Volvo v70 tdi 2000 (classic) mist topsnelheid

Gestart door constanthartjes, 09-07-2009 16:53:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

constanthartjes

Vandaag ging ik even "los" op de snelweg. Mijn volvo v70 classic 2.5 d ging echter niet harder dan een 160. Als ik kijk naar de specificaties zou deze toch echt wel de 190-200 moeten halen ? Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen ? Want dit verschil is toch wel enorm ! Het is een automaat, de kilometerstand is inmiddels een respectabele 370 k


RRRRR_Ramon

Mogelijke verdachten:

1. De luchtmassameter
2. Brandstoffilter
3. Zand/vuil onder de mat  ::)

Houdt de auto in?
Gaat de bak wel in de lock-up?
Wat is het toerental bij die 160 km/u?

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

constanthartjes

He Hoi,

vuil onder de mat ? Die snap ik niet helemaal... Toerental is rond de 3500 toeren, heb ik niet zo op gelet trouwens, maar zoiets was het. Auto trekt verder goed op en trok in zijn drie ook door tot maximaal toerental. Hij lijkt bij vol gas ook een beetje in te houden ofzo.. iets te stotteren, maar dat was minimaal.

Snellebaksteen

Als er een bult vuil onder je mat ligt kan je pedaal niet helemaal onderin.......
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

constanthartjes

haha ;-) dat is niet het probleem ! het brandstoffilter is laatst vernieuwd, dus hou ik over de luchtmassameter... hoe weet ik dat dat het probleem is ?

RRRRR_Ramon

#5
Vuil onder de mat, zodat je gaspedaal niet naar maximaal kan...

Er kwam vroeger bij mijn buren vaak een veehandelaar, ik was daar vaak en hij vroeg eens wat er met zijn Mercedes 300 TDT aan de hand kon zijn. Hij ging niet harder dan 80 meer.  Wat bleek: er zat zo ongeveer een halve kuub stro en koeienstront onder het pedaal...  :eusa_wall:

Bij vertrek trok hij 2 gigantische slipsporen door het grindpad en vloog hij bijna aan de overkant van de dam de wetering in, de MB trok weer lekker.  :eusa_whistle:

Als de motor inhoudt verdenk ik toch de LMM.  :eusa_think:

Edit: Baksteen was me voor ;)

Citaat van: constanthartjes op 09-07-2009 17:11:52
haha ;-) dat is niet het probleem ! het brandstoffilter is laatst vernieuwd, dus hou ik over de luchtmassameter... hoe weet ik dat dat het probleem is ?

Van iemand even een LMM lenen en die proberen.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

rogerV701998

Citaat van: RRRRR_Ramon op 09-07-2009 17:12:37
Vuil onder de mat, zodat je gaspedaal niet naar maximaal kan...

Er kwam vroeger bij mijn buren vaak een veehandelaar, ik was daar vaak en hij vroeg eens wat er met zijn Mercedes 300 TDT aan de hand kon zijn. Hij ging niet harder dan 80 meer.  Wat bleek: er zat zo ongeveer een halve kuub stro en koeienstront onder het pedaal...  :eusa_wall:

Bij vertrek trok hij 2 gigantische slipsporen door het grindpad en vloog hij bijna aan de overkant van de dam de wetering in, de MB trok weer lekker.  :eusa_whistle:

Als de motor inhoudt verdenk ik toch de LMM.  :eusa_think:

Edit: Baksteen was me voor ;)

Citaat van: constanthartjes op 09-07-2009 17:11:52
haha ;-) dat is niet het probleem ! het brandstoffilter is laatst vernieuwd, dus hou ik over de luchtmassameter... hoe weet ik dat dat het probleem is ?

Van iemand even een LMM lenen en die proberen.

;D ;D

elianmars

Toen mijn LMM de geest had gegeven, lag de topsnelheid ook niet veel hoger dan 160. Ik denk dus, net als Ramon, dat de LMM de hoofdverdachte is.

denkweb

Tuningbox verkeerd om aangesloten  ;D

LMM, 99% zeker!

UserID6342

En voor 75,- heb je weer een goede LMM, heb er nog eentje liggen van een diesel. PB maar even bij interesse.

elianmars

Citaat van: Dirk342 op 27-07-2009 13:18:11
En voor 75,- heb je weer een goede LMM, heb er nog eentje liggen van een diesel. PB maar even bij interesse.


Zat er op de 850 niet een LHM?

hathü

Citaat van: elianmars op 16-08-2009 23:28:27
Citaat van: Dirk342 op 27-07-2009 13:18:11
En voor 75,- heb je weer een goede LMM, heb er nog eentje liggen van een diesel. PB maar even bij interesse.


Zat er op de 850 niet een LHM?

Ja, zelfs op mijn V70 1998 zit nog een LHM.

elianmars

Citaat van: hathu op 16-08-2009 23:36:09
Citaat van: elianmars op 16-08-2009 23:28:27
Citaat van: Dirk342 op 27-07-2009 13:18:11
En voor 75,- heb je weer een goede LMM, heb er nog eentje liggen van een diesel. PB maar even bij interesse.


Zat er op de 850 niet een LHM?

Ja, zelfs op mijn V70 1998 zit nog een LHM.

Dat bedoel ik. De topicstarter heeft het over een 2.5D. Daar zit een LMM op, geen LHM.