Gedeeltelijke motorrevisie

Gestart door nickk., 09-07-2009 00:48:51

Vorige topic - Volgende topic

nickk.

Over een maandje of twee, gaat mijn blokje gelicht worden.
Hierbij wil ik de koppeling, drijfstangen, drijfstanglagers, zuigerveren, distributie en alle keerringen vervangen. Hierbij zit ik wel met wat vragen;

1. Ik wil de orginele zuigers gebruiken, dit is toch geen probleem met 400pk als eindgoal?

2. Wat is verstandig? Moet ik, als ik nieuwe veren monteer het blokje opnieuw laten honen? Of is het ook mogelijk om zelf te honen met/zonder torqueplate.

3. Oliepomp, moet daar bij twee ton een nieuwe voor gebruikt worden?

4. Waterpomp en spanrollen etc. wordt allemaal vernieuwd.

5. De R koppeling, tot hoeveel vermogen kan deze hebben? Met mijn nieuwe turbo setup zal ik richting de 400pk draaien en hoop om en nabij de 500/550nm. Wat zijn verder nog opties?

6. Sensoren, welke zijn verstandig om te vervangen als het blok er toch al uit ligt?

7. Zijn de krukaslagers gevoelig, of hoeven deze niet los zolang er niks aan de hand is?

8. Zijn er stalen koppakkingen verkrijgbaar?

9. Zal ik de drijfstanglagers vervangen voor Glyco Sputters, of voor nieuwe standaard Volvo's gaan?

10. Een GLT inlaatnokkenas, gaat dit zorgen dat het vermogen nog verder naar boven gelegd zal worden en gaat dit echt een daadwerkelijke verbetering geven..

Al met al een hele waslijst, maar het wordt de eerste keer, dus veel vragen.

thuur

1. Waarom? Als je toch de zooi open hebt liggen kun je toch net zo goed dikkere nemen? 400pk wordt her en der als de grens aangegeven....
2. Ligt aan het patroon wat er nog in zit. Ik verwacht van niet.
3. De pomp zelf is voor 'het leven'. Wel nieuwe pakking en pickup rubbers monteren.
4. Die vraag snap ik niet.
5. Ik draai iets over 300pk, 487Nm met een R plaat (T5 drukgroep). Gaat helemaal goed, maar het is nieuw.
6. Alleen de pingelsensoren kom je moeilijk bij, de rest kan later mocht je problemen krijgen.
7. Waarom niet meevervangen? Zo duur zijn ze niet. Lijkt verkeerde zuinigheid, maar ik laat de experts graag aan het woord.
8. Vast wel.
9. Geen ervaring mee.
10. Levert je iets beter gasrespons op, geen tientallen pk's.

Gr 8)

nickk.

Danku voor het snelle antwoord 8)

Mbt. de zuigers, een nieuw setje kost 760 euro, daarvoor kan ik nog een hoop andere zaken doen zoals motorsteunen en dergelijk. Aangezien de zuigers het kunnen hebben tot de 400pk.

Met de krukaslagers is het niet de zuinigheid, voor die 100 euro wil ik er wel nieuwe lagers in doen. Meer omdat het blok dan nog een stukje verder uit elkaar moet, wat anders niet nodig is.

GLT asje is wel een leuke optie, eens kijken of ik die op de sloop kan vinden.

Thanks alvast!

Eugene

1. Originele zuigers zijn prima (record vermogen met standaard zuigers ligt ver boven de 400pk)
2. Altijd honen bij nieuwe zuigerveren
3. Alleen nieuwe pakkingen is voldoende
4. Gewoon doen
5. Gaat voornamelijk om het koppel, 500-550nm houden de meeste R-koppelingen wel. Mijne begon na 30min circuit wel wat slip te vertonen.
6. Lijkt me niet nodig
7. Wanneer je de krukas niet demonteerd kun je de lagers laten zitten, bij demontage krukas altijd nieuwe lagers gebruiken.
8. Originele koppakking is prima bij dat vermogen
9. Het is een aardig verschil qua prijs, maar ik gooi altijd die Glyco's erin. Komt toch een hoop kracht op die dingen...
10. inlaat of uitlaat of beide... de meningen zijn er nog steeds over verdeeld. Iedereen die je spreekt geeft een ander antwoord ;D

If it's not blown, it sucks...

timj

nu ik dit zo lees 2 jaar later is het nog gelukt allemaal..? ???

en wat kost zoiets in totaal aan onderdelen..?