dashboardverlichting defect, niet de zekering...

Gestart door apcut, 26-07-2009 22:27:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

daytonawim

Schrik niet van de prijs  :o :o , beter even conrad bezoeken !  :eusa_whistle:

UserID6342

Heeft Wim gelijk in, maar dan moet je solderen.  Ik meen origineel bij de dealer een 5.70 per lampje....

Mr Rens

Citaat van: Dirk342 op 20-09-2010 22:21:20
Heeft Wim gelijk in, maar dan moet je solderen.  Ik meen origineel bij de dealer een 5.70 per lampje....

omg
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

HJ850


Oh had ik maar eerst op het forum gekeken. Verlichtingsdimmer  :eusa_wall: :eusa_doh: :eusa_doh:

Ik rij al 3 weken rond met losse dashbordkap.
Verlichting achter instrumenten werk niet.
Waarschuwingslampjes en knipper wel, knoppen ook verlicht

Alle 4 de lampjes achter klokkenpaneel vervangen. Niets.



[BLOND]

De DIMMER  :eusa_wall:

Stond op maximaal dimmen  :o

Is pas de 2e keer dat ik daar niet aan denk, niet weet dat ik die heb.
Vorige keer was in mijn Chevrolet. Ook weken mee bezig geweest totdat iemand mij wees op de draaimogelijkheid van de lichtschakelaar.

Tja, dat schuifje links naast het stuur in je Volvo, je kent hem wel maar ziet hem niet meer, zeg maar.

[/BLOND]

Dashbord instrumenten verlichting werkt dus nog steeds en is nu ook weer aan.  :P


Pinksterweekend klussen aan de mijn 850:

- 3e poging die ene in een luchtrooster gevallen schroef te vangen (nu het spul toch los is), die bij elke snel genomen bocht van links naar rechts of omgekeerd rolt,

- dashbord kap weer vastzetten met alle niet originele en verschillende schroeven

- linker deur bekleding loshalen (af fabriek 3 typen verschillende schroeven) en stekker van de rode instapverlichting in de deur, opdiepen en weer aansluiten. Die is er in gevallen (foutje garage, maar los dit zelf wel even op).


Niet de leukste klussen, vind ik.

Gr., Hajo


Fokke 01.01.005

Bij mij ook nog steeds geen dashboardverlichting.
Zekering niet kapot, toch maar vervangen,
Ik heb de dimmer vervangen (door een gebruikte, zou ook defect kunnen zijn, hoe meet je zoiets?)
ECC unit gewisseld (zou volgens ander topic een oorzaak kunnen zijn)
en nog steeds geen dashboardverlichting.

Als ik de dimmer bedien, blijft de displayverlichting van de radio vol verlicht. Hij wordt dus niet gedimd zoals voorheen wel het geval was.
Alle controlelampjes doen het gewoon, maar alle verlichting van klokkenbord, ECC unit en radioknoppen is uit. Wie weet raad?
AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

thuur

Je bedoelt zekering 35?

Heb je ook al eens de lichtschakelaar uitgewisseld?

Er brandt dus maar 1 lampje in de lichtschakelaar als ik het goed begrijp?


Gr ;)

Fokke 01.01.005

Lichtschakelaar is ook helemaal donker. Nog niet uitgewisseld.

En de zekering, 10A is dat nr 35? Zou kunnen. In ieder geval die waarbij 'dashboardverlichting' staat in het deksel.
AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

Fokke 01.01.005

Om een beetje simpel van te worden.

voordeel van twee identieke 850's hoofdlichtschakelaar en de dimmer gewisseld, maar nog geen verlichting. Zekering 35 vervangen, ook geen verschil.

Ook de verlichting van de radio (SC801) reageert niet op de dimmer. Die zou moeten dimmen als je de dashboardverlichting aanzet. Maar die blijft vol branden. Dat is dus de enige verlichting in mijn dashboard.

Ook de ECC unit vervangen trouwens, geen verschil.

wie weet raad?

AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

sven0503

#23
euhh lampjes defect?

lijkt me trouwens wel sterk als ze allemaal defect zijn.

Maar je zou het dashbord eens los kunnen halen tot je bij een lampje bent en eens gaan meten of je ergens uberhaupt spanning hebt.

wietseschuiling


Roffels,  :)

Mischien interresant voor de dashboard lampjes.
Ze hebben zo op het oog leuk betaalbaar spul.
www.incardesign.nl

Oordeel zelf,

Gr Wietse
haast je als je tijd hebt dan heb je meer tijd als je haast hebt

Fokke 01.01.005

Het zijn niet de lampjes. Ook de wissel van de ECC unit maakte immers geen verschil. Alle klokken/meters werken en de display van de radio is verlicht. Ook de lampjes in de el.raamschakelaars branden en de 'aan' lampjes van de stoelverwarming en van de sport/eco stand.

De rest is compleet donker, inclusief de keuzehandel van de automaat.

En dat is heeel donker! Gelukkig heb ik een zonneklep met verlichte makeupspiegel om nog te zien hoe snel ik langs de flitspalen rijd.

Heeft iemand een idee, heb ik weer eens een unieke storing?
AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

thuur

Tja, je bent nu op een punt dat je met een Voltmeter aan de slag moet om te kijken waar je spanning krijgt en vanaf welk punt het ophoudt..


Gr ;)