De avonturen van The swedish chef

Gestart door Joeri, 29-07-2009 08:22:19

Vorige topic - Volgende topic

Joeri

Citaat van: Joeri op 11-05-2010 14:22:50
bla bla bla zie hierboven  8)

Na een heleboel gelees hier en daar en wat semi intelligente vraagjes gesteld te hebben  ;) , denk ik een aardig beeld van een nieuwe setup voor de vering te hebben, tov mijn wensen. Het inzakken van de achterkant zou aan slijtende nivomats liggen volgens de experts hier, en niet aan slappe veren of zo.

Ik wil graag de boel verlagen en toch goed comfort behouden maar wel wat strakker de bocht om.
Volgens de vorige eigenaar zou er al een sport onderstel van volvo op zitten maar ik kan dat niet bevestigen.

Nu:
Volvo sport onderstel ?
Standaard shock voor
Nivomats achter

Gewenst:
Monroe reflex voor + achter
Intrax verlagingsveren

En daarbij wil ik dan gelijk de mounts en lagers vervangen, ben dan toch bezig.  8)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Volvo850 93

Joeri Mooie 855 heb je ziet er echt goed uit en kwa looks en onderhoud is i ook toppie

Ben met veel plezier je blog aant lezen

Mvg Dennie

Joeri

Citaat van: Volvo850 93 op 14-05-2010 16:19:48
Joeri Mooie 855 heb je ziet er echt goed uit en kwa looks en onderhoud is i ook toppie

Ben met veel plezier je blog aant lezen

Mvg Dennie
Hee das leuk! Fijn om je te kunnen vermaken  :laugh:

Joeri

De chef rijd weer op LPG.  :eusa_doh: Het lag eraan dat de inlaatbuis in de rij wind zat en niet indirect, daarom teveel bewegende lucht in het systeem om op LPG te rijden. Jemig! Ben dus bij LPG Nieuwenhuijsen in Rijswijk geweest. Op zich goed geholpen maar 8 euro 50 voor 1 tie wrap  :eusa_wall:  :eusa_snooty: In totaal was het gelukkig maar 110 euro om de flxibele buis een kwartslag te draaien  en met een Tie warp vast te zetten  :'( Baal ervan dat ik het zelf niet uitgedokterd heb, zonde geld.

Maar goed, het systeem heeft in ieder geval weer een de apparatuur gehangen en geen rare problemen gevonden. We roffelen weer verder  :eusa_dance:

Ludo

Citaat van: Joeri op 18-05-2010 18:28:13
In totaal was het gelukkig maar 110 euro om de flxibele buis een kwartslag te draaien  en met een Tie warp vast te zetten  :'( Baal ervan dat ik het zelf niet uitgedokterd heb, zonde geld.

Tja, kan iedereen overkomen.
Het staat hier op het forum ook nog maar 26x vermeld.  :-\

;D  ;)

Joeri

Citaat van: Ludo op 18-05-2010 18:49:41
Citaat van: Joeri op 18-05-2010 18:28:13
In totaal was het gelukkig maar 110 euro om de flxibele buis een kwartslag te draaien  en met een Tie warp vast te zetten  :'( Baal ervan dat ik het zelf niet uitgedokterd heb, zonde geld.

Tja, kan iedereen overkomen.
Het staat hier op het forum ook nog maar 26x vermeld.  :-\

;D  ;)
Bedankt, wrijf het er nog effe in  ;) Tja, helaas, heb wel gezocht en om hulp gevraagd. Helaas net niet die tip gevonden.

Joeri

En we gaan weer verder met de avonturen. Ondertussen een vraagje geplaatst over het volledig laten spuiten van de chef.

En nog aan het dubben over de Nivomats, msischien toch maar investeren in nieuwe  :-\

Keep you posted!  8)

Joeri

Citaat van: Joeri op 18-05-2010 19:01:02
En nog aan het dubben over de Nivomats, msischien toch maar investeren in nieuwe  :-\
Pffff, searching my ass off.  ;) Probeer er achter te komen wat ik nou het beste kan doen. Begrijp dat er ook R nivomats zijn die al verlaagd zijn. Dan zou ik dus niet de originele moeten nemen met de verlagingsbussen. Maar of ik dan weer andere veren nodig heb... FF doorzoeken nog.  8) Anders morgen ook maar effe met de dealer en ES bellen.

Edit:

Normale Nivomat
47 CM
Partnr.: 9140391

Verlaagde Nivomat
45,5 CM
Partnr.: 9173852 / 9140238

Strut Spring Seat / Domlager Federbeinlager
Partnr: 8646713

Strut mount bearing / Domlager Federbeinlager
Partnr: 3546189

-D©©©L-

Citaat van: Joeri op 18-05-2010 21:28:53
En nog aan het dubben over de Nivomats, msischien toch maar investeren in nieuwe  :-\
Pffff, searching my ass off.  ;) Probeer er achter te komen wat ik nou het beste kan doen. Begrijp dat er ook R nivomats zijn die al verlaagd zijn. Dan zou ik dus niet de originele moeten nemen met de verlagingsbussen. Maar of ik dan weer andere veren nodig heb... FF doorzoeken nog.  8) Anders morgen ook maar effe met de dealer en ES bellen.

Verlaagde nivomats zijn aftermarket niet te koop. Ze zijn ook anders qua demperafstelling.
Er bestaat een volvo set met daarin 2 verlaagde nivomats, 2 bijpassende veren en de benodigde montage delen. Zo uit het hoofd zit die set rond de 600 euro.

Joeri

Citaat van: -D©©©L- op 18-05-2010 21:31:48
Citaat van: Joeri op 18-05-2010 21:28:53
Pffff, searching my ass off.  ;) Probeer er achter te komen wat ik nou het beste kan doen. Begrijp dat er ook R nivomats zijn die al verlaagd zijn. Dan zou ik dus niet de originele moeten nemen met de verlagingsbussen. Maar of ik dan weer andere veren nodig heb... FF doorzoeken nog.  8) Anders morgen ook maar effe met de dealer en ES bellen.

Verlaagde nivomats zijn aftermarket niet te koop. Ze zijn ook anders qua demperafstelling.
Er bestaat een volvo set met daarin 2 verlaagde nivomats, 2 bijpassende veren en de benodigde montage delen. Zo uit het hoofd zit die set rond de 600 euro.
Ja, ik las het. Maar ik las ook dat die set niet meer leverbaar zou zijn.  :eusa_think:

Ludo

Citaat van: Joeri op 18-05-2010 18:58:41
Tja, helaas, heb wel gezocht en om hulp gevraagd. Helaas net niet die tip gevonden.

Komt ook, omdat je het probleem een beetje de andere richting in stuurde.
Met een goeie, exacte beschrijving van een probleem, heb je makkelijker en sneller de oorzaak te pakken.  :D

Joeri

Net even contact gehad met dealer en ES over de Nivomats. Bij de dealer is de T5R verlaagde nivomat niet meer te krijgen, ook niet als set. Bij ES wel. Schijnt inclusief de verlaagde nivomats, stabilisatie, rubbers schotels en veren te zijn. En dat voor 545 euro.  :) Goed om te weten! Voor het vergelijk, dezelfde set met de normale nivomats is 575  ;)

maartendeb

Citaat van: Joeri op 19-05-2010 15:10:06
Net even contact gehad met dealer en ES over de Nivomats. Bij de dealer is de T5R verlaagde nivomat niet meer te krijgen, ook niet als set. Bij ES wel. Schijnt inclusief de verlaagde nivomats, stabilisatie, rubbers schotels en veren te zijn. En dat voor 545 euro.  :) Goed om te weten! Voor het vergelijk, dezelfde set met de normale nivomats is 575  ;)

ES == Estate Services?

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

maartendeb

Thanks, ga ik ook eens bellen dan!