portable navigatie direct aansluiten op accu

Gestart door Boogie, 15-07-2009 20:15:53

Vorige topic - Volgende topic

Boogie

Hallo allemaal,

Ik wil mijn tomtom graag direct aansluiten op de 12v.
Ik vind het nu met al die kabels verschrikkelijk storend.
Daarbij ben ik de oplader al eens vergeten mee te nemen.
Zelf dacht ik aan het monteren van de bekabeling via een ventilatierooster.
De stroom wil ik pakken van de sigarettenaansteker.
Heeft iemand dit ook gedaan?
Vanuit de lader komen drie kleuren kabels.
Zwart rood en wit.
Klopppen de volgende codes?
zwart- min
rood- plus
wit- geschakelde plus

gr Jan

@®-

Wat uit de lader komt is geen 12V, ik denk iets van 5V. Dus als je 'm zo aansluit zal er rook uitkomen.

Wat je wel kan doen is, de lader uit elkaar halen en op de min en de plus in de lader een draad solderen (met op de + een zwevende zekering). Als het goed is staat op de printplaat een + en een - getekend.
Zo heb ik het heel vaak gedaan voor klanten van mij die ook een vast aansluiting willen hebben in de auto.

RRRRR_Ramon

Citaat van: @®- op 15-07-2009 20:20:20
Wat uit de lader komt is geen 12V, ik denk iets van 5V. Dus als je 'm zo aansluit zal er rook uitkomen.

Wat je wel kan doen is, de lader uit elkaar halen en op de min en de plus in de lader een draad solderen (met op de + een zwevende zekering). Als het goed is staat op de printplaat een + en een - getekend.
Zo heb ik het heel vaak gedaan voor klanten van mij die ook een vast aansluiting willen hebben in de auto.

Precies Ar, in de lader zit wat electronica die er wel tussen moet blijven.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

bupozaanstad

Ik heb de lader gewoon onder mijn dashboard weggewerkt, chassis deel van een peukenaansterker daar een plus en een min aan en deze gekoppeld aan de bestaande peukenaansteker. Draad komt nu onder mijn midden console uit waar ook de TomTom gemonteerd is. Geen draden massa meer op 15 cm draad met stekkertje na.

Boogie

Citaat van: bupozaanstad op 15-07-2009 20:30:03
Ik heb de lader gewoon onder mijn dashboard weggewerkt, chassis deel van een peukenaansterker daar een plus en een min aan en deze gekoppeld aan de bestaande peukenaansteker. Draad komt nu onder mijn midden console uit waar ook de TomTom gemonteerd is. Geen draden massa meer op 15 cm draad met stekkertje na.

Na het ver :eusa_sick: :eusa_sick: van de lader is dit mijn volgende plan.
Ik wil namelijk niet ergens zo'n los printplaatje hebben liggen achter mijn dashboard.
Bedankt allemaal voor de goede opmerkingen/tips!

gr Jan

bupozaanstad

Citaat van: Boogie op 15-07-2009 21:19:00
Citaat van: bupozaanstad op 15-07-2009 20:30:03

Na het ver :eusa_sick: :eusa_sick: van de lader is dit mijn volgende plan.
Ik wil namelijk niet ergens zo'n los printplaatje hebben liggen achter mijn dashboard.
Bedankt allemaal voor de goede opmerkingen/tips!

gr Jan

Los print plaatje is ook niet zo'n probleem als je het geheel maar in een stuk krimpkous stopt, scheelt je wel een chassisdeel onder het dashboard wegwerken.