Voorruit vervangen

Gestart door shaver, 06-07-2009 09:54:51

Vorige topic - Volgende topic

shaver

Ik moet eigenlijk mijn voorruit vervangen. Er zitten vele krassen op en ook nog een scheur (kan wel gewoon me gereden worden trouwens). Heeft iemand enig idee wat de kosten zullen zijn en misschien een goedkoop adresje?

henry classic v70

Hoe ben je verzekerd?

Als je W.A. beperkt casco (W.A. plus) verzekerd bent dan vergoedt de verz.mij. de ruit. Kost je alleen +/- 70,= eigen risico.
Jou verzekering bellen en vragen of ze de kosten dekken bij vervanging en waar je de ruit moet laten vervangen; de ene heeft contract met Car-glass de ander weer met Autotaal-glas enz.
Ze komen ook bij je aan huis de ruit vervangen 
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

ovlov 058

En als je niet verzekerd bent, wegblijven bij car-glass, zijn echte dieven.

Ze vragen zomaar bijna 400 euro meer voor het plaatsen van een "namaakruit"  :eusa_wall:

Worden de verzekeringen opgelicht of werken ze mee ???

Bruno V

Carglass keert een premie uit aan de verzekeringsmaatschappijen. Daardoor verplichten deze maatschappijen je naar Carglass te gaan, echter als je voet bij stuk houdt, kan men je hierin zeker niet verplichten. Enkele jaren geleden heeft Federauto, Carglass hiervoor een proces aangedaan wegens oneerlijke concurrentie. Carglass heeft dit verloren, maar is vrolijk met zijn praktijken gewoon verder blijven doen.
Probleem bij Carglass zit veelal in het feit dat men de A-stijl niet voorziet van nieuwe grondverf, na het uitzagen van de oude ruit. Hier en daar zit men dan door de oude lak. Door gewoon de kit op het blank metaal te spuiten, blijft de roest de eerste jaren wel weg, maar daarna, begint de A-stijl gewoon weg te rotten (vloeibaar polyurethaan (dikwijls bij poyurethaan kitten geleverd als zwarte primer is trouwnes geen grondverf). Veel merken geven daarom geen garantie meer op doorroesten, nadat men bij Carglass of zo is geweest voor een nieuwe ruit.
Mij zien ze er nooit.... ik doe het gewoon zelf, ruiten plakken en/of sterretjes maken  ;D
- Volvo C70 Convertible 2.4 T (18" Triton's)
- Volvo V50
- MGF '180' VVC

koenne

Een verzekeringsmaatschappij kan je NOOIT verplichten naar carglass te gaan. Vaak krijg je daar wel de helft van het eigen risico vergoed. Maar als je naar een ander bedrijf gaat, en het verhaal uitlegt zul je daar meestal dezelfde voorwaarden hebben.

Als het niet verzekerd is loont het zich zeker om hier en daar wat prijzen op te vragen. De prijzen tussen imitatie ruiten en originele ruiten liggen ook niet ver uit elkaar.

wepster

gewoon zelf vervangen is een vrij makkelijke klus en al bij al een uurtje of 2 werk

en het scheeld gigantisch in de kosten ;D

Boogie

Ik weet niet waar je woont, maar op marktplaats staat een nieuw raam voor 140 euro.
Het bedrijf wat er bij hoort is Autoglas Veghel (NB). Montage is niet inbegrepen.
Ik weet niet hoe de kwaliteit hiervan is, maar de prijs lijkt me niet slecht. Advertentienr.:263807255

Bruno V

Citaat van: koenne op 12-07-2009 17:02:45
Een verzekeringsmaatschappij kan je NOOIT verplichten naar carglass te gaan. Vaak krijg je daar wel de helft van het eigen risico vergoed. Maar als je naar een ander bedrijf gaat, en het verhaal uitlegt zul je daar meestal dezelfde voorwaarden hebben.

Als het niet verzekerd is loont het zich zeker om hier en daar wat prijzen op te vragen. De prijzen tussen imitatie ruiten en originele ruiten liggen ook niet ver uit elkaar.

Leg dat dan maar eens uit aan 99,9% van de verzekerden die na een schade aan de ruit, door de verzekering naar Carglass worden gestuurd met risico van verhoogde franchise indien men elders gaat. Men kan het inderdaad niet verplichten, maar weinigen durven tegen hun verzekeringsmaatschappij in te gaan, en doen maar wat men vraagt, opdat men zo weinig mogelijk rompslomp heeft.
T'mag inderdaad niet, wettelijk gezien, alleen, het gros weet niet beter....
- Volvo V50
- MGF '180' VVC

arjenT5R

Ik heb gewoon een dealtje gesloten met de volvo dealer,
ik moes xtra eigen risico betalen dus toen heeft de dealer het extra op zijn kosten gedaan  :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Marc O.

Citaat van: arjenT5R op 17-07-2009 01:03:50
Ik heb gewoon een dealtje gesloten met de volvo dealer,
ik moes xtra eigen risico betalen dus toen heeft de dealer het extra op zijn kosten gedaan  :)

Same here! Bij de dealer zou ik een eigen risico hebben van 150 Euro, bij Carglass 75 Euro. Daar komt bij dat Carglass alles rechstreeks met de verzekering afhandelt terwijl ik bij de dealer zelf zou moeten voorschieten. De dealer was bereid om een wat langere betalingstermijn te hanteren om die periode te overbruggen en om mij 75 Euro te crediteren. Nu maar hopen dat ie inderdaad kwalitatief beter werk levert dan Carglass.... :eusa_pray:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Bram

Citaat van: Bruno V op 17-07-2009 00:53:52
Citaat van: koenne op 12-07-2009 17:02:45
Een verzekeringsmaatschappij kan je NOOIT verplichten naar carglass te gaan. 
T'mag inderdaad niet, wettelijk gezien, alleen, het gros weet niet beter....

Waarom zou dat niet mogen? Bij mijn weten worden aan de voorwaarden voor het all-risk deel door de wetgever geen eisen gesteld. Dat verzekeraars deze eis in de polis niet stellen en daarom de verzekerde niet kunnen verplichten is een tweede.

Vind het trouwens niet gek dat een landelijke autoglasboer prijsafspraken maakt met een verzmij.

gr.,

Bram, die het altijd bij zijn dealer laat doen.
Leidde trouwens bij het vervangen van de voorruit tot geschil tussen dealer en verz.mij. Laatste vond de rekening te hoog. Ze hebben het uiteindelijk verschil gedeeld.

ovlov 058

Citaat van: Boogie op 12-07-2009 22:21:10
Ik weet niet waar je woont, maar op marktplaats staat een nieuw raam voor 140 euro.
Het bedrijf wat er bij hoort is Autoglas Veghel (NB). Montage is niet inbegrepen.
Ik weet niet hoe de kwaliteit hiervan is, maar de prijs lijkt me niet slecht. Advertentienr.:263807255

Die bij ons de ruiten komt zetten vraagt 180 euro geplaatst, dan ga je ze toch niet zelf plaatsen zeker.

Werkt met pilkington e.d.

Bruno V

Klopt, maar zo kan je als garagehouder op den duur alles door derden laten doen. Als je werk zat hebt ok, maar als het wat kalmer is en je laat ruiten plaatsen, vind ik dit geen goede keuze.
Onlangs nog gezien : Een garage waar het verre van druk was, 2 mechaniekers laten stempelen en een autoglasbedrijf ruiten komen laten plaatsen...Raar vind ik dat !
Anyway, back on topic zeker  ;)
- Volvo V50
- MGF '180' VVC

Ludo

Citaat van: Bruno V op 20-07-2009 00:19:14
Onlangs nog gezien : Een garage waar het verre van druk was, 2 mechaniekers laten stempelen en een autoglasbedrijf ruiten komen laten plaatsen...Raar vind ik dat !

Dat glasbedrijf is vast beterkoop als zijn 2 mechaniekers samen.
Dan noemt men dat: winst maken.  ;)