C70 2.5T '99 'project'

Gestart door C70_99, 07-07-2009 17:09:27

Vorige topic - Volgende topic

C70_99

Hallo,

ik ben Arie Vermeulen, 19 jaar en kom uit Kapelle (Zeeland). Omdat ik steeds meer veranderingen aan mijn auto aanbreng wil ik er een project pagina op het forum voor aanmaken. Het zal jullie niet verbazen dat het om een C70 2.5T uit 1999 gaat. Ik heb deze auto bijna een jaar geleden van mijn vader overgenomen en ondertussen al het een en ander veranderd.
Ik houd jullie hier op de hoogte en zal hieronder alvast wat plannen vermelden.
Allereerst een aantal foto's van de auto:

Hier een foto'tje van de radio, ik heb er erg veel plezier en gemak van (aansluiten usb met muziek en films), de standaard radio ondersteund namelijk (zoals jullie waarschijnlijk wel weten) geen gekopieerde cd's. Let verder niet op de brandblusser ernaast, deze wil ik eruit hebben, maar eerst nog even wat bedenken om de gaten mee op te vullen / te bedekken. Iemand ideeën?

Wat is er reeds gedaan:
- 8,5x19 Team Dynamics Mesh III velgen icm 235/35/19 Falken FK-452 banden.
- Spacers 10mm achter
- KW Variant 2 verstelbare schroefset
- 3'' downpipe met katalysator
- Simons 2,5 inch uitlaat
- JVC KW-AVX800 Dubbeldin radio
- 4x 100W versterker (ipv de standaard versterker, deze ging niet samen met de radio)
- Alu veerpootbrug
- XC grill
- Andere koplampglazen (heeft een andere forummer mij vertelt, ik dacht dat het standaard was)
- TME eindstuk
- Rica chip
- Flex wipers

Het volgende staat op de planning:
- BMC carbon luchtfilter
- Ramen blinderen
- Xenon
- Andere nummerplaat(houder) aan de voorzijde ivm beschadigingen.

Verder ben ik afgelopen week naar de Nürburgring geweest en heb daar een aantal rondjes gedaan. Ik moet zeggen, ik was erg tevreden over de wegligging van de auto, het viel mij eigenlijk niets tegen. Hier nog een foto'tje daarvan:

Zodra de velgen eronder liggen zal ik een update plaatsen met wat betere kwaliteit foto's.

Mvg Arie Vermeulen

beunmaat

Kijk eens aan, weer een zeeuw erbij  :eusa_clap:

Mooie auto met leuke plannen

BOV

Gave C !!

Wat is dat zilveren "tankje" naast je radio?
I take pictures and build stuff...

Turbobiker

Ha Arie,

Ik had je wagen vrijdag al op de Ring zien staan, jammer dat ik je gemist heb (ik hield 'm in de gaten en dan let je even niet op en de auto is weg...)

Carbon luchtfilter staat leuk, maar brengt niets, behalve een gat in je spaarpot. Verder gaat het een mooie auto worden!
De Tussenpaus

nickk.

Citaat van: BOV op 07-07-2009 17:14:23
Gave C !!

Brandblusser?

Verder mooie auto! Wat zou een mooie, eenvoudige en niet schreeuwerige twinpipe toch dik staan onder een c70.

thijsj

Nette wagen hoor, smaakvolle aanpassingen :D

C70_99

Citaat van: Turbobiker op 07-07-2009 17:25:06
Ha Arie,

Ik had je wagen vrijdag al op de Ring zien staan, jammer dat ik je gemist heb (ik hield 'm in de gaten en dan let je even niet op en de auto is weg...)

Carbon luchtfilter staat leuk, maar brengt niets, behalve een gat in je spaarpot. Verder gaat het een mooie auto worden!

Inderdaad jammer, was jij ook met een Volvo of met de motor? Ik heb nog een aantal rondes over op de Ring Card, dus ik ga zeker terug. Waarschijnlijk ergens in de komende twee maanden. Misschien zie ik je dan wel weer!

Citaat van: nickk. op 07-07-2009 17:27:39
Citaat van: BOV op 07-07-2009 17:14:23
Gave C !!

Brandblusser?

Verder mooie auto! Wat zou een mooie, eenvoudige en niet schreeuwerige twinpipe toch dik staan onder een c70.

Het is inderdaad een blandbusser en zoals ik al zei wil ik die er graag uit hebben, alleen de gaten in mn dashboard die ik dan overhoudt vind ik ook wat minder, dus eerst daar eens wat op bedenken....

Hmmm... een twinpipe vind ik over het algemeen niet zo heel erg mooi staan, heb je misschien een foto van een andere volvo (C70) om een beetje een idee te krijgen?

Bedankt voor alle positieve reacties in ieder geval!

elianmars

Citaat van: C70_99 op 07-07-2009 18:12:19

Het is inderdaad een blandbusser en zoals ik al zei wil ik die er graag uit hebben, alleen de gaten in mn dashboard die ik dan overhoudt vind ik ook wat minder, dus eerst daar eens wat op bedenken....

Er zijn bedrijven die dit kunnen repareren. Dan zie je er echt helemaal niks meer van.

Sbv

Ik heb nog wel een dash liggen onderste deel in donkere uitvoering

C70_99

Eindelijk een update van mn nieuwe velgen, niet iedereen zal het mooi vinden. Maar ik vind het wel mooi :D
Het zijn 19 inch 8,5J velgen met Falken 235/35ZR19 banden en achter10mm spacers (aan de voorkant komen ze anders te ver naar buiten naar mijn zin, dus deze zijn er weer afgehaald).

Ik hoor wel wat jullie ervan vinden!

beunmaat

Hele mooie velgen en mooie wagen  :D

Freakybaby

Das een hele mooie C!

Veel plezier met de auto.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

fearless

Erg mooi, goeie combinatie ook van kleur wielen en kleur auto.  :eusa_clap:

8)

jrs2k3

Alleen nog verlagen en daarna niks meer aan doen :)
Mooie wagen!

M a r c

Nice, inderdaad nog even iets lager en de nieuwe type achterlichten erin en hij is af.  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl