kan je voorstellen wat dat doet met je 0-100 tijd :-P Maar wel zuinig, minder dan 1 op 20. maar goed, ben er inmiddels achter (ook na jullie reacties) dat ik GRAAG € 2000,- investeer in de 850 om daar dan weer fijn 1 op 8 in te kunnen rijden! Volgende week naar zuid Duitsland en 2 week daarna naar Frankrijk en Italie, dus hij mag zich direct weer volle bak bewijzen, hehe.

henry classic v70

Zie het maar als een hele goede investering en een deel van het vakantie plezier :eusa_dance:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

groningen850

Goed, hij is weer klaar. Maar nog niet zoals het moet. Op de dag nadat ik hem had gehaald trapte ik de koppleing zowat door het schutbord. Er was een nieuwe koppelingscylinder op gezet, maar net de verkeerde. Was even goed gegaan, maar daarna dus niet meer. Tja... Dus weer een dag terug en ik weer in de smart. Einde van de dag was ie weer klaar. Maar nu kom ik er net achter dat de slang van de olie-afscheider eraf ligt (waardoor er oliedampen onder de kap vandaan komen als ie goed warm is) en het ABS lampje ging vanmorgen aan en is ook niet meer uit geweest. Lekker dan. Die slang krijg ik er nooit weer op (is los aan de kant van het blok) en dat lampje heeft in die 4 jaar nog nooit gebrand. Dus morgenvroeg maar weer heen, zucht... 

thuur

Tja, nu heb je het voordeel van een beurt bij de garage: lijkt me allemaal garantiewerk.

Sterkte!

Gr ;)

groningen850

Mjah, was 'redelijk' garantiewerk. Kreegte horen dat die slang er altijd al wel af lag waarschijnlijk, maar die heb ik er zelf opgezet na het schoonmaken van de olie-afscheider, dus dat lijkt me niet. Bovendien komt er dan rook onder de kap weg en dat was eerder nooit zo... Ze hebben het iig opgelost. ABS zat een stekkertje van los, dat was zo klaar.