b5234ft uitwisselbaar met b5234t3?

Gestart door bobfresh, 08-07-2009 12:58:43

Vorige topic - Volgende topic

bobfresh

Het forum en internet door gespit, maar niet een goed antwoord gevonden op mijn probleem.

Waarschijnlijk is mijn krukaslager kapot en diverse bedrijven gaven mij het advies om een nieuwe volvo te kopen of een andere motor te plaatsen ipv reviseren. Nu heb ik via een onderdelenlijn een b5234t3 uit 1996 aangeboden gekregen zonder turbo. (de turbo is al verkocht).
Maar mijn auto heeft een b5234ft blok.
Nu las ik hier op het forum dat de b5234ft en b5234t3 hetzelfde zijn, maar op het internet geven ze verschillende turbo's aan bij de blokken.

Dus mijn vraag: Kan ik de b5234t3 plaatsen met mijn orginele b5234ft turbo? En zijn er nog andere aandachtspunten?

Jeroentjuh

B5234T3 is pas gebruikt vanaf 1997 volgens mij, tot 2004 d8 ik. Maar als het een oude B5234T3 motor betreft kun je deze prima gebruiken, ik zou wel al het randgebeuren van je eigen motor overbouwen zoals spruitstukken, turbo, injectorrail, sensoren, .......
En als de boel toch los is meteen ff de nodige keeringen en pakkingen vervangen, carterventilatie ff reinigen/vervangen en een nieuwe riem/rollen monteren.....

bobfresh

Het advies van Jeroen gevolgd en het blok laten komen. Hopen dat het goed gaat. Als het niet past zit ik met een heleboel oud ijzer opgescheept.

Johann

Kun je gewoon uitwisselen.

Je huidige blok alle randdelen afhalen incl. kabelboom en sensoren en dan overzetten op een kaal B5234T3 blok.