De avonturen van The swedish chef

Gestart door Joeri, 29-07-2009 08:22:19

Vorige topic - Volgende topic

Joeri

Vandaag nog even lekker verder geklust aan de chef. Ik moest nog steeds mijn subwoofer + versterker inbouwen. Zo gezegd zo gedaan. Versterker gemonteerd onderaan de vloerplaat. En de subwoofer netjes vastgezet met een spin-band.

Daarna op pad gegaan voor 3 nieuwe lampjes in de ECC unit. 1-tje was al kapot maar gelijk mar alle 3 vervangen. Ze branden weer netjes!

Ook gelijk 2 oranje insteeklampjes gekocht voor de heldere zijknippers. Staat netjes.

De rolhoes kraakt nogal op de plastic delen. Voorlopig heb ik wat rubbertjes ertussen gedaan en wat stukjes tape. Even verder nadenken over een structurele kraakvrije oplossing. Ik denk dat ik het met zwart vilt ga proberen op te lossen. Als ik dat ga doen kan ik beter gelijk de rolhoes aan beide zijden verstevigen volgen de handleiding hier op het forum. Dat komt wel een keertje.  :-\
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Joeri

Citaat van: hathu op 09-08-2009 11:50:14
Citaat van: thuur op 09-08-2009 11:04:28
Citaat van: Joeri op 09-08-2009 10:50:11
Voordat ik het paneel heb gemonteerd heb ik de achterklep nog volgestopt met schuimrubber. Tegen het trillen en rammelen en tegelijkertijd geluidsdemping.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RUERYNMW.jpg

Kan condens- en vochtwater wel nog uit de klep lopen zo? :eusa_eh:

Citeer
Op naar de nieuwe koelventilator (morgen?) 8)

Hij is onderweg!

Gr 8)

Ik zou dat schuim er snel weer uit halen en er antidreunplaten in plakken.

Zo iets   http://www.nonpaintstore.nl/nl/colad/colad-antidreunplaten.html
Bedankt voor de tip. Maar als het problemen gaat geven dan haal ik het er gewoon uit.

Joeri

Even een tussen update. Gisteren weer een pakketje van estate services:

- Bougies (Volvo)
- Rotor + verdeelkap (Bosch). Wat een kwaliteit trouwens, wow!
- Bougie kabels (Volvo)
- Buiten temp sensor
- Borg ringetjes voor de raamslingers achter
- Pennetjes voor de automatten
- 2 rubbertjes voor het vacuĆ¼m systeem van de cruise control

Dit gaat er morgen allemaal in + ook nog:
- Gelijk de gasklep modificatie. (Plastic taartschep eraf pulleken)  ;)
- Ik ga nog een poging wagen om het interval relais te plaatsen  :-\
- Sigerettenlighter aansluiting werkt niet, weet nog niet wat het is  :-\

Tot morgen  8)

Joeri

Kmstand: 335200

Zoals beloofd weer lekker aan de slag geweest met de chef. Volgende week met vakantie dus wat extra onderhoud gepleegd.

Als eerste wat kleine zaakjes aangepakt. Pennetjes voor de automatten gemonteerd. De achterraamslingers weer op de plek gezet, moest nog gebeuren na het blinderen vorige week. Buitentemperatuur sensor geplaatst.

Daarna onder de motorkap verder gegaan. Eerst de hele boel rondom de luchtfilter en het filterhuis er allemaal uit gehaald. Dan is er in ieder geval wat ruimte om te werken voor de bougie-handel. Krappe boel daar zeg  :eusa_doh:

Gelijk even gekeken naar de gasklep. Gelukkig had ik daar geen plastic gedeelte op zitten dus de mod was helemaal niet nodig  :eusa_dance:

Nieuwe kabels en verdeelkap in elkaar gezet. Alles rustig aan gedaan om fouten tegen te gaan. Check check dubbelcheck.

Oude bougie's eruit. Ze waren nog niet zo oud, maar toch maar originele van Volvo erin.

Bougie's erin, rotor erin en alle bougie-handel weer vast gemaakt.

Daarna nog even de warme inlaat van het luchtfilterhuis bekeken. Die klep was al gemodificeerd, zie de schroef  :eusa_think:

Voorlopig laat ik het zo zitten. Kan het altijd nog een keer "officieel" modificeren. De hele santemekraan weer vast gemaakt, slangetjes, stekkers buizen. Een paar gepaste vloekjes verder vanwege de krapte in die regio, zat het allemaal weer op de plek.

Starten en lopen  :eusa_dance: Testritje en helemaal tevreden. Met een gerust hart op vakantie!

Een paar dingetjes die nog moeten gebeuren voor de vakantie (deze week dus):

- Koelfan vervangen (heb ik nog niet binnen  :-\ )
- Ik ga nog een poging wagen om het interval relais te plaatsen (misschien doe ik dat wel op de camping)
- Sigarettenlighter aansluiting werkt niet, weet nog niet wat het is

8)

Joeri

Jahhhhh, eindelijk een andere koelfan in huis  :eusa_dance: Deze keer van Estateservices. Het bleek er een van een V70 te zijn, met rubberflapjes aan de linkerkant  :eusa_eh: waar ze voor zijn weet ik niet, en een siemens motor van de fan. Voor 37 euri thuisbezorgd  :eusa_clap:

Effe erin geplempt, zo gebeurt natuurlijk. Draait netjes! Gelukkig met Airco op vakantie.

Nog even een rondje gemaakt met de airco aan, moest toch even de banden oppompen. De banden zijn toch wel slechter dan ik dacht. Linkerkant loopt voor en nu ook achter leeg. In 2 weken van 2.2 naar 1.6 vind ik best wel snel....  :eusa_think:

Toch voor de vakantie (zaterdag) nog even op zoek naar nieuwe banden  :eusa_shifty:

Joeri

Nieuwe banden: Check! Het zijn Bridgestone Potenza's RE050 geworden, wilde eerst Turanza's maar dat lukte ze niet op zo'n korte termijn. Ook best bandje. Eigenaar heeft zelfs de velgen nog even opgepoetst  :D

Achteraf had ik ook naar de kwikfit kunnen gaan voor de Turanza's a 460 Euro totaal. Alleen de kwikfit heh  :eusa_sick:  :eusa_hand:

Het kleine stukje wat ik net gereden hebt stemt me in ieder geval tevreden! Nog wat foto's:

En gelijk even de rubbers van de nivomats bekeken. Dit is linksachter :eusa_think: :

Rechts is ook niet al te best meer. We hebben weer wat te doen  :eusa_doh:  8)

walter leever

Oei :eusa_wall: maar nu heb je wel een excuus om een verlagingssetje aan te schaffen :evil:

Joeri

Citaat van: walter leever op 20-08-2009 22:50:12
Oei :eusa_wall: maar nu heb je wel een excuus om een verlagingssetje aan te schaffen :evil:
:) Ik zal eens rond gaan kijken  8)

haasje

ik geloof niet dat er veel nivomat sets zijn die geen gescheurde rubbers hebben

Joeri

Net nog even bij Volvo Hoeke in Delft geweest. Netjes met gesloten portemonnee geholpen om het service en SRS lampje te laten resetten. Das ook weer in orde, hoef ik ook niet bang te zijn dat de airbag in error staat ofzo.

Vanmorgen al even bezig geweest met de sigarettenaansteker aansluiting die niet werkte. Er bleek een stekkertje los te zitten. 10 min. werk.

Klaar voor de vakantie!  8)

Joeri

Terug van een heerlijke vakantie op Corsica. Klik hier voor foto's van de chef onderweg en op Corsica.

De chef heeft geen krimp gegeven. Heerlijk geroffeld (op LPG). De nivomats konden de auto zonder moeite horizontaal houden met de bepakking. Tijdens het rijden eigenlijk nauwelijks iets gemerkt van het extra gewicht, alleen met remmen een beetje.

Zwitserland is geen LPG land, nog geprobeerd een pomp te vinden op de heenreis maar niet gelukt, mede dankzij de "fantastische" LPG gids  :eusa_naughty: wat een weggegooid geld is dat ding  :eusa_silenced:.
Onderweg op de heenreis ergens mijn LPG dop verloren... Nog wel een nieuwe gevonden in een tankstation maar moi gaat daar dus geen 15 euro voor betalen  :eusa_hand: Op Corsica zonder LPG dop gereden, en op de terugweg bij het 1e tankstation in z-duitsland eentje gekocht voor 2.59 euro. Kijk das een goeie prijs. Later nog een keer verloren  :eusa_wall:  :eusa_whistle: maar gestopt op de oprit en van het asfalt gevist. Wat is het toch met dat vergeten van die dop  :-\
Op corsica is LPG ook goed te krijgen, wij hadden er 2 om de hoek. Wel voor 80 cent/liter dus wat duurder.
Nog een nieuwe high score gehaald op 55 liter LPG: 445 km. Maar toen zat mijn vrouw achter het stuur  ::)

Op Corsica nog een beetje Castrol GTX bijgevuld tot max, maar olie had dezelfde stand als thuis, net niet op max.

De statistieken:

Heenreis (Schiedam - Venlo - Karlsruhe - Basel - Milaan - Savona):

• Vertrek km-stand: 335500
  • Gemiddeld km/h: 89
  • Km-ers tot Corsica: 1262
  • Tijd reis incl. minimale stops en files (2 uur vertraging): 15 uur

Terugreis:

• Vertrek km-stand: 337680
  • Thuis km-stand: 338955
  • Gem. verbuik: 9.4 l/100km
  • Gem. km/uur: 95
  • Tijd reis incl. stops en files (2 1/2 uur vertraging): 16 uur

Totaal Km-ers gereden: 3455 (waarvan 918 op Corsica)

8)

Joeri

In de vakantie nog een aantal zaakjes opgepakt. De doffe achterlichten. Ik heb rechts losgemaakt en opgeschuurd met zeer fijn papier, primer erop, en meerdere lagen blanke lak. Resultaat: doffer geworden.  :eusa_wall: Ik zal het wel fout gedaan hebben, misschien had ik moeten schuren met water erbij. In ieder geval laat ik het lekker zo tot ik tegen nieuwe/andere aanloop. Heb er nu even geen geld voor over.

Daklekkage achter. Ik heb eerst maar eens het kleine antennetje aangedraaid, dat zat lekker los. Toen ik met de achterlichten bezig was, lag toch het halve plastic eraf en leek het erop alsof het daar vandaan kwam  :eusa_shifty:

8)

elianmars

Je had inderdaad beter kunnen schuren met water en heel fijn schuurpapier (korrel 2000). Hierna had je nog kunnen polijsten met bijvoorbeeld Commandant.

Zo heb ik ooit krassen uit heldere kunststof koplampen kunnen krijgen.

Joeri

Citaat van: elianmars op 09-09-2009 22:28:39
Je had inderdaad beter kunnen schuren met water en heel fijn schuurpapier (korrel 2000). Hierna had je nog kunnen polijsten met bijvoorbeeld Commandant.

Zo heb ik ooit krassen uit heldere kunststof koplampen kunnen krijgen.
Dank voor de tip. Mocht ik nog zin krijgen om ze aan te pakken dan ga ik dat proberen.  8)

Joeri

Tja, niet zoveel te melden, gewoon lekker roffelen!  :laugh:  Van het weekend zal de 340 dkm gepasseerd worden  :eusa_dance:

Ok, toch wat dan. Van de week is het bekende palletje in het handschoen-kast-klepje afgebroken  :eusa_boohoo:  Waarom heb ik dit niet gelijk gerepareerd  :eusa_doh:  Kastje dus niet meer te openen en ik moet de maagdelijke klep gaan mollesteren...

8)