Reparatie adres magnesium velgen

Gestart door daytonawim, 14-07-2009 08:48:12

Vorige topic - Volgende topic

daytonawim

Heeft iemand een goed adres voor de reparatie/opknappen van een
setje (echte) magnesium velgen ??

Liefst in het Noorden van het land :-)

Thanks

Wim

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

ed

Wel echt mee uitkijken. Ik ken iemand die zou oude magnesium Ferrari wielen opknappen. Dus velg in de draaibank en draaien maar. De velg is dus in rook opgegaan. Er blijft dan helemaal niets van over. Als ze gecorrodeerd zijn is er volgens mij niets meer aan te doen dan plamuren en schuren tot je een ons weegt. Als je al laat doen zou ik het niet zwart doen ivm garantie en duidelijke afspraken maken.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

daytonawim

ik heb idd corrosie plekken, als gevolg van die loodjes die ze op de velgrand rammen :-(

ga zeker even rond vragen want stralen, plamuren,  schuren en spuiten kan ik zelf ook wel,
en verklooien heb ik iets te vaak gelezen

ed

Wat voor velgen zijn het dan? Er zijn niet veel velgen in magnesium gemaakt. Je kunt even navragen bij wiel reparatie bedrijven of ze echt ervaring hebben met magnesium.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Freakybaby

Citaat van: daytonawim op 14-07-2009 22:40:28
ik heb idd corrosie plekken, als gevolg van die loodjes die ze op de velgrand rammen :-(

ga zeker even rond vragen want stralen, plamuren,  schuren en spuiten kan ik zelf ook wel,
en verklooien heb ik iets te vaak gelezen

EN nooit meer loodjes op de velgen laten rammen.. Gewoon netjes met plaklood (evt achter de spaken als je een goede bandenboer hebt) balanceren.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn