FF voorstellen: Ramses II

Gestart door Ramses II, 02-08-2009 16:01:05

Vorige topic - Volgende topic

Ramses II

Hallo allemaal!

Na de aanschaf van mijn V70R lees ik al een tijdje mee op dit forum. Hoog tijd dus om me ff voor te stellen ...

Ik ben Ramses ben 30 jaar en woon in Zwolle. In Oktober heb ik een V70R awd met automaat gekocht in de kleur Saffron Pearl. Een auto die ik altijd al geweldig mooi heb gevonden sinds ie uit is. De auto was in goede staat en met 216000km ervaring natuurlijk net ingereden. :eusa_whistle: Helaas had ie een kleine schade en was ie al vaker bijgespoten geweest... Omdat dat niet echt netjes gedaan was besloten de auto over te laten spuiten. :eusa_dance: Ben nogal een pietje precies en ergerde me een beetje aan de lak over de steenslagstikkers en op allerlei delen die niet gespoten horen te zijn...
Ik had ook vaak last van een oplichtend emissielampje...  Paar keer mee terug geweest en een lambdasonde later ging t lampje toch elke keer weer aan...
Omdat ik de auto ook wil laten kietelen was het tijd voor echte maatregelen. Tijd om de boel goed aan te pakken! Stage 0,5  :P
Beter nu in 1 keer goed aan pakken dan elke keer wat... Dussss alle keeringen, pakkingen, R-spruitstuk :eusa_whistle:,  carterventilatie, filters, Heldere koplampen :angel:, ontstekingsdelen, klepsteelrubbers, vacuümslangen enz. enz. besteld en aan de slag gegaan. En omdat de boel toch open lag gelijk een GLT inlaatnokkenas gemonteerd om de beademing van de 5 pitter te optimaliseren. Bij demontage van t blok bleek er een vacuümslangetje lek te zijn. Ook lekte t van de kop naar t uitlaatspruitstuk, spruitstuk naar turbo en turbo naar downpipe... kan nie goed zijn natuurlijk... En omdat ik toch alles los had heb ik de startmotor en dynamo ook gereviseerd. Uiteindelijk is t blok zo'n beetje gereviseerd maar hij loopt dan ook fan tas tisch!
Om straks al die pktjes aan te kunnen heb ik de bak geflusht en een extra oliekoeler gemonteerd. Ik hoop dat de olietemperaturen dan een beetje binnen de perken blijven.  Na 12 liter kwam er nog wel donkere olie uit de bak maar denk dat t lang geleden is dat de bak verse olie gezien heeft...
Ik had de smaak van t reviseren te pakken dus omdat de haakse overbrenging een beetje speling had en ik niet wilde dat deze na de tuning gelijk in 2en brak heb ik deze ook uit elkaar gehaald. Tandwielen zagen er nog prima uit dus de lagers vervangen waarna de bak weer helemaal spelingsvrij was. Die kan er wel weer even tegen!
Voor t mooi zou t achterdif eigenlijk ook ff nieuwe lagertjes moeten hebben dan is t awd weer in topconditie. Kan alleen de moed nog nie vinden om de hele achterwielophanging eronderuit te halen...
Net mn "nieuwe" 18T 300/70 turbo met Ferrita downpipe gemonteerd. Turbo voelt veel lekkerder aan...  Heeft t met de standaard software ook wel erg makkelijk natuurlijk...

Enige waar ik problemen mee heb is dat na het reinigen van de injectoren de motor slecht aanslaat. Als de motor ook nog maar een beetje warm is moet ik lang starten voordat ie aanslaat. Heb t idee dat ie dan veel te rijk start. Als ie een nachtje gestaan heeft loopt ie trouwens direct... Toch de blauwe maar eens proberen  :eusa_think:

Beetje lang verhaal dus tijd voor foto's!! :laugh:

Zo was ie...

Special delivery!

Kofferbakhandel

Schuren en plamuren

En nog meer schuren...

Grondlakje

Vers lakje

Begonnen met de operatie

Nieuw spRuitstukje

Eindelijk!!!

Eric Kubbe

Strakke bak zeg. Nu nog even de achterzijde 20% blinderen en hij is af  ;). Succes ermee.

hathü

Welkom, en in 1 x keer goed met foto,s. Mooie wagen :eusa_clap:

FGG

Citaat van: Eric Kubbe op 02-08-2009 16:07:15
Strakke bak zeg. Nu nog even de achterzijde 20% blinderen en hij is af  ;). Succes ermee.

:eusa_sick:

Mooi zo laten.

Schitterende auto en welkom op 't Forum, Ramses.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

innocenti

Welkom
Dat noem ik nog ns voorstellen. En goed onderhanden genomen.

BarT5

Wat een schoonheid van een auto !!  Die wil ik ook wel.

henry classic v70

Erg mooi :eusa_clap:

Ook maar andere koplampen en knipperlichten?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

koenne

Erg fraaie auto!! en gelijk goed aangepakt.

En over dat slecht aanslaan: Heb je de injectoren ook laten testen? als er eentje niet goed afsluit en blijft druppelen geeft dit vaak startproblemen.

The Saint

G sus dat is nog es voorstellen!  :eusa_clap: Je hebt in 1x wel alles verteld, is het meteen je laatste posting?  ;)

Rrug fraaie RRRRRRRRR
No shirt no shoes, no pinball

fearless

En weer een Zwollenaar er bij.  ;D  Hele mooie auto. Als ik het goed heb heb ik deze al meerdere malen gespot bij de Stilo hallen in Zwolle.

Welkom hier.  ;)

Ramses II

dank jullie allemaal!

@Eric: Wilde de ruiten idd ook nog blinderen maar zeikerd als ik ben vind ik t niet mooi staan als niet alle ruiten getint zijn... Hoeveel zou je de voorruit mogen tinten? :P

@Koenne: De enige test die ik gedaan heb is de brandstofgallerij met injectoren uit t spruitstuk getrokken en de brandstofpomp laten draaien. Geen drup brandstof. Ook blijft de druk gewoon goed op de gallerij staan. Binnenkort moet ie toch naar Fasttech voor de software dus ga ik daar de brandstofdrukken eens meten en eventueel de blauwe injectoren erin...  :eusa_think:

@The Saint: Daar is er al weer 1tje! ;D Ik hoop dat ik zo nu en dan ook mijn bijdrage kan leveren... Ik zal in iedr geval mn best doen. ;)

@ Fearless: Dat klopt aardig. Ik woon daar.  ;D

Zo dat weer een efficient berichtje  :P

rogerV701998

Geweldig mooie auto! :eusa_clap: Niets meer aan doen, zo laten ;D

Gr. roger

AlbertJan

Easterboy

Hebbuh hebbuh hebbuh! :eusa_drool:
Wat een mooie wagen! En wat een werk allemaal!  :o
Welkom op het forum!

darius

Citaat van: Easterboy op 03-08-2009 13:00:00