Volgorde bougiekabels

Gestart door groningen850, 06-07-2009 21:21:49

Vorige topic - Volgende topic

groningen850

Jaja, ik weet het, er is al veel geschreven over volgorde bougiekabels op de rotor en heb me een breuk gezocht, maar kan het niet goed vinden. Heb geen originele rotor, dus er staat niet op welke kabel waar moet komen. De auto is bij de garage geweest, hikt nu soms wat en ik vraag me heel even af of de boel er wel weer goed is opgezet. Mag hopen van wel, maar ff checken kan geen kwaad lijkt me zo.

Groeten,
Jeroen

)()()sT

Er staan toch wel nummers op de verdeler??
De verdeler maak je met 3 schroeven vast, ontsteking 3 zit bovenaan.

thuur

Zoekwoorden: montage verdeelkap
Optie: zoek alleen op onderwerp

Gr 8)

groningen850

Hoi Thuur,

Ja dat plaatje had ik gevonden. Met de nummers erop :-) Maar nu komt het. Daar staat dat cylinder 1 links zit als je voor de auto staat en naar de auto kijkt. Met andere woorden cylinder 1 zit aan de distributiezijde... En cylinder 5 aan de kant van de versnellingsbak...

Maar als ik de bougiekabels op die manier monteer dan start de auto nooit een keer. Wel als ik het precies andersom doe (en zo waren ze ook gemonteerd). Ik monteer kabel 1 dus op positie 5, kabel 2 op positie 4, kabel 3 op positie 3, enz enz.

Ben ik nu gek, kijk ik niet goed of is dat plaatje zelf raar :-P

Gr Jeroen

ps op de verdelerkap staan de nummers niet bij mij...

thuur

Ludo

Citaat van: groningen850 op 06-07-2009 22:05:32
Ben ik nu gek, kijk ik niet goed of is dat plaatje zelf raar :-P

Citaat van: thuur op 06-07-2009 22:11:30
Ik zet een Ludo in.

Gr :eusa_shifty:

Gaan jullie nu vertellen dat mijn bougiekabels verkeerd zitten?.  :eusa_shifty:

:eusa_think:

thuur

Kan het niet vinden in Vadis ???

De volgorde is iig 1-2-4-5-3.

Gr :eusa_think:

mehn

Nou...ik weet niet wat met je plaatje gebeurd is, maar laat ik nu net toevallig vanavond een verdeelkap hebben gemonteerd. De volgorde was anders als op het plaatje  :eusa_think:

Uit mijn hoofd: de verdeelkap past op 1 manier. De 2 lange aansluitpunten zijn 1 en 2 waarvan, waarvan 1 de linker is.
De 3 korte aansluitpunten zijn 3, 5 en 4 van links naar rechts.

Voor gevolgschade ben ik niet aansprakelijk  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

groningen850

Neuh, ik denk dat we allemaal de kabels wel goed hebben zitten, maar dat het plaatje niet helemaal goed is? Of het kan natuurlijk zijn dat mijn blok andersom is gemonteerd, maar die kans is niet zo heel groot denk ik :-P

Ludo

Dan moet dit het goeie plaatje zijn:

;D

mehn

Volgens mij is het:

5
  3
              4
   1       
          2

XC60 D4 AWD:

Ludo

Als ik jouw foto bekijk Maikel, zou ik toch zeggen dat 3 bovenaan zit. (zoals op mijn afbeelding)

Het is me te laat om alles te demonteren nu.  ;D

mehn

Fototje van een oude die ik nog heb liggen:

Klikken maar...

XC60 D4 AWD:

groningen850

Mehn, die laatste is het... Tenminste, zo zit het er bij mij nu in... Als ik het doe zoals het plaatje erboven is luid hikken en protesteren het gevolg. Dan klopt het dus wel zoals ik het nu heb, snapte er al niks van.

mehn

Zoals thuur zegt: 1-2-4-5-3 tegen de klok in. 1 en 2 zijn de lange aansluitpunten. Verdeelkap past maar op 1 manier, dus als de kabels in de juiste volgorde zitten moet het goed komen.

XC60 D4 AWD: