Lengte einddemper estate en sedan gelijk?

Gestart door MM, 22-07-2009 22:21:52

Vorige topic - Volgende topic

MM

Weet iemand of de uitlaat einddemper van een sedan en estate (2,5 10v) even lang zijn?

MvrG, MM

MM

Gezien de overweldigende hoeveelheid antwoorden heeft klaarblijkelijk niemand deze basale kennis paraat; verheugd ben ik dan ook te kunnen toevoegen:

Einddempers 2,5 10v zijn even lang; een demper van een sedan kan ook onder een estate.

-D©©©L-

Citaat van: MM op 26-07-2009 10:52:24
Gezien de overweldigende hoeveelheid antwoorden heeft klaarblijkelijk niemand deze basale kennis paraat; verheugd ben ik dan ook te kunnen toevoegen:

Einddempers 2,5 10v zijn even lang; een demper van een sedan kan ook onder een estate.

Misschien is het handig om even te vermelden over welk merk en type uitlaat je spreekt. En onder welke wagen hij hangt (850/x70). 

Walter

alleen de eindstukjes voor een Estate zijn langer

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

MM

Citaat van: -D©©©L- op 26-07-2009 11:21:31

Misschien is het handig om even te vermelden over welk merk en type uitlaat je spreekt. En onder welke wagen hij hangt (850/x70). 

Voor de 2,5 10v heeft Volvo slechts 1 merk en type einddemper als ik mij niet vergis. Ook 850 en x70 blijkt niet uit te maken. Ik heb nu een S70 uitlaat onder mijn 850 estate.

Eindstukjes maakt idd het verschil, voor de estate ca. 10cm langer.

-D©©©L-

Citaat van: MM op 26-07-2009 14:27:36
Citaat van: -D©©©L- op 26-07-2009 11:21:31

Voor de 2,5 10v heeft Volvo slechts 1 merk en type einddemper als ik mij niet vergis. Ook 850 en x70 blijkt niet uit te maken. Ik heb nu een S70 uitlaat onder mijn 850 estate.

Eindstukjes maakt idd het verschil, voor de estate ca. 10cm langer.

Heb jij meer dan 1 demper onder je wagen dan ? De meeste hebben alleen de demper onder de achterbank, net voor de tank.

MM

-D©©©L-

Citaat van: MM op 26-07-2009 18:34:02
??

chinees ?  Een "einddemper" impliceert een voorliggende demper.

MM

Beste DCCCL,

Waar lees je dat ik meer dan 1 einddemper heb? Kan of wil je het niet begrijpen? Of was de vraag te ingewikkeld? Voor diegenen die onder hun auto hebben gekeken is de situatie glashelder en de term einddemper heel duidelijk, voor diegenen die graag willen zeuren ligt de situatie klaarblijkelijk net iets anders.

Ik lees met veel plezier op dit forum, beantwoord vragen en voeg graag iets toe, alleen dat gezeur...
Wel veel tijd om te zieken en te zeuren, maar niet om simpelweg een eenvoudige vraag te beantwoorden (start van dit topic) terwijl de kennis er wel is.
Dit doet echt afbreuk aan dit informatieve forum, gaarne ook deze negatieve doch duidelijke mededeling verwijderen als deze is overgekomen bij betrokken persoon.

Dank voor je fijne bijdrage aan dit forum,

MvrG, Mark

-D©©©L-

Citaat van: MM op 26-07-2009 19:08:13
Beste DCCCL,

Waar lees je dat ik meer dan 1 einddemper heb? Kan of wil je het niet begrijpen? Of was de vraag te ingewikkeld? Voor diegenen die onder hun auto hebben gekeken is de situatie glashelder en de term einddemper heel duidelijk, voor diegenen die graag willen zeuren ligt de situatie klaarblijkelijk net iets anders.

Ik lees met veel plezier op dit forum, beantwoord vragen en voeg graag iets toe, alleen dat gezeur...
Wel veel tijd om te zieken en te zeuren, maar niet om simpelweg een eenvoudige vraag te beantwoorden (start van dit topic) terwijl de kennis er wel is.
Dit doet echt afbreuk aan dit informatieve forum, gaarne ook deze negatieve doch duidelijke mededeling verwijderen als deze is overgekomen bij betrokken persoon.

Dank voor je fijne bijdrage aan dit forum,

MvrG, Mark

Kijk even onder enkele S70 en C70 modellen en zie dat daar wel een einddemper onder zit. Net voor het sierstuk. Of dat voor een S70 10V ook zo is, is mij onbekend. Jij weet dat kennelijk wel, maar vergeet dat te vermelden in je startpost.
Je opmerking over zieken en zeuren laat ik bij jou, vraag je maar eens af van wie een cadeautje is dat niet aangenomen word...

Deze opmerking mag van mij blijven staan, dan kan je het nog eens nalezen als je het in de toekomst eventueel zou vergeten.

Ludo

Jongens jongens, niet zeiken of zeuren.  ;D
Zoeken is de boodschap, dan hoef je geen vragen te stellen, maar vind je wel antwoorden.  ;)

Scooby Doo

Een 850 heeft een demper, geen einddemper.   :eusa_snooty: :eusa_snooty:

Dat is gewoon wat DCCCL opmerkte, meer niet.  ;)

Bij een V70 R 2,0 '97 zit die 2e pot ook.

Puppy Power!!!

Walter

alleen de AWD versies hebben twee potten Marco, de rest heeft 1 pannekoek in het midden onder de auto, ook de C70. Alles waar je een demper zit zitten en geen AWD is, heeft een andere (sport) uitlaat

Sorry Marco, vind jouw toon richting topicstarter een beetje ongepast. Kan genuanceerder.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

bupozaanstad

Citaat van: Scooby Doo op 26-07-2009 20:35:15
Een 850 heeft een demper, geen einddemper.   :eusa_snooty: :eusa_snooty:

Dat is gewoon wat DCCCL opmerkte, meer niet.  ;)

Bij een V70 R 2,0 '97 zit die 2e pot ook.

Als ik in Vadis kijk zie ik idd een platte pot die demper genoemd wordt, echter zit er in de eindpijp ook een lange ronde pot, niet verwonderlijk dat dit ,,einddemper,, genoemd wordt.

-D©©©L-

Citaat van: VolvoMafia op 27-07-2009 08:50:59
alleen de AWD versies hebben twee potten Marco, de rest heeft 1 pannekoek in het midden onder de auto, ook de C70. Alles waar je een demper zit zitten en geen AWD is, heeft een andere (sport) uitlaat

Er zijn voor de non turbo/awd versies twee soorten orginele dempers geleverd; met en zonder einddemper net voor het sierstuk.
Voor de turbo non awd versies bestaan ook twee originele smaken, een einddemper zat in sommige modellen met een 2.0 of 2.3 turbo motor. Deze zijn beide niet heel veel voorkomend, vandaar mijn vraag of deze (extra) demper aanwezig was of niet. Een tamelijk normale vraag als TS zelf begint over een "einddemper", lijkt mij. 

Citaat van: MM op 26-07-2009 19:08:13
Ik lees juist nergens dat er een einddemper aanwezig is, noch dat het over een orginele uitlaat gaat. Vandaar dat ik enige verheldering vraag. Volgende keer zal ik in de kristallen bol kijken.