Automaat probleem

Gestart door DerWeis, 07-07-2009 06:24:08

Vorige topic - Volgende topic

DerWeis

Nadat ik een poosje geleden een probleem heb gehad met de automaatbak, is het weer terug gekomen. De vorige keer was 25x heen en weer bewegen van de pook voldoende om 3 maanden probleemloos te rijden. Totdat afgelopen vrijdag tijdens een ritje in een bruiloft stoet! (komt altijd ongelegen) het pijltje onder het rijden weer begon te knipperen. De eerste keer na het starten schakelt hij mooi van 1 naar de 2 naar de 3 maar hier komt ie dan niet weer uit, blijft in de 3 staan (noodloop?)

Vervolgens foefje met pook meerdere keren geprobeert en heb hem uitgelezen, bij A1 krijg ik dan de storingcode 1-2-1 die niet te resetten is.

Heeft iemand ook ervaring met deze foutcode?

Hoe kun je nou rechtlijnig denken in een ronde schedel?

Domaso

Werken je achteruitrijlichten? Een en ander lijkt op een PNP switch die op het einde loopt.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

DerWeis

Af en toe haperen de achteruitrij lichten inderdaad, hopelijk is het de pnp switch. was alleen benieuwd of iemand de storin 1-2-1 ook vaker heeft gehad!

Gr DK

DerWeis

Weet ook iemand het bestelnummer van het afsteltooltje?

DerWeis

Ik heb inmiddels het nummer al gevonden, ik heb de pnp switch besteld bij de "dealer"allen is het probleem dat het afstel tooltje pas over 4 werkdagen geleverd kan worden!! is er ook iemand in de buurt van groningen/friesland van wie ik dit gereedschap lenen kan? of is er iemand die weet waar ik het tooltje eerder kopen kan?  dit ivm vakantie, ik zou nl graag met de 850 naar Ameland gaan!

-D©©©L-

Wat is het toch ook een mooi forum he....  ;D

even gezocht op "gereedschap"

[X] Toon resultaten als berichten
[X] Zoek alleen op onderwerp

tada:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,21310.msg404015

DerWeis

Bedankt voor de tip! ik heb inmidels de dichtstbijzijnde mederoffelaar al gemailt!

Hoop alleen wel dat dit het is, vooral omdat de storing niet weggaat na reset  en ook niet nadat de pook meerdere malen verschoven wordt!

sappie

ff nieuwsgierig vraagje:

het bewegen van de pook, wordt dat met motor aan of motor uit gedaan?

-D©©©L-

Citaat van: sappie op 07-07-2009 12:15:06
ff nieuwsgierig vraagje:

Motor uit. Ander krijgt de bak wel heel erg op z'n lazer.

sappie

Citaat van: -D©©©L- op 07-07-2009 12:15:59
Citaat van: sappie op 07-07-2009 12:15:06
ff nieuwsgierig vraagje:

Motor uit. Ander krijgt de bak wel heel erg op z'n lazer.

aha..das dan ook wel weer logisch!.. thanx!

DerWeis

Dinsdagavond afsteltooltje opgehaalt bij Hans Duiven, waarvoor erg veel dank ;), gistermorgen auto inclusief tool naar garage gebracht en gistermiddag een perfect rijdende 850 weer opgehaalt :eusa_dance:. Ben er heel erg blij mee, zat er stiekem toch wel een beetje over in dat er meer aan de hand was met de bak maar viel erg mee!!