Achterlicht gaat uit...

Gestart door Christian850, 29-07-2009 09:55:18

Vorige topic - Volgende topic

Christian850

Hallo iedereen!

Ik zit met het volgende probleem: elke keer als de motor van
mijn 850 stop, vervolgens mijn kofferbak open doe en weer dicht, de auto start dan kapt mijn meest linker achterlicht ermee. Het betreft een 854 die heeft dus 2 lampen aan elke kant achter.

Om het lampje weer brandende te krijgen is een tik op het lamphuis voldoende, maar het ergert me enorm om telkens na het starten de auto weer uit te kruipen.

Overigens geen problemen bij het openen van de kofferbak met draaiende motor.

Wie o wie kan mij hierbij helpen? Mijn dank is groot!
(mijn klasgenoten genieten er overigens ten volste van als ik m'n klep open gehad heb en de auto dan start....

-D©©©L-

Christian850

Nee, lampje ziet er verder ook OK uit.

Maar zal het eens proberen. Vond het alleen opvallend dat hij enkel uit gaat als de motor niet draait en de kofferbak open gaat...

thuur

Kan makkelijk hoor. Beetje corrosie op de contactpunten zorgt voor overgangsweerstand. Als de motor uit is heb je max 12,6 volt. Met motor max 14V. Dat kan net genoeg zijn om de weerstand te "overwinnen".

Hetzelfde zie je bij de knoppen van de elektrische bed. ramen. Als deze gecorrodeerd zijn kan het zijn dat je raam niet naar beneden of boven wil, terwijl er technisch niet eens zo heel veel mis is met een beetje corrosie. De 'opstartstroom' kan echter niet geleverd worden. Zodra de boel eenmaal loopt/brandt lijkt er niets aan de hand.

Gr ;)

Christian850

OK, duidelijk en onderbouwd verhaal!

Even op zoek dan maar naar wat lampjes ;)

Bedankt!