Update Chiptuning Rica

Gestart door Zippo, 27-11-2003 01:33:00

Vorige topic - Volgende topic

Zippo

Zooo, ben dinsdag bij Rica geweest.
Had een tijdje geleden een 18G turbo erop gezet, met een 3-inch DP zonder kat.!
Vervolgens de software aanlaten passen bij Rica en ik moet zeggen hij gaat als de brandweer!! ;D
Het enige probleem was dat de turbodruk heel snel op liep naar 1,2/1,3 bar.
Dat is in 't begin wel leuk maar naar een paar weken zo te hebben gereden wordt de auto zenuwachtiger. (voor mijn gevoel)
Ik heb dus dinsdag mijn software aanlaten passen door Mr.Rica. 8)
Mijn verhaal uitgelegd en hoe ik persoonlijk erover dacht om de chip zo te hebben dat de auto niet meer zo 'zenuwachtig' is.
Ging een kwartier overheen, aantal dingen aangepast in 't kernveld en klaar was hij.
De 850 van mij is een complete andere auto dan dat ik gewend was!!!!!! :D
Hoe hoger 't toerental hoe hoger de turbodruk. ;D
Echt super.

Zippo

Peth©oni

Zeg Maarten,

18t in combinatie met een 3" DP? Of kan je ook 3" met de standaard turbo? Of gewoon lekker 2,5" houden?

Ik ben btw ook weer van de VW, kep een G40 r bij...  ;D

Zippo

Citaat van: Pethconi op 27-11-2003 08:11:59
Zeg Maarten,

18t in combinatie met een 3" DP? Of kan je ook 3" met de standaard turbo? Of gewoon lekker 2,5" houden?

Maakt op zicht niet uit!
Bij mijn vorige 850 had ik een 2,5-inch en die ging ook als de brandweer dus........
Alleen zonder kat en twee dempers, ferrita natuurlijk ;)

G40??????
Is zo'n ding niet te klein voor jouw?? ;D

Zippo

Peth©oni

Citaat van: Zippo op 27-11-2003 08:25:38
Citaat van: Pethconi op 27-11-2003 08:11:59
Zeg Maarten,

Maakt op zicht niet uit!
Bij mijn vorige 850 had ik een 2,5-inch en die ging ook als de brandweer dus........
Alleen zonder kat en twee dempers, ferrita natuurlijk ;)

G40??????
Is zo'n ding niet te klein voor jouw?? ;D

Zippo

G40 wordt voor de vrouw, (beetje voor en een beetje voor haar....)  ;D
Tis toch leuk speelgoed? Alles gereviseerd, vernieuwd etc etc  :-*

Johann

Zippo proficiat!
Toch maar goed dat Roel er 2 punten af heeft gehaald, ging ook weer veel te gek met jou.

Over die 2,5", zat standaard op de nieuwe R met een druk van 1 bar.
Met de chip is de druk omhoog gegaan naar 1,2 bar met een piekje van 1,3 bij 5000 toeren en dan kon je 'm echt horen blasen door de uitlaat. Na montage van een volledige 3" downpipe, ook na de cat., is het blazen niet meer te horen.
Dit zou een indicatie kunnen zijn van wat een 2,5 inch pijp goed kwijt kan. Zonder cat. kan het natuurlijk beter.

Zoals vaker verteld, DP hoeft niet maar voor plankers beter van wel.

micha

Zippo, wat is nu de maximale druk?
Ik heb ongeveer het zelfde gehad, en naar  mijn gevoel nog steeds een beetje.
850 T5 met 3" pijp en rica chip.
In het begin gaf ie pieken van 1,3 en was de auto aardig zenuwachtig, na aanpassing geeft ie een maximale druk van 1,1. Maar ik vind 'm nog steeds een beetje zenuwachtig. In het begin bokte de auto, na vervanging van bougies en rotor + verdelerkap was het weg, maar als de bougies er ongeveer 15 a 20000 KM in zitten komt het voor mijn gevoel weer een beetje terug.
Ik vraag me dus eigenlijk af of de druk nog iets omlaag moet. ( Ik heb overigens een standaard turbo )
En hoelang moet je met een paar originele bougies kunnen doen? En met de bougie kabels?
Micha.

Marc 0101.001

originele bougies ca. 20.000 km
kabels ca. 60.000 - 100.000 km

Zippo

Citaat van: micha op 28-11-2003 15:39:49
In het begin gaf ie pieken van 1,3 en was de auto aardig zenuwachtig, na aanpassing geeft ie een maximale druk van 1,1. Maar ik vind 'm nog steeds een beetje zenuwachtig. In het begin bokte de auto, na vervanging van bougies en rotor + verdelerkap was het weg, maar als de bougies er ongeveer 15 a 20000 KM in zitten komt het voor mijn gevoel weer een beetje terug.
Ik vraag me dus eigenlijk af of de druk nog iets omlaag moet. ( Ik heb overigens een standaard turbo )
En hoelang moet je met een paar originele bougies kunnen doen? En met de bougie kabels?
Micha.

Ik doe met mijn bougies zo'n 45000km!!(Orgineel volvo)
Bougiekabels verdeler en rotor heb ik nog nooit hoeven te vervangen.
Je moet de volvo ook wel eens een keertje uitlaten!!! ;D
Ff een keer flink op z'n staart trappen, vindt ie fijn. ;)

Maximale turbodruk is 1,2 tot 1,3 bar, en heel fijn afgesteld.

Zippo

Rudi

Zippo wat bedoel je met zenuwachtig?Die van mij heeft Roel maximaal afgesteld maar hij loopt wel vloeiend.Reageert elke motor weer anders op maximale turbodruk?Race- ze ;)
Dr.Go-Fast...

Zippo

Citaat van: Diablo op 28-11-2003 20:01:07
Zippo wat bedoel je met zenuwachtig?Die van mij heeft Roel maximaal afgesteld maar hij loopt wel vloeiend.Reageert elke motor weer anders op maximale turbodruk?Race- ze ;)

Ik denk dat 't ook persoonlijk is. Ik vond dat ie erg vel reageerde op 't gas. Daarbij kwam er ineens een volle druk op de aandrijving, dwz turbodruk.
Ik zelf had 't gevoel dat 't vloeiende kon, vandaar de update! Het is voor mij gewoon een hele andere auto geworden.............. ;D
Wat Rica wel niet kan doen met een chip!! :D

Zippo

Rudi

mooi dat het nu goed is...Rica ruleszzz idd ;D
Dr.Go-Fast...

Zippo

Citaat van: Diablo op 28-11-2003 20:40:45
mooi dat het nu goed is...Rica ruleszzz idd ;D

;D

Zippo

Victor

maar Zippo , hoe kan dat nou? Hij was al perfect, op een gegeven moment houdt het toch op??? ;D

micha

Citaat van: Zippo op 28-11-2003 19:35:57
Citaat van: micha op 28-11-2003 15:39:49
Micha.

Ik doe met mijn bougies zo'n 45000km!!(Orgineel volvo)
Bougiekabels verdeler en rotor heb ik nog nooit hoeven te vervangen.
Je moet de volvo ook wel eens een keertje uitlaten!!! ;D
Ff een keer flink op z'n staart trappen, vindt ie fijn. ;)

Maximale turbodruk is 1,2 tot 1,3 bar, en heel fijn afgesteld.

Zippo

Hij wordt echt wel uitgelaten op zijn tijd, maar het probleem is dus dat ik soms het idee heb dat ie het niet fijn vindt. Ik bedoel dat ik ook het idee heb dat er ineens te veel druk geleverd wordt.

Edit: Laatste regel weggehaald om OT reply te voorkomen.
De OT rest van de thread is verplaatst naar hier