C70 2.5T '99 'project'

Gestart door C70_99, 07-07-2009 17:09:27

Vorige topic - Volgende topic

Rogers XC 70 2000

mooie auto.
trouwens die alfa 156 sw mag er ook best zijn.  ;D

Turbobiker

Citaat van: C70_99 op 07-07-2009 18:12:19
Citaat van: Turbobiker op 07-07-2009 17:25:06
Ik had je wagen vrijdag al op de Ring zien staan, jammer dat ik je gemist heb (ik hield 'm in de gaten en dan let je even niet op en de auto is weg...)

Inderdaad jammer, was jij ook met een Volvo of met de motor? Ik heb nog een aantal rondes over op de Ring Card, dus ik ga zeker terug. Waarschijnlijk ergens in de komende twee maanden. Misschien zie ik je dan wel weer!

Geef maar een brul, ik ben er regelmatig en anders wip ik even langs als ik in de buurt ben.
De Tussenpaus

onnaj

Zeer mooie auto! Goede combi van velg en auto.

Ik zou dat BMC filter niet kopen, paar centjes erbij leggen en dan een chippie erin. Dan hebben je brede banden meteen nog meer nut :)  :P

Robby72

Idd mooie wagen.
Wat ga je eigenlijk met de canisto's doen? Houden voor winterwielen?
Hier een foto van een twinpipe
http://www.kapaza.be/Autos/Volvo/19082345/Volvo_C70_2_0_Turbo_20v_LPG.html

C70_99

Citaat van: beunmaat op 26-07-2009 17:03:04
Hele mooie velgen en mooie wagen  :D

Dankje!

Citaat van: Freakybaby op 26-07-2009 18:46:03
Das een hele mooie C!

Veel plezier met de auto.

Bedankt!

Citaat van: fearless op 26-07-2009 19:30:39
Erg mooi, goeie combinatie ook van kleur wielen en kleur auto.  :eusa_clap:

8)

Dankje, de standaard Canisto's waren ook grijs/antraciet en dat beviel me wel, vandaar deze kleurencombo.

Citaat van: jrs2k3 op 27-07-2009 12:08:49
Alleen nog verlagen en daarna niks meer aan doen :)
Mooie wagen!

Verlagen staat op het verlanglijstje, eerst op vakantie en dan komt dat nog wel goed!

Citaat van: M a r c op 27-07-2009 12:16:12
Nice, inderdaad nog even iets lager en de nieuwe type achterlichten erin en hij is af.  :)

Wat is het verschil met het oude type dan eigenlijk? Ik vind hier opzich ook niet veel mis mee or. Bedankt voor je reactie iig!

Citaat van: Rogers XC 70 2000 op 27-07-2009 13:51:39
mooie auto.
trouwens die alfa 156 sw mag er ook best zijn.  ;D

Dankj! Ja, kben stiekem toch ook wel een beetje jaloers op die alfa. Het is een heel ander soort auto en vast niet iedereen hier zal hem mooi vinden. Maar ik heb toch een beetje een zwak voor 'getunede' alfa's. :P

Citaat van: Turbobiker op 27-07-2009 14:20:19
Citaat van: C70_99 op 07-07-2009 18:12:19
Citaat van: Turbobiker op 07-07-2009 17:25:06
Ik had je wagen vrijdag al op de Ring zien staan, jammer dat ik je gemist heb (ik hield 'm in de gaten en dan let je even niet op en de auto is weg...)

Inderdaad jammer, was jij ook met een Volvo of met de motor? Ik heb nog een aantal rondes over op de Ring Card, dus ik ga zeker terug. Waarschijnlijk ergens in de komende twee maanden. Misschien zie ik je dan wel weer!

Geef maar een brul, ik ben er regelmatig en anders wip ik even langs als ik in de buurt ben.

De derde week van augustus ben ik weer van plan te gaan, ik laat nog wel even weten of het doorgaat (als ik eraan denk :P).

Citaat van: onnaj op 27-07-2009 15:12:17
Zeer mooie auto! Goede combi van velg en auto.

Ik zou dat BMC filter niet kopen, paar centjes erbij leggen en dan een chippie erin. Dan hebben je brede banden meteen nog meer nut :)  :P

Dankje! Hij is echter al gechipt, filter ben ik toch een beetje over aan het twijfelen, downpipe komt er sowieso :)

Citaat van: Robby72 op 27-07-2009 18:21:15
Idd mooie wagen.
Wat ga je eigenlijk met de canisto's doen? Houden voor winterwielen?
Hier een foto van een twinpipe
http://www.kapaza.be/Autos/Volvo/19082345/Volvo_C70_2_0_Turbo_20v_LPG.html

http://images.kapaza.com/photos/19000000/19082345_2.jpg

De Canisto's worden mijn voorjaars/najaars wielen (voorlopig, er zitten namelijk nog wel aardige banden onder). Ik heb ook nog stalen velgen met winterbanden liggen als het echt winter wordt. Als de banden van de Canisto's een beetje op zijn worden dit vervolgens de winterwielen. Ze gaan dus niet de verkoop in.

Op zich vind ik een twinpipe niet misstaan, maar ik vind het ook niet veel toevoegen aan de auto, dus dan is het een beetje zonden van het geld/de moeite. Bedankt voor het zoekwerk iig!

Euro

19 en dan zon auto :)

Jongste C70 owner? ;-)

C70_99

Citaat van: Euro op 27-07-2009 21:11:47
19 en dan zon auto :)

Jongste C70 owner? ;-)

Haha :D Ik heb hem al sinds mn 18e dus wie weet :P Maargoed het is al een 99'er dus de prijzen vallen nu ook wel mee. Ik heb hem destijds voor een schappelijke prijs van mijn vader over kunnen nemen  ;D
Ik weet ook niet of ik anders voor een C70 gegaan zou zijn, Volvo heeft toch een beetje een imago wat meer bij 'oudere' mensen past. Maargoed daar probeer ik dan ook door onder andere deze velgen een beetje verandering in te brengen :)

Euro

De nieuwe grille werkt ook goed mee ;-)

C70_99

De schroefset is besteld :) ik ben voor een kw set gegaan, binnenkort meer hierover...
Verder heb ik nog een vraagje aan jullie, ik ben aan het kijken voor een downpipe/uitlaatsysteem en wil hier graag wat tips over. Het geluid van mijn auto moet niet asociaal worden, maar gewoon sportief klinken. Ik zat dus aan een ferrita downpipe met kat te denken. Maakt het verder voor geluid/prestaties uit of er wel of geen kat in
zit? Ik hoor het wel!

Thijssie!

Citaat van: C70_99 op 23-09-2009 10:03:12
De schroefset is besteld :) ik ben voor een kw set gegaan, binnenkort meer hierover...
Verder heb ik nog een vraagje aan jullie, ik ben aan het kijken voor een downpipe/uitlaatsysteem en wil hier graag wat tips over. Het geluid van mijn auto moet niet asociaal worden, maar gewoon sportief klinken. Ik zat dus aan een ferrita downpipe met kat te denken. Maakt het verder voor geluid/prestaties uit of er wel of geen kat in
zit? Ik hoor het wel!

Ja dat maakt  uit....Zonder kat spoelt de turbo sneller op toch :eusa_shifty:

C70_99

Oké, dus zonder kat heeft wat dat betreft de voorkeur?
Het hangt er voor mij ook vanaf hoe gemakkelijk de montage is, zodat hij bij de APK gewisseld kan worden.
Is het gemakkelijk zelf (geen garage oid ter beschikking) te monteren? Ik ga natuurlijk niet voor elke APK m'n uitlaat laten verwisselen...

Taranis

Wat betreft opspoelen van de turbo wel, maar je gaat dus wel iedere keer voor de APK je uitlaat moeten verwisselen. Neem er dan 1 met race kat. Rica wil soms wel eens leuk stunten met prijzen van Ferrita downpipes met racekat. Je kunt ze allicht eens bellen. Ik dacht iets van in de 800 euro volgens de website.

Als je 'm d'r zelf onder schroeft en gebrek hebt aan een brug dan kan dat wel geregeld worden aangezien je ongeveer letterlijk om de hoek woont ;D

C70_99

Het verschil tussen wel of geen kat is 300 euro. Die 2/3 keer dat deze auto nog voor APK op moet is dat wel waard natuurlijk. Een brug zou natuurlijk wel handig zijn ja, eventueel kan ik het bij Jp's Tuningshop in Kapelle ook wel laten doen voor een zacht prijsje, maar als jij er een ter beschikking hebt zou dat ook mooi zijn natuurlijk. Mijn enige vraag is dan nog hoe moeilijk het is, is het een half uurtje werk of moet ik er een ochtend voor rekenen bijvoorbeeld. Aan auto's heb ik nog niet zo veel gesleuteld, dus ik heb er geen idee van...

Sbv

Als alles netjes los wil is het redelijk vlot gedaan, maar ja.....Tevens is het wel prettig dat de auto koud is, dat scheelt wat aangebrande handen bij het loshalen van de downpipe

elianmars

Citaat van: C70_99 op 24-09-2009 10:07:18
Het verschil tussen wel of geen kat is bijna 400 euro. Die 2/3 keer dat deze auto nog voor APK op moet is dat wel waard natuurlijk. Een brug zou natuurlijk wel handig zijn ja, eventueel kan ik het bij Jp's Tuningshop in Kapelle ook wel laten doen voor een zacht prijsje, maar als jij er een ter beschikking hebt zou dat ook mooi zijn natuurlijk. Mijn enige vraag is dan nog hoe moeilijk het is, is het een half uurtje werk of moet ik er een ochtend voor rekenen bijvoorbeeld. Aan auto's heb ik nog niet zo veel gesleuteld, dus ik heb er geen idee van...

Het is goed te doen om de katloze dp te demonteren en de originele ervoor in de plaats te schroeven. Ook zonder brug. Ik heb het zelf bij mijn 850 twee keer moeten doen en was er ongeveer een half uur mee bezig. Terugplaatsen kost natuurlijk ook weer een half uur.