Raar geluid bij het sturen naar rechts

Gestart door harroschoon, 04-08-2009 14:20:46

Vorige topic - Volgende topic

Superskunkie

verder wil ik er nog even aan toevoegen, het is geen brom geluid, maar een heel hoog zoomgeluid.
echt zo'n zoomgeluid die je in je botten en hersenen doorboren en voelt.
zo'n soort geluid als een triangel.
oja, als je flauw naar rechts stuurt en heel zachtjes aan de handrem trok komt het geluid opzetten.
(wilde er nog even aan toevoegen dat ik de vorige eigenaar ben  ;D )
Tonnie

Piere

Citaat van: foeksiefoeks op 22-08-2009 23:25:40
verder wil ik er nog even aan toevoegen, het is geen brom geluid, maar een heel hoog zoomgeluid.
echt zo'n zoomgeluid die je in je botten en hersenen doorboren en voelt.
zo'n soort geluid als een triangel.
oja, als je flauw naar rechts stuurt en heel zachtjes aan de handrem trok komt het geluid opzetten.
(wilde er nog even aan toevoegen dat ik de vorige eigenaar ben  ;D )

Ik vond al dat die avatars op elkaar leken :)

Anyway, lager zoemt inderdaad niet tot in je botten...
Niet direct een ID wat het anders kan zijn...

Groet!
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

harroschoon

Het is nu inderdaad weer een tijd goed... Het rammelen hoorde je duidelijk bij het linker voorwiel, alleen is dat nu ook plotseling minder geworden en soms helemaal niet aanwezig... Gisteren is ie APK gekeurd helemaal in orde alleen was er wel een aanmerking dat de remmerij aan het eind loopt... Misschien als dit vervangen wordt dat het rare geluid ook weg is... Ik zie het nog een tijdje aan en zal dan de remmerij eens na laten kijken...

Voor de rest rijdt ie nog als een zonnetje, moet alleen de airco nog ff na laten kijken.

Superskunkie

leuk te horen dat ie goed door de APK is gekomen, (had ook niet anders verw8) 8)

Over dat zoomgeluid achter, het staat in ieder geval vast dat het ergens in de handrem zit, stuur voor de grap eens heel flauw naar rechts en trek eens heel lichtjes aan je handrem.
Ik wilde al bijna het lager vervangen, maar dat had dan zonde geweest van me geld want dat is het probleem niet.

Wat bedoel je met de remmerij, de klauwen of remblokken of andere dingen?

Wat betreft dat gerammel links-voor, dat geluid kan ik me niet meer herinnneren of het was er nog niet toen ik hem had, mijn nieuwe T-5 heeft ook een gerammel
gekraak/links-voor, heb ook geen id wat dat is, je hoort het ook alleen op een klinkerweg, maarjah zolang je de radio hard genoeg aan heb zoals ik meestal heb hoor je er niks van  :eusa_whistle:

Hoe zit het me je andere volvo, heb je hem al verkocht?
Tonnie

harroschoon

weet niet precies wat er in het apk rapport staat, was iets met de remmen... Andere is verkocht ja! Eindelijk, heb er toch nog een schamele 500 euro voor kunnen krijgen..

en dat rammeltje hoor je inderdaad alleen op een klinkerweg of als je over een drempel rijdt. Het kwam pas nadat ik hem op de krik had gehad.

Superskunkie

Ik heb me rammeltje eruit  ;D

Dankzij een forumlid sjors, die dezelfde rammel heeft gehad

Het was het linker eindstangetje/reactiestangetje

30 euro per stuk (carparts)

Tonnie