Raar geluid bij het sturen naar rechts

Gestart door harroschoon, 04-08-2009 14:20:46

Vorige topic - Volgende topic

harroschoon

Hoi,

als ik een bocht naar rechts maak, dan hoor je een hele lage bromtoon vanuit achteren. Het begint al als je het stuur op 2 uur hebt staan.
Is er iemand die dit kent en weet waar het aan ligt?

kan zo snel niet iets vinden met de zoekfunctie...

Groeten Harro

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

harroschoon

Hoe zou je dit kunnen uitsluiten/controleren? Het is niet wanneer ik een bocht naar links maak...

FGG

Het kan ook een motorsteun zijn.

Het geluid van een versleten wiellager kun je opwekken door lichtjes naar links of naar rechts te sturen. Ik heb hetzelfde denk ik: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,35032.0.html

harroschoon

Als ik zo het verhaal lees komt het aardig overeen met die van mij. Ik zal het eens even testen... Enig idee wat het globaal gaat kosten als ik het laat vervangen?

FGG

Citaat van: harroschoon op 04-08-2009 14:51:33
Als ik zo het verhaal lees komt het aardig overeen met die van mij. Ik zal het eens even testen... Enig idee wat het globaal gaat kosten als ik het laat vervangen?

Wiellager? Moet ik thuis nakijken.
Motorsteun? Weet ik niet.

mevita

Zou ook de homokineet kunnen zijn ,

gr mevita

FGG

Citaat van: mevita op 04-08-2009 15:39:56
Zou ook de homokineet kunnen zijn ,

gr mevita

Homokineet gaat echt tikken/ratelen, niet brommen.

harroschoon

Ik heb de auto gisteren op de krik gehad... een slinger aan het linker achterwiel en het linker voorwiel gegeven maar ik hoor geen rare geluiden als het stroef lopen van een lager ofzo. Maar sinds ik het voorwiel het rond gedraaid heb ik daar wel weer een ander vreemd geluidje bij als ik over een hobbelige klinkerweg rij. Het lijkt of er iets rammelt...

Het brommen is sinds de krik wel minder heb ik het idee

sander2

kan het rubber bovenaan je schokdemper zijn.

harroschoon

sander2, bedoel je het brommen of het rammelen?

Superskunkie

hey harro, het komt en gaat he? ook vooral met nat weer, en daaarna is het weer heeel lang weg..soms wel langer als een maand.

Heb het zelf ook helaas niet kunnen oplossen, me vader en ik d8en uiteindelijk dat het de rem was die lichtjes bleef hangen ofzow en toen hebben het maar gelaten zoals het was..
Tonnie

volvoc70T5

Piere

Citaat van: harroschoon op 05-08-2009 07:57:19
Ik heb de auto gisteren op de krik gehad... een slinger aan het linker achterwiel en het linker voorwiel gegeven maar ik hoor geen rare geluiden als het stroef lopen van een lager ofzo. Maar sinds ik het voorwiel het rond gedraaid heb ik daar wel weer een ander vreemd geluidje bij als ik over een hobbelige klinkerweg rij. Het lijkt of er iets rammelt...

Het brommen is sinds de krik wel minder heb ik het idee

Om te weten of je lager stuk is kun je ook es proberen te voelen of je axiale speling hebt: auto op de krik, 1 hand boven op het wiel, 1 hand onder op het wiel, dan je handen weg en weer bewegen en als je iets voelt dan heb je het zitten...
Maar aan de symptomen te horen van het gebrom zou ik ook op een versleten lager gokken.
Homokineet gaat idd tikken als je draait, reactiestangetjes kunnen het gerammel wel veroorzaken denk ik...
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

Superskunkie

oja het rammelen zat er al in toen ik hem kocht, vorige eigenaar wist niet wat het was, heeft het door een garage na laten kijken maar kon het niet vinden.. ik denk zelf dat het een lampje is die in de tellerunit zit die ooit eens uit het fittinkje is gevallen en dus los in de tellerunit zit.

wat beterft het rare geluid met die hele flauwe bocht naar rechts is denk ik het rechterachterwiel.
Het vervelende is dat het soms lang weg is (maandje bijv.) en dus zoeken naar een naald in een hooivork.
Het is in ieder geval NIET het lager!
Ik probeerde het aan me oom te laten horen die een garage bedrijf heeft, maar toen bleef het geluid natuurlijk weer een maand weg.... :eusa_whistle:

Tonnie