Auto slaat pas aan bij tweede startpoging

Gestart door darius, 03-08-2009 13:45:37

Vorige topic - Volgende topic

darius

Heb een paar weken geleden de ring achter het contact vervangen vanwege de bekende problemen met de knipperlichten etc. Die zijn verholpen maar de auto slaat niet aan bij de eerste startpoging, bij de tweede poging slaat hij direct aan ?? Wie weet hier iets meer van te vertellen ?
Voor het vervangen van die ring starte hij ook slecht de eerste keer....Het is niet slechter geworden door het vervangen van die ring.
No show, only go.

thuur

Je bedoelt het elektrisch gedeelte van het contactslot?

Slaat de motor wel aan en meteen weer af de eerste keer?

Gr ???

mga1600

Ik lift even mee op dit topic als het mag, in het bijzonder naar aanleiding van de reactie van Thuur : Slaat de motor wel aan en meteen weer af de eerste keer? Precies : dat heb ik zo nu-en-dan. De dealer dacht dat het aan de chip in de sleutel kon liggen, dus probeerde hij een nieuwe sleutel te programmeren, maar dat lukte niet. Toen luidde de diagnose startonderbreker defect, dus die werd vervangen door een nieuwe met twee nieuwe sleutels erbij. Gelukkig allemaal garantie, maar het probleem komt nog steeds af-en-toe voor. De uitlaat stinkt dan naar onverbrande benzine. Volgens de auto-historie werd de antenne-ring ook al eens vervangen. Idee wat het dan wèl is?Dank voor het meedenken!

mevita

haasje

starten en direct weer afslaan is meestal de antennering

mevita

Citaat van: haasje op 03-08-2009 22:58:42
starten en direct weer afslaan is meestal de antennering

Bij mij bij 1e keer alleen wat gepruttel alsof hij heel veel moeite heeft,

gr mevita

thuur

Citaat van: mga1600 op 03-08-2009 20:28:50
Ik lift even mee op dit topic als het mag, in het bijzonder naar aanleiding van de reactie van Thuur : Slaat de motor wel aan en meteen weer af de eerste keer? Precies : dat heb ik zo nu-en-dan. De dealer dacht dat het aan de chip in de sleutel kon liggen, dus probeerde hij een nieuwe sleutel te programmeren, maar dat lukte niet. Toen luidde de diagnose startonderbreker defect, dus die werd vervangen door een nieuwe met twee nieuwe sleutels erbij. Gelukkig allemaal garantie, maar het probleem komt nog steeds af-en-toe voor. De uitlaat stinkt dan naar onverbrande benzine. Volgens de auto-historie werd de antenne-ring ook al eens vervangen. Idee wat het dan wèl is?Dank voor het meedenken!

Antennering, zoals Erwin zegt. Maak het stekkertje maar eens schoon en verbuig de pinnetjes iets.

Citaat van: mevita op 03-08-2009 23:02:54

Klinkt als vervuilde injectors (nadruppelen) of lekke benzinedrukregelaar.

Gr 8)

mevita

Citaat van: thuur op 04-08-2009 00:14:52

Antennering, zoals Erwin zegt. Maak het stekkertje maar eens schoon en verbuig de pinnetjes iets.

Gr 8)
@thuur, kan ik dan eens proberen met zo,n fles injector reiniger om ze schoon te maken,
gr mevita

thuur

Citaat van: mevita op 04-08-2009 00:41:04
Citaat van: thuur op 04-08-2009 00:14:52

@thuur, kan ik dan eens proberen met zo,n fles injector reiniger om ze schoon te maken,

Yep. Hele fles op een hele of halve tank toevoegen vlak voor een lange rit. Met warme motor paar keer goed in de toeren jagen.

Als je verschil merkt tijdens of na het rijden met zo'n flesje dan zijn je injectors waarschijnlijk vervuild. Merk je geen verschil, dan zul je verder moeten zoeken.

Gr ;)

darius

Citaat van: thuur op 03-08-2009 16:44:55
Je bedoelt het elektrisch gedeelte van het contactslot?

Slaat de motor wel aan en meteen weer af de eerste keer?

Gr ???
Idd het elektrisch gedeelte vervangen, de eerste keer geeft de auto geen enkele aandrang tot starten meestal de tweede keer meteen aan. Maar hoor nu ook dat mevrouw Darius weleens 7 keer heeft moeten proberen.

De antennering, van de radio ??? stekker achterin de bak schoonmaken?
No show, only go.

mehn

Citaat van: darius op 04-08-2009 11:23:52
De antennering, van de radio ??? stekker achterin de bak schoonmaken?

Nee bij auto's die een chip in de sleutel hebben zit rond het contactslot (aan de kant waar je de sleutel insteekt) een zogenaamde antennering, die heeft niets met de radio te maken.
Aan de andere kant van het contactslot (bij je linker knie) zit het electrisch gedeelte van het contactslot.
Startproblemen komen bijna altijd door een defecte antennering. Als het electrisch gedeelte stuk is dan heb je onder andere geen verlichting en knipperlichten meer en brandt je ABS lampje.

Over welke auto hebben we het hier eigenlijk?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

darius

Mehn het gaat over de 10v. Heb de electrische "ring" achter het contactslot vervangen omdat de door u genoemde problemen steeds erger werden (uitval licht en knippers etc). Heb de ring van de schade R erin gezet de problemen van de lichten en de knippers etc zijn verdwenen maar het karretje slaat gewoon niet aan bij de eerste start poging. Bij de tweede meestal meteen.

Ik zal straks de antennering stekker aan mn rechterknie eens opzoeken en de stekker reinigen.
No show, only go.

mehn

Zoals ik al eerder zei heeft het probleem met de verlichting en met de knipperlichten NIETS TE MAKEN met de antennering.
Problemen met de verlichting en knipperlichten liggen aan het electrisch gedeelte van het contactslot.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

darius

Citaat van: mehn op 04-08-2009 12:27:32
Zoals ik al eerder zei heeft het probleem met de verlichting en met de knipperlichten NIETS TE MAKEN met de antennering.
Problemen met de verlichting en knipperlichten liggen aan het electrisch gedeelte van het contactslot.
Oke die zijn ook verholpen ga dan nu maar eens op zoek naar de antennering stekker. :eusa_shifty:
No show, only go.

V70R-obert

Aha, leerzaam, ik heb het ook een paar keer gehad dat de motor aansloeg en meteen weer uitging. Uitlezen gaf een storing aan de startonderbreker aan. Het is dus de antennering waar je moet zijn met deze klacht. bedankt.