op-pompbare schokbrekers

Gestart door linfiel, 20-07-2009 21:25:25

Vorige topic - Volgende topic

linfiel

Hallo Liefhebbers,
Heb al heel wat zitten lezen over de nivomats,
Maar bestaan er voor de Volvo 855 schokbrekers die je kunt op-pompen,
Heb ze zelf wel onder mijn Amerikaan leggen ,maar voor de Volvo heb ik ze nog niet gezien ,of bestaan ze helemaal niet dit soort schokbrekers,of zijn daar nou de nivomats voor in de plaats,graag julie visie hier over.
Grt. Linfiel.

Sbv

Onlangs bij Lampie een set Monroe ride levelers geplaatst die je dus kan oppompen middels compressor danwel handpomp

linfiel

Hallo Sbv,
Voor het eerst dat ik het nu lees hierover loop er al een tijd aan te denken om ze te plaatsen,heb van een medeforummer veren gekocht  geschikt voor nivomats ,kunnen deze ook met de monroe gebruikt worden dan,en waar kan ik de monroe's halen bij Estate service toevallig,weet je ook wat ze kosten moeten,
Alvast bedank voor de moeite.
Grt. Linfiel.

Misha

Moet er zijn, had op de 140 uit 1969 al een Monroe systeem met een autoventiel en metertje in de kofferbak zitten waarmee ik de achterkant kon oppompen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Sbv

Citaat van: linfiel op 20-07-2009 21:39:19
Hallo Sbv,
Voor het eerst dat ik het nu lees hierover loop er al een tijd aan te denken om ze te plaatsen,heb van een medeforummer veren gekocht  geschikt voor nivomats ,kunnen deze ook met de monroe gebruikt worden dan,en waar kan ik de monroe's halen bij Estate service toevallig,weet je ook wat ze kosten moeten,
Alvast bedank voor de moeite.
Grt. Linfiel.

Hoi Linfiel,

Ik heb meegeholpen ze te monteren
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,34922.0.html
Waar Frank(Lampje) de schokdempers gekocht heeft durf ik zo niet te zeggen.
Hij heeft dezelfde veren gebruikt als die erop zaten. Dat waren normale veren, en geen nivomat veren.

linfiel

Bedankt voor de info Sbv,
Heb de foto sessie bekeken Fantastisch uitleg,ik weet genoeg en ga er mee aan de slag om ze te pakken te krijgen,nogmaals ZEER bedankt voor deze bruikbare info.
Grt. Linfiel.

Sbv

Citaat van: linfiel op 20-07-2009 22:11:54
Bedankt voor de info Sbv,
Heb de foto sessie bekeken Fantastisch uitleg,ik weet genoeg en ga er mee aan de slag om ze te pakken te krijgen,nogmaals ZEER bedankt voor deze bruikbare info.
Grt. Linfiel.

Succes. Je kan eventueel een week of 2-3 wachten dan heeft Lampje de eerste berichten over hoe het gegaan is

linfiel

Succes. Je kan eventueel een week of 2-3 wachten dan heeft Lampje de eerste berichten over hoe het gegaan is

Zou als ik al zij dat ik ze ook onder mijn Amerikaan heb ,en er goede ervaring mee heb,je kan de auto zo mooi recht zetten,Maar ik wist niet van het bestaan bij de Volvo's,omdat ze steeds over die nivomats praten ,had ik deze topic gemist van de op-pompbareschokbrekers van Lampje,
Maar ik kan het natuurlijk even afwachten om ze te halen.
Grt. Linfiel.

fmae139

Ik heb anders van de ride levelers liggen. Ik had ze besteld maar ik kan ze niet gebruiken omdat ik nivomat veren heb (heb jammer genoeg te laat gezien).
Hier staan ze maar te staan. Als je ze kan gebruiken neem je maar contact op

UserID6342

Wat evt. ook nog een optie zou kunnen zijn is een set tijgerballen in de veren te monteren.  Ben je in een keer klaar.  Heb het al onder diverse auto's toegepast en werkt echt perfect.  Simpel, snel klaar, zo op te pompen,werkt perfect.  Zal zo ven kijken of ik en link ervan kan vinden.  Gevonden: http://www.niveauplus.nl/

innocenti

Er is ook een topic over ride levellers. Heb er zelf 5 jaar mee gereden en bevalt goed, al vind ik de nivomats die ik nu heb een heel stuk makkelijker. Maar helaas ook een stuk kostbaarder.

Haenzel

Ben net terug van vakantie met de V70 voorzien van de ride levelers. Met caravan kogeldruk 75 kg en volle kofferbak geen centje pijn, ondanks de verlagingsset. Wat mij betreft een aanrader.

tackle

hulpveren doen precies hetzelfde en zijn brokken goedkoper

innocenti

Citaat van: tackle op 22-08-2009 20:15:34
hulpveren doen precies hetzelfde en zijn brokken goedkoper
Ligt er maar net aan wat je handig vind. Voordeel van oppompbare dempers is dat je met weinig last geen stuiterbak hebt omdat je de lucht en dan voor een deel uit kan laten. Hulpveren monteer je volgens mij vrij permanent of je moet constant onder de auto kruipen. Oppompen kan je gewoon vanuit de kofferbak zonder vies te worden. Kan zelfs gewoon met een fietspompje, ik heb er nooit meer dan 4 bar in gehad en er gaan weinig luchtvolume in. En met nivomats hoef je niks te doen, maar zijn idd een stuk duurder. Ik ben persoonlijk geen voorstander van hulpveren.

Maar nogmaals: MIJN mening.

)()()sT

Het is idd. appels met peren.
Met hulpveren komt meestal je auto ook wat hoger, tenminste dat was vroeger bij de 240's van mijn ouders.

De nivomats zijn echt top; in het begin schrok ik wel toen ik de caravan eraan hing; de wielen verdwenen zowat in de kasten  ;D