Gereviseerde vs nieuwe turbo

Gestart door onnaj, 29-07-2009 17:27:49

Vorige topic - Volgende topic

onnaj

Ik neig toch naar het aanschaffen van een gereviseerde of nieuwe turbo ipv een gebruikte.

Mijn vraag is of gereviseerde turbo's net of bijna net zo goed zijn als nieuwe? Ik zou uiteraard bij een gerenommeerd bedrijf kopen en niet via ebay oid.

RRRRR_Ramon

Ik heb wel eens gehoord dat de nieuwe turbo's van de dealer in verhouding niet eens zo duur zijn. Ook garantie zou beter zijn dan wanneer gekocht bij een buitenlandse Ebay verkoper.

Wanneer je Volvo 850 Clublid bent kun je onderdelen met korting kopen bij Volvo dealer Hooftman te Waddinxveen. Of ze in de andere vestigingen ook korting geven weet ik niet.

Succes!
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

-D©©©L-

Een gereviseerde turbo kan gewoon heel goed zijn.
Er zijn wel wat gevallen bekend waarbij er, na chiptunen, een minder hoge druk gehaald werd dan gewenst.
Maar ik kan me niet voorstellen dat een gerenommeerd bedrijf je niet van dienst kan zijn als je bijv. een 15G wilt die op z'n gemak 1,6 bar doet. 
Ergens kan ik het me wel voorstellen dat je liever een gereviseerde wilt, ik noem maar wat: Een turbo revisie is wat makkelijker (bruto) te ruilen tegen overuren dan een nieuwe...  ;D

thuur

Gewoon voor een nieuwe gaan via de dealer (korting) of een tuner (ET, etc.). Voor het verschil wil je echt geen ellende op je hals halen.

Groet,
thuur met nieuwe turbo waarna de auto nog steeds rookt ;D

onnaj

Hmm dan wordt t denk ik  toch een nieuwe. Heb nog geboden op een 2e handse die zo goed als nieuw is, dus dat kan ik ook nog even afwachten.

Heb ook via FCPgroton de prijs opgevraagd, dan kost de turbo mij incl 4% invoerrechten en 19% btw ca. € 640,-.
Maar ondertussen dat ik dit bericht typ krijg ik een mail dat ze ook een lagere waarde op t pakketje willen aangeven. Dan zou ik op ca. € 560,- uitkomen voor een spiksplinternieuwe 15G :D. Niet slecht toch?

onnaj

ff mijn Volvo dealert nog gebeld en een turbo komt via hen op ca. € 740,- incl btw. Echter werd mij verteld dat Volvo ook gewoon gereviseerde turbo's levert! Enkel als ze geen revisieexemplaar op voorraad hebben sturen ze een nieuwe. Dus lijkt me sterk dat gereviseerde dan niet goed kunnen en/of zullen zijn.

Had voor me eigen een prijs opgevraagd bij C&E Turbochargers (turbochargers.nl) en daar kost een gereviseerd exemplaar € 505,- excl. btw.

Iemand ervaring met C&E turbochargers?

RRRRR_Ramon

Nog een adresje:

Turbo's Hoet in Hoevelaken, (vroegah Baarn)

Turbo's Hoet BV
De Wel 6c
3871 MV Hoevelaken (The Netherlands)
Tel 0031 33 247 30 90
Fax 0031 33 247 30 99
turbo#turbos-hoet.nl
www.turbo-hoet.com
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

onnaj

Turbo hoet is erg duur wat ik zo overal verneem.

Volvo Felipe

neem er toch gewoon eentje van bij de Volvo dealer die zijn nieuw.
Nieuwe kopen en de oude inleveren

onnaj

Je mist ff een stukkie van mijn verhaal  ;):

Citeerff mijn Volvo dealert nog gebeld en een turbo komt via hen op ca. € 740,- incl btw. Echter werd mij verteld dat Volvo ook gewoon gereviseerde turbo's levert! Enkel als ze geen revisieexemplaar op voorraad hebben sturen ze een nieuwe. Dus lijkt me sterk dat gereviseerde dan niet goed kunnen en/of zullen zijn.

bij de Volvo dealer leveren ze dus ook gewoon gereviseerde exemplaren! Waarom dan bij de Volvo bijna € 170 meer betalen en die geven ook maar 1 jaar garantie erop?

Volvo Felipe

Citaat van: onnaj op 30-07-2009 21:36:35
Je mist ff een stukkie van mijn verhaal  ;):

Citeerff mijn Volvo dealert nog gebeld en een turbo komt via hen op ca. € 740,- incl btw. Echter werd mij verteld dat Volvo ook gewoon gereviseerde turbo's levert! Enkel als ze geen revisieexemplaar op voorraad hebben sturen ze een nieuwe. Dus lijkt me sterk dat gereviseerde dan niet goed kunnen en/of zullen zijn.

bij de Volvo dealer leveren ze dus ook gewoon gereviseerde exemplaren! Waarom dan bij de Volvo bijna € 170 meer betalen en die geven ook maar 1 jaar garantie erop?

Die van bij een Volvo dealer zijn nieuw en niet gereviseerd

onnaj

Sorry maar ik heb vandaag zelf de volvo dealer gebeld en die zeiden dat zelf, lijkt me dat zij t toch wel weten?

Zelf de ruilblokken zijn gereviseerde blokken, echter indien er geen revisieonderdeel op voorraad is wordt er nieuw spul geleverd, thats what they told me ;)

V70geRwin

Citaat van: onnaj op 30-07-2009 22:16:05
Sorry maar ik heb vandaag zelf de volvo dealer gebeld en die zeiden dat zelf, lijkt me dat zij t toch wel weten?

Zelf de ruilblokken zijn gereviseerde blokken, echter indien er geen revisieonderdeel op voorraad is wordt er nieuw spul geleverd, thats what they told me ;)

Bij Felipe bestellen dus  ;D

Jelmar

C&E Turbochargers is een topzaak, niet anders dan goede ervaringen mee !!
850R

Eugene

Citaat van: Volvo Felipe op 30-07-2009 21:50:16
Die van bij een Volvo dealer zijn nieuw en niet gereviseerd

Citaat van: onnaj op 30-07-2009 22:16:05

http://www.vanisacker.be/volvo1.html

;D

If it's not blown, it sucks...