Oplichtingspraktijken aan de pomp, wat te doen?

Gestart door Laserblue, 10-07-2009 15:15:38

Vorige topic - Volgende topic

Laserblue

Ik stond zojuist bij de Aviapomp in Krimpen aan den IJssel waar ik gas moest tanken (voor de Van)
Ik kijk op de pomp en zie 38ct/l  :eusa_dance: da's een heel verschil met de 53 cent die je hier verder in de regio betaald.

Ik kruip onder de auto om de slang aan te sluiten (eerst nog de koppeling er tussen zetten) ga naast de pomp staan en begin te tanken.
Op het moment dat ie afslaat zie ik dat de prijs per liter teller naar de 55ct/l is gesprongen  :o >:(
Toen zat er dus al 90l in  ::)

Nadat ik de boel heb afgekoppeld loop ik naar binnen om te betalen en zeg tegen de kassabediende (hoe noem je zo iemand eigenlijk?) dat ie z'n pomp wel eens na mag kijken.

Zegt ie dat de pomp vorige week nog is nagekeken en niet meer te repareren is maar dat het aantal liters klopt en de eindprijs overeenkomt met de literprijs. De 55ct literprijs dus...
Hij weigert de prijs terug te draaien omdat ik toch niks kan bewijzen..........

toch weer  € 15.30 verdiend daar :eusa_doh:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Kingfisher

Eens kijken hoe snel ie is als ie een dikke middelvinger krijgt, je je omdraait en wegrijdt.
Baai baai, zwaai zwaai  :eusa_hand:

Baske 2.0T5

Tja hier kun je weinig mee... Pas als de prijs weer € 0,38 is; een foto van maken en tanken. Daarna weer een foto maken als de prijs versprongen is... Dit alles met tijd en datum.

Met deze situatie krijg je een welles nietes spelletje welke je gaat verliezen daar je geen bewijzen hebt.

thijsj

Je bedoeld vast de pomp op het industrieterrein? Die hebben ook niet echt de reputatie goedkoper dan de rest te zijn bij mijn weten. Neemt natuurlijk niet weg dat ook daar de prijs vóór hetzelfde moet zijn als de prijs tijdens en vlak ná tanken - bij mijn weten ;)

€0,38/L, was het maar zo'n feest. Dat zijn haast Zuid-Limburgse/ Belgische prijsniveaus geloof ik ;)

Vannacht op de Maasboulevard(bij gebrek aan beter) bij Shell getankt voor €0,499/L, dat vond ik al redelijk goedkoop voor deze omgeving. Omrijden loont hier meestal ook al niet helaas.

Laserblue

Citaat van: thijsj op 10-07-2009 15:28:37
Je bedoeld vast de pomp op het industrieterrein? Die hebben ook niet echt de reputatie goedkoper dan de rest te zijn bij mijn weten. Neemt natuurlijk niet weg dat ook daar de prijs vóór hetzelfde moet zijn als de prijs tijdens en vlak ná tanken - bij mijn weten ;)

€0,38/L, was het maar zo'n feest. Dat zijn haast Zuid-Limburgse/ Belgische prijsniveaus geloof ik ;)

Vannacht op de Maasboulevard(bij gebrek aan beter) bij Shell getankt voor €0,499/L, dat vond ik al redelijk goedkoop voor deze omgeving. Omrijden loont hier meestal ook al niet helaas.

yup, kwam er toevallig langs en was leeg, anders had ik er nooit getankt.

Tank meestal in Stolwijk daar krijg je 9ct/l korting  ::)

thijsj

Citaat van: Laserblue op 10-07-2009 15:30:24

Autofood? Da's ook wel een favoriet van mij.

Laserblue

Citaat van: thijsj op 10-07-2009 15:32:20
Citaat van: Laserblue op 10-07-2009 15:30:24

Autofood? Da's ook wel een favoriet van mij.

ja  ;)

denkweb

Maar goed dat je geen diesel rijdt dan...

Quota

pooh

misschien dat een of andere minkukel gewoon de verkeerde cijfers heeft ingetoetst.....
als het bewust is gedaan, dan zal ie weinig klanten krijgen gok ik zo

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

henry classic v70

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ze er nou ook niet het slimste volk achter die kassa's neerzetten. Het contant afrekenen is al vaak drama, en als je te veel vragen (lees 2)achter elkaar stelt zie je de paniek toeslaan........ :evil: 
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

denkweb

Citaat van: henry classic v70 op 12-07-2009 14:57:43
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ze er nou ook niet het slimste volk achter die kassa's neerzetten. Het contant afrekenen is al vaak drama, en als je te veel vragen (lees 2)achter elkaar stelt zie je de paniek toeslaan........ :evil: 

Dan moet je eens 54,34 afrekenen en 62,60 in briefjes van 20 en wat kleingeld neerleggen op de balie... de paniek die dan ontstaat is geweldig!!  ;D (...ooit cassieres ingewerkt bij xenos/blokker, die kunnen nu wél rekenen!).

UserID6342

Citaat van: henry classic v70 op 12-07-2009 14:57:43
Gedeeltelijk mee eens, kon het toch niet laten ;D  Heeft meer te maken met het idiote leersysteem momenteel op school want hoofdrekenen kunnen ze geneen van allen meer.  Zonder die kassa / computer / whatever is het een drama.  Persoonlijk vind ik hoofdrekenen dan ook een van de belangrijkste vakken, zeker op een basisschool maar ook op de middelbare school.  Fatsoenlijk boodschappen doen kunnen ze al niet eens meer, laat staan op een markt ofzo iets kopen.  Gewoon belachelijk.

Freakybaby

Altijd vragen zal ik er 10 cent bij doen?
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Vulk