Gereedschap - Torx set gezocht (aanvulling voor doppenset)

Gestart door Joeri, 04-08-2009 10:13:13

Vorige topic - Volgende topic

Joeri

Ik heb al een mooie doppenset maar ik zoek nog een uitbreiding voor Torx doppen t/m T50. De bekende merken heb ik langs zien komen maar de kwaliteit en ervaringen ermee is mij niet duidelijk.

Heeft er iemand ervaring met zo'n uitbreidings set? Tips zijn van harte welkom.

Een voorbeeldje: http://www.gereedschapbestellen.nl/hand-werkplaatsgereedschap/doppendozen-accessoires/inbus-torx-sets/doppenset-torx-en-ster-32-delig
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

thuur

Ik zie geen merk en heb er ook geen ervaring mee. Wel is het een mooie set voor onze Volvo's. E4, E14, lange 40, 50, de kleintjes... Het zit er allemaal in.

Gr :D

Joeri

Nee, ken het ook niet. Heb weleens met Torx van mannesman gewerkt. Ook voor mekaar gekregen om met weinig kracht af te breken  :-\ Doe het liever gelijk goed.  ;)

thuur

Dat afbreken is nog niet zo'n punt. Op mijn "goed" gereedschap heb ik graag onbeperkte garantie. Ondanks wat voor mishandeling dan ook: je krijgt het gewoon nieuw.

Daarnaast heb ik altijd setjes die ik voor een paar euro koop. Deze zijn om op maat te maken of voor de extreme mishandeling ;D

Gr ;)

Joeri

joebar

Ik heb 2 setjes van mannesmann de "holle"uitvoering, die moet je niet gebruiken als er kracht gezet moet worden, en de masieve uitvoering, die zijn onverwoestbaar, daarnaast heb ik een extra lang setje van LUX, ook zeer goed spul

Ik mishandel alles wat ik in mijn handen krijg, heb een goede 3/4 luchtsleutel van Ingersol Rand, daarnaast een 1" luchtsleutel voor als het echt niet meer los wil, en heb daar alle merken doppen al mee gesloopt, stahlwille, gedore, SAM, of welk merk dan ook, maar ik zweer bij mannesmann groen, en ook LUX van de Praxis houdt het  wonderbaarlijk goed bij mij

bassie81

goed gereedschap is veel waard, bespaar er niet op zou ik zeggen....

Niemand heeft er baat bij als jij met je te goedkope torxen alles naar de knoppen draait omdat de pasvorm niet optimaal is, of het materiaal niet sterk genoeg of wat dan ook.

Ga voor de bekende merken Snap-on (mooi maar duur), Hazet, Beta, Gedore, Stahlwille, Facom, evt Teng Tools. Daar ga je plezier van hebben  nog lang nadat je alweer bent vergeten wat het ook alweer kostte

thuur

Het valt me op dat het merk Facom maar weinig genoemd wordt tussen de 'grote namen'. Is dat het net-niet of is het een nieuwkomer?

Ik heb toch een aantal stukken hiervan en als het stuk is mag ik het terugbrengen. Wat me overigens nog niet gelukt is :D

Gr :eusa_think:

bassie81

Ludo

Citaat van: thuur op 05-08-2009 10:43:11
Het valt me op dat het merk Facom maar weinig genoemd wordt tussen de 'grote namen'. Is dat het net-niet of is het een nieuwkomer?

Ik heb toch een aantal stukken hiervan en als het stuk is mag ik het terugbrengen. Wat me overigens nog niet gelukt is :D

Facom is denk ik ouder als wij 2 samen.  ;D
Behoort in de categorie beste gereedschappen....

thuur

Citaat van: Ludo op 05-08-2009 15:20:20
Citaat van: thuur op 05-08-2009 10:43:11

Facom is denk ik ouder als wij 2 samen.  ;D
Behoort in de categorie beste gereedschappen....

Ja, maar ik weet niet hoe oud die monteurs hier zijn :evil:

Gr ;D

UserID6342

Hahahaha, ken het wel, heb er een paar sleutels van.  Is idd klasse spul.  Meeste gereedschap hier van Dowidat, Belzer en Gedore.

Joeri

Ik denk dat ik voorlopig voor de Torx aanvullingset van de Praxis ga, de LUX serie. Voor 42 euro een degelijk setje en ik gok dat dat wel goed genoeg is voor mij voorlopig. Als SBV (nog bedankt voor die tip!) er een hele Volvo mee uit elkaar kan schroeven dan kan ik mijn onderhoud er ook wel mee doen  :D

Overigens was ik van de week bij een automaterialen handel en daar hadden ze welgeteld 1 Torx doppenset en wel van Facom. Mooi setje maar het waren geloof ik 5 Torx doppen t/m T50 voor een advies verkoop prijs van 200 euro. Voor 100 ex btw kon ik hem kopen, tja, dat was effe iets te veel van het goede.

Eric

Dit setje heb ik er voor:
http://www.kruis.nl/artikelen/871320/doppenset-ironside-35-delig-1-4-aansluiting.html

Wat heb ik hier al een hoop mee gesleuteld! Heb ff voor je gekeken en van de TORX zitten er de 10,15,20,25,30 30 40 bij.

Valt wat prijs betreft mee.
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Joeri

Citaat van: E.Asbroek op 12-08-2009 16:57:36
Dit setje heb ik er voor:
http://www.kruis.nl/artikelen/871320/doppenset-ironside-35-delig-1-4-aansluiting.html
Wat heb ik hier al een hoop mee gesleuteld! Heb ff voor je gekeken en van de TORX zitten er de 10,15,20,25,30 30 40 bij.
Valt wat prijs betreft mee.
Nette set, mis je T50 of T60 niet? Ik heb al een doppenset dus was alleen op zoek naar de torx doppen. Deze is dan net iets te uitgebreid.  8)