We blijven bij Volvo...!

Gestart door 850-2.520V-Driver, 09-07-2009 19:55:00

Vorige topic - Volgende topic

850-2.520V-Driver

Zooo,

Eens even dit topic opgraven en updaten. Er is genoeg gebeurd sinds juli, dus dat moet toch een beetje bijgehouden worden.

Eens kijken of ik 't allemaal nog weet, m'n (korte én lange) termijngeheugen werkt niet altijd even goed mee ;)

Goed, laten we beginnen met het ODB verhaal wat hier als laatste genoemd is boven, dat heb ik uiteindelijk zelf opgelost.

Het probleem in deze was dat het pinnetje, wat in 1 van de stekkertjes gestoken dient te worden, weggewerkt was in een ''loos'' stekkertje.
Daarbij was tevens de zekering eruit geknald, wat natuurlijk vrij logisch was. Dus dat werkt weer naar behoren.
Wat mij heel goed uitkwam, want aangezien het beruchte kilometertellertandwieltje er ook bij mij mee gestopt was, wilde ik dat graag vervangen en meteen de juiste kilometerstand instellen.

Wat een priegelwerk is dat!! Maar dat is natuurlijk wel gelukt. Met dank aan dit forum en de duidelijke uitleg bij ET, wat een fijn bedrijf is dat overigens. De allereerste vraag was of ik koffie wilde, wat ik natuurlijk niet afsla.
Heb er meteen nog wat meer dingetjes meegenomen en zal er vast nog wel vaker terugkomen. Heb onder andere het interval-relais van IPD daar nog afgerekend en kreeg 't enkele weken later netjes thuisgestuurd.
Ook nog wat Mequiars poetspulletjes etc etc.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik dat relais niet echt een geweldige uitkomst vind, ik gebruik 't meer op de standaard-intervaltijd dan dat ik 'm specifiek instel. Maar goed, 't is voor de heb!

Terwijl ik met 't tellerpaneel bezig was en 't dashboard toch open lag, meteen maar gezorgd voor de uitgebreide boordcomputer en alle niet werkende lampjes vervangen.
Dat waren dr nogal wat, tellerpaneel, asbak, sigarettenaansteker en voornamelijk aan de verlichting van de automaatstanden ergerde ik me behoorlijk, aangezien ik nogal eens 's avonds rijd.
Nu is alles weer netjes verlicht en ben ik gelukkig.

Ook meteen gezorgd voor nieuwe ''luxe'' kentekenplaten incl. nieuwe houders. De oude waren compleet vastgekit, nu gewoon alleen gepopt.

Toen was 't tijd om de auto eens écht te poetsen, ben er een dikke 2,5 dag mee bezig geweest, interieur compleet gedaan en qua exterieur:  Mequiars Clay Detailing, Mequiars Scratch X, Mequiars DeepCrystal Polish en Mequiars DeepCrystal Carnauba Wax. Wat een geweldig resultaat gaf dat allemaal!

Nu de auto er zo strak bijstond, was 't wat mij betreft eens tijd voor een sort ''finishing touch'' (al ben ik nog laaaang niet gefinished :) ) en ging ik eens actief opzoek naar een mooie set velgen. De Comets hadden mijn voorkeur en niet al te lang daarna vond ik een hele nette set van Ludo, die ik natuurlijk meteen opgehaald heb :D

Toen kwam er, eindelijk ('t kon niet uitblijven), eens een probleem aan 't licht. Navraag hier op 't forum leerde me dat ik een probleem met m'n achterremmen had. Dat was inderdaad nogal een probleem, beide achterremmen zat hartstikke vast!
Dus een week geleden de auto maar eens bij een remrevisie bedrijf afgezet en de boel laten reviseren. Kost wat, maar dan heb je ook wat en ik hoefde niet eens buiten in de kou gaan liggen kloten.

Helaas hebben ze wel de gereviseerde klauwen goud geverfd, dus daar maak ik wel eens een ander kleurtje van wanneer 't weer warm is.

En wanneer 't dan –eindelijk- weer warm is, staan dr nog wat dingetjes op de planning. Bovendek dashboard vervangen, kachelweerstand vervangen en heb nog wel wat plannetjes.
Ook een flinke beurt komt er dan eens aan, maar acht 't nu nog niet echt nodig.

Heb er nu in ieder geval een dikke 15dkm opzitten sinds april en ben nog steeds tevreden. De gemaakte kosten vallen tot dusver mee, behalve dan de benzinekosten :)

De km-stand is nu +/- 206 dkm, dus de auto is nu sinds een goeie 6dkm geleden echt ingereden ;)

De tekst plaats ik nu alvast even, ik probeer vanavond nog even wat fotootjes toe te voegen om het verhaal wat completer te maken.

Groeten,

Hasse

Thijssie!

Ik geloof helemaal niks van die poetsbui!! Eerst foto's :eusa_snooty:

;D

sean850

Daar ben ik het mee eens geloof geen bal van die poetsbeurt  ;D

Wil het bewijs graag op foto zien  ;D

Freakybaby

Goed bezig met de GLT!

Citaat van: 850-2.520V-Driver op 07-01-2010 15:21:20

De km-stand is nu +/- 206 dkm, dus de auto is nu sinds een goeie 6dkm geledenOver 44 duizend km echt ingereden ;)

;)
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

850-2.520V-Driver

Citaat van: Thijssie! op 07-01-2010 16:01:15

;D
Citaat van: sean850 op 07-01-2010 17:01:46
Daar ben ik het mee eens geloof geen bal van die poetsbeurt  ;D

Wil het bewijs graag op foto zien  ;D

Ja, ok, dikke 2,5 werkdag dan he :P

Dus van 's morgens vroeg tot 's avonds vrij laat (zelfs nog in 't donker met een zooi lampen eromheen :D ). Maar natuurlijk wel met de nodige pauzes tussendoor ;)

Anyway, geloof me maar op m'n woord haha. Heb geen foto's van 't ''poetsproces'', maar wel van 't uiteindelijke resultaat van 't exterieur ;)

sean850

Zeg dan kom je met foto's en dan zijn het de verkeerde  :eusa_wall:

Zie alleen maar een grote groene spiegel en geen auto  ;D

Ziet er erg goed uit hoor netjes gedaan

Thijssie!

Citaat van: Thijssie! op 07-01-2010 16:01:15

;D

Okay is geloof je :angel:

Nette wagen!

Piere

Tsjonge jonge, die is zeker proper :D

Mag je trots op zijn :)
Mooie wagen
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

850-2.520V-Driver

ff een tussendoortje, geen update (komt er waarschijnlijk wel aan, zie o.a. technisch forum ;'( )
100ste bericht hier :)

850-2.520V-Driver

Zo, weer eens tijd om te updaten.. 't is toch weer zo'n binnenzitdag :eusa_boohoo:

Sinds januari is er nog behoorlijk wat gedaan, praktisch alleen onderhoud, maar ook dat wil ik hier voor mezelf graag netjes bijhouden.

Zoals in m'n update van januari al vermeld, zijn de achterste remklauwen gereviseerd incl. nieuwe blokken en de remschijven daarbij meteen afgedraaid. Dit allemaal met dank aan http://www.mascottezuid.nl/ te Eindhoven. Zoals je op wat foto's hieronder zult zien, zijn daarbij de klauwen helaas goud geverfd (al vind ik 't nog niet eens zo héél slecht staan bij DOP). Deze opnieuw verven wordt dus een klusje voor de lente/zomer, wanneer ik eens lekker vrij ga nemen.

In februari heb ik toen met een kleine schuiver, achterkant brak uit...., helaas m'n achteras deels krom gereden en daarbij heeft 1 velg ook een lichte slag opgelopen... :(

M'n achteras is gedeeltelijk vervangen (door http://www.autovandinther.nl/, NOOIT HEENGAAN!!!), maar de velg moet nog steeds even gericht worden. Iets wat ik in de komende weken even wil laten doen, maar is zo'n gedoe.. Band eraf laten halen, dan naar degene die 'm moet richten en daarna de band weer erop laten leggen. Ik ben helaas nog geen bedrijf tegengekomen die alles doet, overal wordt gevraagd om de velg zonder band aan te leveren >:( Raar wat mij betreft, zou zeggen dat zoiets toch een bij een dergelijk bedrijf hoort....

Toen kwam voor mij de APK meteen ook in beeld, 2 maanden voor dat ie daadwerkelijk zou verlopen, maar dan heb je tenminste ook even de tijd om eventuele mankementen op te lossen.

Voor de APK moesten enkele puntjes vervangen worden:

*aandrijfashoes rechtsvoor
*handrem aan 1 kant gangbaar maken
*ruitenwisser ''afstellen'', wat later geen afkeurpunt bleek
*2 nieuwe bandjes

Alles (op de bandjes na) laten doen bij http://garagedeappel/ te Eindhoven, een (doe-het-zelf)garage te Eindhoven waar ik zeer tevreden over ben en waar ik vanaf nu zeker vaker heen zal gaan voor m'n onderhoud en ook om zelf te sleutelen op een brug.

De banden zijn, wederom, de Uniroyal Rainsport 2 geworden, aangezien deze me erg goed bevallen zijn. Besteld bij http://www.nettoband.nl/, waar ikzelf niet gauw meer iets zal bestellen. Ze zijn achteraf netjes geleverd, maar het verliep allemaal wat rommelig en ik vind 't zelf toch fijner als ik even rechtstreeks met iemand kan spreken (telefonetisch ipv alleen maar via de mail). Maar qua prijs scheelt 't wel behoorlijk wat.

Daarna ging de bolide zonder op- of aanmerking door de APK. Niets te vinden en niets waar ik voorlopig op zal hoeven letten.

Hierna de auto nog even uit laten lijnen, dus hij rijd nu perfect recht.

Wat staat er nu voor de komende tijd op de planning? Op zich niet veel eigenlijk... Ik wil eigenlijk de zgn. stage ''0'' in orde hebben, moet alleen nog eens precies uit zien te vinden wat dat allemaal precies inhoud.

De Roffel loopt als een zonnetje, maar voor mijn gevoel wil ik gewoon wat dingen vervangen zodat ik zeker weet dat alles gewoon goed is. Ondertussen zal er zich vast wel weer eens wat aandienen.

Daarnaast zou ik graag nog een originele veerpootbrug plaatsen en de auto enkele centimeters omlaag zetten. Maar dan ben ik wat 't exterieur betreft ook wel zo onderhand klaar. Of ik moet nog eens tegen een R-bumper aanlopen ;)

Een tijdje terug heb ik geopteerd voor enkele voorstoelen met stoelverwarming bij janpiet hier op 't forum, maar deze heb ik door alle kosten van de afgelopen tijd maar afgezegd. Hierdoor heb ik nu wel besloten het maar meteen goed te doen en nog een tijdje te gaan zoeken naar een net lederen interieur. De stoelverwarming is nu voorlopig toch onnodig geworden voor de komende, hopelijk warmere, periode.

Hieronder nog wat fotootjes, vandaag even vers gemaakt nadat ik gisteren eindelijk de auto weer eens met de hand heb kunnen wassen. Helaas geen zon kunnen ontdekken vandaag...:

En nog even een fotootje van de kofferbak, vond ik wel grappig. Heb namelijk 2 tassen gevonden die qua kleur exact bijpassend zijn! Alles wat ik graag bij me heb onderweg, netjes hierin opgeborgen! Schoonmaakspullen, gereedschap, startkabels, sleepkabel, noem 't maar op! Ideaal!

Tot de volgende update ;)

Groeten,

Hasse

elianmars

Je hebt een mooie wagen, Hasse!!

Heel mooi dat je de bass(boom?)box en de tassen hebt bekleed met hetzelfde vilt als de bagageruimte!

Gebruik je de trekhaak vaak? Zoniet, dan is het misschien een optie om de kogel te verwijderen (twee bouten loshalen en klaar). Staat weer wat mooier.

850-2.520V-Driver

Citaat van: elianmars op 14-03-2010 16:28:30
Je hebt een mooie wagen, Hasse!!

Heel mooi dat je de bass(boom?)box en de tassen hebt bekleed met hetzelfde vilt als de bagageruimte!

Gebruik je de trekhaak vaak? Zoniet, dan is het misschien een optie om de kogel te verwijderen (twee bouten loshalen en klaar). Staat weer wat mooier.

Dankje Marcel!

Die 2 subs achterin is eigenlijk alleen ter ondersteuning, je hoort mij niet voorbij ''boomen'' ;) Ik luister voornamelijk rock/metal en dan mis ik met de standaard speakers net dat beetje extra bass.

Ik zat toevallig net zelf naar die trekhaak te kijken.. Ik gebruik 'm een paar keer per jaar, dus hij zou er inderdaad best af mogen in de tussentijd.. Of ik moet eens echte afneembare vinden voor een leuke prijs...

Ludo

Citaat van: 850-2.520V-Driver op 14-03-2010 16:17:47
In februari heb ik toen met een kleine schuiver, achterkant brak uit...., helaas m'n achteras deels krom gereden en daarbij heeft 1 velg ook een lichte slag opgelopen... :(

de velg moet nog steeds even gericht worden.  

:o
Wel een voordeel, als je ook lakschade hebt kun je dat makkelijk bijwerken.
Er zit geen blanke lak op.  :D

850-2.520V-Driver

Citaat van: Ludo op 14-03-2010 17:02:42
Citaat van: 850-2.520V-Driver op 14-03-2010 16:17:47

de velg moet nog steeds even gericht worden. 

:o
Wel een voordeel, als je ook lakschade hebt kun je dat makkelijk bijwerken.
Er zit geen blanke lak op.  :D

Jep, dat had je toen verteld idd :) Heb ook een lakstift in de kleur gekocht die je me toen gaf! Maar wil ze in de zomer toch nog eens spuiten nadat ik wat kleine oneffenheden weg heb gehaald. Wordt denk ik dan ook weer gewoon deze kleur, maar twijfel nog een beetje ;)