We gaan op reis naar Roemenië!

Gestart door Lampje, 12-07-2009 14:06:34

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

We gaan volgende week op reis naar het Zuid-Westen van Roemenië, waar de bevolking straatarm is. Via via zijn we in contact gekomen met het management van een weeshuis in Balujeni, vlakbij Resita.

Onze zolder stond tot de nok toe vol met babykleding, jongenskleding, speelgoed en diverse maten kinderbedjes.

We hadden het er al jaren over maar nu is het moment gekomen dat onze twee zonen groot genoeg zijn voor zo'n lange reis, drie dagen rijden.

Hier een foto waarin we de gesloten aanhanger volladen.

Hier een foto waarbij de Roffel door www.detintmanfolies.nl net voorzien is van getinte ramen tegen de warmte en ongewenste inkijk van het dievengilde.

Om te zorgen dat de roffel niet door zijn hoeven zakt gaan we morgenavond Monroe luchtvering monteren. Ik hoop maar dat het lukt...

Het weeshuis vroeg om medicamenten om wonden te behandelen. We hebben al een 20-tal EHBO-kitjes kunnen inkopen. Pleisters moeten we nog inkopen evenals ontsmettingsmiddelen.  Als iemand nog een partij Dettol o.i.d. voor weinig ter overname overheeft houden we ons aanbevolen!

razorx

Goede reis Lampje, en succes met je project!
Yits.

Veren monteren is niet zo lastig. Zorg alleen dat je voor vóór, veerspanners hebt die lang genoeg zijn.
Als je het heel net doet vervang je ook de eenmalig bruikbare moertjes.

Sbv

Frank,

Heb je ook een aanpast bovenste schokbrekerrubber erbij zitten ? of past deze op de originele ?

Lampje

Hoi Sander,

De orginele zouden moeten passen. Ik heb wel nog een setje orginele schokbrekerschotels bijgekocht aangezien die van mij piepten/knarsten als de ziekte.

Mijn roffel is verlaagd, dat is het enige waar ik me nog wél zorgen over maakte; is de Monroe laag/kort genoeg?  Dat zouden we eenvoudig moeten kunnen meten met een andere verlaagde demper in ruste, toch?

Lampje

20 Stuks EHBO-kits, oorspronkelijk van een vrachtwagenbedrijf.

Voor 1 Euro 't stuk best compleet!

elianmars

Hopelijk klaren we morgen de klus zonder tegenslag, Frank :eusa_pray:

Sbv

Citaat van: elianmars op 12-07-2009 14:47:22
Hopelijk klaren we morgen de klus zonder tegenslag, Frank :eusa_pray:
We gaan het gewoon proberen. Gaat we lukken vermoed ik zo

Lampje

Citaat van: razorx op 12-07-2009 14:09:29
Goede reis Lampje, en succes met je project!
Yits.

Veren monteren is niet zo lastig. Zorg alleen dat je voor vóór, veerspanners hebt die lang genoeg zijn.
Als je het heel net doet vervang je ook de eenmalig bruikbare moertjes.

Ja, dat snap ik nu. We hebben ze wel eens hergebruikt, met hele wonderlijke gevolgen...

Lampje

We gaan koken op 'roffelsap'. Het blijkt dat in Roemenië geen butagastankjes verkocht worden voor ons kookgerei.

Bij de BP scoren we zo'n pompje en dan pompen we heel voorzichting wat Euro 95 uit de tank van onze roffel.

GeertG

Mooi projectje Lampje  :eusa_clap:

Succes met verdere voorbereiding en goede reis gewenst alvast.
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

Rogers XC 70 2000

Mooi initiatief.
Zijn er nog spullen die jullie kunnen gebruiken?

Grtz Roger

Lampje

Hoi Rogers,

Dank je voor het aanbod. De grootste behoefte is momenteel aan medicamenten: bijna verlopen anti-biotica, penicillines en dat soort zaken zouden welkom zijn.

Freekiebaby had dat ook al aangeboden maar onze bagageaanhanger zit al tot de nok toe vol met hulpgoederen en kinderkleding.

Ik ga nog proberen wat wondontsmettingsmiddelen voor vrijdag a.s. te regelen en dan is het wat mij betreft compleet!

We nemen de laptop mee, dus wie weet kan ik wat foto's en verhalen van onderweg posten. We plannen, als de tijd het toelaat en de roffel geen pech krijgt, om naar Montenegro te gaan op de terugweg.

Google maar eens op Montenegro, het is daar wonderschoon en toerisme kent men eigenlijk niet...

elianmars

Zo, vanavond hebben we de Monroe set onder de wagen gemonteerd. Hopelijk hebben we alles goed gedaan en kom je heelhuids thuis, Frank  :eusa_shifty:

Enne, voordat je richting Roemenië gaat, kijk even waar de olielekkage vandaan komt. Er lag een redelijk plasje op de vloer, waar je wagen gestaan had  :eusa_shhh:

Ik heb het vermoeden dat de carterplug niet helemaal goed aangedraaid is. Leek me van die kant af te komen. Olie was mooi schoon, dus waarschijnlijk recentelijk de olie ververst?

Lampje

Klopt, grote beurt gehad. Koperringetje stond wel op de nota, dus zal 's ff checken of ze die niet met het verkeerde moment aangedraaid hebben.

Jongens,

Heel erg bedankt, het was een genot om jullie samen aan het werk te zien (daar heb ik een paar leuke foto's van, maar die komen morgen wel).

Sbv

Citaat van: elianmars op 13-07-2009 23:16:50
Zo, vanavond hebben we de Monroe set onder de wagen gemonteerd. Hopelijk hebben we alles goed gedaan en kom je heelhuids thuis, Frank  :eusa_shifty:

Enne, voordat je richting Roemenië gaat, kijk even waar de olielekkage vandaan komt. Er lag een redelijk plasje op de vloer, waar je wagen gestaan had  :eusa_shhh:

Ik heb het vermoeden dat de carterplug niet helemaal goed aangedraaid is. Leek me van die kant af te komen. Olie was mooi schoon, dus waarschijnlijk recentelijk de olie ververst?
Het eerste stukje stond er in ieder geval niemand lansg de weg.