SRS lampje brandt!

Gestart door AllardAX, 30-07-2009 13:37:36

Vorige topic - Volgende topic

AllardAX

Ik zit momenteel in spanje met de 850. Onderweg begon het lambda lampje te branden en de motor vervelend hoog stationair te draaien (rond 1500) dit verholpen door de info van t forum door wat vacuumlekkage te dichten. waarvoor mijn dank!

Ben ik net klaar met de lambda storing krijg ik het SRS lampje voor mn kiezen. Foutcode 2-1-2 op B5. stuurmoduul, breuk in circuit. Na resetten is ie meteen terug. Ik heb al behoorlijk wat info gelezen hier maar vraag me af of ik met deze code ongeveer 2000km naar huis kan rijden of dat ik naar de garage moet en t in mijn beste spaans uitleggen? verder dan 2 bier bestellen kom ik namelijk niet.

maw kan ik met deze code doorrijden of loop ik de kans dat mijn airbag ploft?

thuur

Ik denk dat je eerder het risico loopt dat de zak niet ploft bij een ongeval.

Gr ;)

AllardAX

tnx, ik hoop dat je gelijk hebt, dan hoef ik me wat dat betreft geen zorgen te maken op de terugrit.

thuur

CiteerToestand

Storingscode 2–1–2 wordt opgeslagen als er een te hoge weerstand aanwezig is in de stuurwieleenheid (de ontstekingseenheid moet een weerstand van 2,15 ±0,35 Ω hebben) of in de bedradingsstroomkring (als gevolg van een breuk in de bedrading).

Storingsbeeld
Geen symptomen afgezien van het branden van het SRS–waarschuwingslampje.
Opmerking! Het SRS-systeem werkt mogelijk niet als deze storingscode is opgeslagen.

Mogelijke oorzaak

Breuk in SRS-ontstekingskabel of connectors tussen stuurwieleenheid en sensoreenheid. Er kan ook een breuk in de stuurwieleenheid (te hoge weerstand in ontstekingseenheid) of de contactrol aanwezig zijn.

Gr 8)

AllardAX

bedankt voor de uitgebreide info!
grz A

UserID6342

Sleepringen achter het stuur gaan wel vaker defect.