3-1-5

Gestart door t5Gerben, 18-07-2009 20:59:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

t5Gerben

Ja precies. Ik wil dus graag van dat lampje af. Ik kan natuurlijk ook een héél klein hamerje gebruiken om dat check engine lampje uit te zetten.
Dat van de luchtdoorlaat van die klep wil ik, als het kan, nu wel even weten omdat ik hem zo nog even wil proberen.

razorx

Ik zou het zelfde hebben, het zit er op het moet werken en geen errors.

Dit is uitdrukkelijk een gok: Volvo logica, het moet ook werken als iets defect is. Een continu open klep bij een defect in de aansturing zou erg hinderlijk zijn.

Ik verwacht dus dat ie in rust dicht is.
Er, ik wordt steeds vager, schijnen mensen succes met remmenreiniger of carburatorreiniger te hebben gehad.
Check zeker even de contacten van de connector.

t5Gerben

Maar ook; Mocht er een andere fout worden gedetecteerd, dan heb je het lampje alvast branden.
En remmenreiniger of carburator reiniger kan ook wel gezien worden als ontvetter, die ik nu heb gebruikt, toch?

Ludo

Citaat van: razorx op 19-07-2009 21:29:35
Ik zou het zelfde hebben, het zit er op het moet werken en geen errors.

Voor mij geld in principe hetzelfde, maar die klep is een vreemd geval.
Ik heb zelf meer dan een jaar gezocht naar een euvel, een halve auto armer en nóg geen resultaat.  :eusa_doh:
De klep is bij mij al ongeveer een jaar afgekoppeld en afgedopt.
Dat was het énige dat hielp...


t5Gerben

Net even geprobeerd, maar het probleem is er nu nog... Als dat ding in de "uit" toestand geen lucht door laat, dan weet ik in ieder geval misschien waarschijnlijk zeker dat het probleem in de klep zit. Morgen haal ik, als ik er een kan vinden, een nieuwe en probeer ik het nog eens.

t5Gerben

Ben er vandaag middels een internet bosch serienummer zoektocht achter gekomen dat het onderdeel 100 euro bij de volvo dealer kost, en 67 bij (uche) vw. Heb maar bij (uche) vw besteld.