Laten we hopen dat dit geen werkelijkheid wordt in Nederland

Gestart door Laserblue, 09-07-2009 12:43:37

Vorige topic - Volgende topic

Laserblue

Big Brother is watching you.
Het wordt steeds gekker, nog ff en er komt een weegschaal in m'n wc-pot die meet wat ik allemaal dump en dan wordt daar m'n rioolheffing op berekend  ::)

http://www.wimp.com/stopspeeding/

Ik dacht dat het communisme zo slecht was  ::)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Turbobiker

Hoe dacht je dat ze hier met de kilometervergoeding gingen werken. Één druk op de knop en het systeem werkt precies zo...
De Tussenpaus

Reitse

Op zich is het idee helemaal niet zo verkeerd toch?

Als je een signaal krijgt dat je te hard rijdt dan doe je dat dus ook zeer bewust.
Het wordt nog leuker als er ook een signaal komt als je te langzaam rijdt (met bijbehorende consequenties uiteraard!)

Jaren geleden was er toch ergens een proef met een chip in een auto die aan de locatie kon zien hoe hard je mocht en zo de boel begrensde? Op zich ook wel werkend systeem, zeker in de 30-km zones...

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

-D©©©L-

Citaat van: Reitse op 09-07-2009 12:57:25
Op zich is het idee helemaal niet zo verkeerd toch?

Als je een signaal krijgt dat je te hard rijdt dan doe je dat dus ook zeer bewust.
Het wordt nog leuker als er ook een signaal komt als je te langzaam rijdt (met bijbehorende consequenties uiteraard!)

Jaren geleden was er toch ergens een proef met een chip in een auto die aan de locatie kon zien hoe hard je mocht en zo de boel begrensde? Op zich ook wel werkend systeem, zeker in de 30-km zones...

Ik denk dat het wel slim is om de hoeveelheid verkeers doden eens te differentiëren naar oorzaak.
Een persoon die overlijd na een eenzijdig ongeval t.g.v. een hartstilstand gaat de statistieken in als verkeersdode. Verkeersdoden waarbij alcohol de oorzaak is, blijven buiten de statistieken; er wordt namelijk geen bloedproef gedaan.
En hoe zit het met de doden door vermijdbare medische missers... de score van 2007 was 3.148. tegen 791 verkeersdoden in dat jaar.

Laserblue

Ik word een beetje eng bij dit soort dingen.
Ik zeg wel eens dat als je geen rare dingen uithaalt je geen zorgen hoeft te maken over afluisteren enz.
maar ik wil wel gewoon door kunnen rijden.  :-\
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

rovelra

Dat ze maar doen ......... Weet wel dat de lood verkoop gaat stygen dan !!
Op de plek waar de gps zit een stripje lood erover en je bent niet meer traceerbaar....

-D©©©L-

Citaat van: Laserblue op 09-07-2009 13:21:23
Ik zeg wel eens dat als je geen rare dingen uithaalt je geen zorgen hoeft te maken over afluisteren enz.

In een dergelijke uitspraak zit een "als je je wel zorgen maakt, haal je kennelijk rare dingen uit" verborgen. De nederlandse staat weet nu al meer over de individuele burger dan de stasi ooit kon weten.

Citaat van: rovelra op 09-07-2009 13:25:29
Dat ze maar doen ......... Weet wel dat de lood verkoop gaat stygen dan !!
Op de plek waar de gps zit een stripje lood erover en je bent niet meer traceerbaar....

Daar is al een wetsontwerp voor. De maximum straffen op hinderen en storen staan op 4 jaar cel en 67.000 euro boete.
Eventueel op te leggen middels een strafbeschikking. Toch naar de rechter ? Eerst toestemming vragen aan het OM.

Misha

En gewoon zorgen dat je je auto op een of andere manier in Duitsland of Belgie kan registreren ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Reitse

En dan? Dan rij je te hard in NL.. krijg je alsnog de NL-boete...

ren97v70

Citaat van: Laserblue op 09-07-2009 12:43:37
Het wordt steeds gekker, nog ff en er komt een weegschaal in m'n wc-pot die meet wat ik allemaal dump en dan wordt daar m'n rioolheffing op berekend  ::)

Het communisme is niet slecht, het zijn de mensen die in naam van het communisme handelen die er een zootje van gemaakt hebben.

gewoon peter

Citaat van: rené97v70 op 09-07-2009 13:50:29
Citaat van: Laserblue op 09-07-2009 12:43:37

Het communisme is niet slecht, het zijn de mensen die in naam van het communisme handelen die er een zootje van gemaakt hebben.

Volkomen gelijk René, gr. peter

Rogers XC 70 2000

het communisme is een leuk ideaal, maar niet meer dan dat. de basis van het gedachtegoed druist volledig in tegen de natuur van de mens, waarbij het eigenbelang van het individu een sterke rol speelt.

bassie81

maar ik begrijp alsdus dat de meeste verkeersdoden worden veroorzaakt door te hard rijden.... yeah right...

De meeste verkeersdoden worden veroorzaakt door onoplettendheid van bestuurders, dat heeft niet met hard rijden te maken....

En hoe gaan de Denen mij in mijn NL wagen volgen.... ik heb nl niet zo'n kastje...

En als ik nu eens te hard fiets, krijg ik dan ook punten?? is wat voor de tour  ;D

Marc O.

Citaat van: Rogers XC 70 2000 op 09-07-2009 16:22:33
het communisme is een leuk ideaal, maar niet meer dan dat. de basis van het gedachtegoed druist volledig in tegen de natuur van de mens, waarbij het eigenbelang van het individu een sterke rol speelt.

Helemaal + 1
...The Nile isn't just a river in Africa...