dashboardverlichting defect, niet de zekering...

Gestart door apcut, 26-07-2009 22:27:39

Vorige topic - Volgende topic

apcut

Hallo,

mijn dashboardverlichting haperde eerst wat, nu doet ie niets meer.

De controlelampjes, binnenverlichting, en de lichtjes van de el. ramen werken nog wél.

Maar er is geen verlichting meer aan de tellers, ook niet aan de verwarming ed.

Het is niet de zekering...

Iemand?

Alvast bedankt!

thuur

Schuif de dimmer eens een paar keer op en neer ;)

Gr 8)

UserID6342

Willen wel eens kapot gaan die dimmers, echter niet veel.  Mocht die kapot zijn heb ik er nog wel eentje liggen voor weinig.  PB maar bij interesse.

apcut

ja, dat wast het dus.

Mijn wagen is nieuw voor mij, had geen besef van het bestaan van een dimmer...

bedankt!

DerWeis

Ik heb hetzelfde bovenstaande probleem, alleen als ik de auto start dan flikkert de verlichting een paar keer aan en uit daarna blijft hij of branden of hij blijft donker.

De laatste tijd blijft de verlichting donker, de zekering is niet stuk en de dimmer heen en weer schuiven helpt ook niks. Is het dan het meest logisch dat de dimmer stuk is? is het ook evt mogelijk om de verlichting door te verbinden? is namelijk erg vervelend om nu in donker te rijden zonder dash verlichting!
Hoe kun je nou rechtlijnig denken in een ronde schedel?

Geert-Jan

Citaat van: DerWeis op 16-09-2010 21:24:53
Ik heb hetzelfde bovenstaande probleem, alleen als ik de auto start dan flikkert de verlichting een paar keer aan en uit daarna blijft hij of branden of hij blijft donker.

De laatste tijd blijft de verlichting donker, de zekering is niet stuk en de dimmer heen en weer schuiven helpt ook niks. Is het dan het meest logisch dat de dimmer stuk is? is het ook evt mogelijk om de verlichting door te verbinden? is namelijk erg vervelend om nu in donker te rijden zonder dash verlichting!
Dimmer defect.

Heb ik ook gehad, ander dimmertje scoren via het forum of zo en klaar is kees.

Volvo850Club lidnr.0504409

francois

spuit er eens wat contact spry in wil ook wel eens helpen  in de dimmer

gr

Jeff

Citaat van: francois op 16-09-2010 21:42:35

gr
Dit mocht je toch nooit doen op electronica onderdelen?
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

thuur

Citaat van: Jeff op 17-09-2010 12:02:16
Citaat van: francois op 16-09-2010 21:42:35

gr
Dit mocht je toch nooit doen op electronica onderdelen?

Er zijn 2 problemen met contactspray:

1. goedkope contactspray
2. niet opvolgen van de instructies

Beide gevallen leiden uiteindelijk tot nog meer storingen. Vandaar dat je beter geen contactspray kunt gebruiken. Reinigen van electronica gaat ook vele malen beter met alcohol (drogist) of remmenreiniger (automat.handel). Deze drogen nl. residu-vrij op itt. contactspray.

Gr 8)

Mr Rens

hoort het dimschuifje zelf ook verlicht te zijn eigenlijk? Dat doet die bij mij nl niet.
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

haasje

Nee, die is niet verlicht, alleen de schakelaars zijn verlicht.

francois

je moet het natuurlijk niet nat spuiten
en natuurlijk laten opdroogen  ;D

gr

Mr Rens

Citaat van: haasje op 19-09-2010 20:14:58

Nu blijkt het dat mijn schakelaars links van de stuurkolom ook niet verlicht zijn, als ik mij goed herinner zijn deze de schakelaars van de mistlampen achter en die van de koplamphoogteverstelling, horen deze idd niet verlicht of zijn hier defecten aan de orde?
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

UserID6342

Citaat van: Mr Rens op 20-09-2010 17:51:59

Nu blijkt het dat mijn schakelaars links van de stuurkolom ook niet verlicht zijn, als ik mij goed herinner zijn deze de schakelaars van de mistlampen achter en die van de koplamphoogteverstelling, horen deze idd niet verlicht of zijn hier defecten aan de orde?
Lampjes defect in de schakelaars.  Kun je zo vernieuwen, stelt niets voor.

Mr Rens

Citaat van: Dirk342 op 20-09-2010 18:22:10
Citaat van: Mr Rens op 20-09-2010 17:51:59

Lampjes defect in de schakelaars.  Kun je zo vernieuwen, stelt niets voor.

Oke goed bezig, regel ik ff een paar nieuwe via de dealer