Herstellen 2 delige velgen (Tritons)

Gestart door ed, 04-08-2009 17:07:37

Vorige topic - Volgende topic

ed

Ik heb een set Tritons gekocht en wil deze laten herstellen. De velgen zijn licht gecorrodeerd, en dan is spuiten eigenlijk niet mogelijk. Er gaat dan zoveel tijd zitten in het strak maken van de velgen dat het bijna onbetaalbaar wordt.
Een alternatief is dan poedercoaten. Nadeel is dat de kleur vaak iets doffer wordt, maar aan de andere kant is de laklaag veel sterker dan spuitwerk. Omdat de laag wat dikker is vallen de "kraters" van de corrosie niet meer op.

Wat ik me echter afvraag is of de velgen dan nog wel in elkaar passen. Volgens mij past het hart vrij nauw in de velg. De boutje zijn er alleen om het hart tegen de velg aan te drukken, niet om hem te centreren.

Heeft iemand hier ervaring mee?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

thuur

Yep. Deze meneer:

Citaat van: fearless op 31-10-2008 20:40:15
Poedercoaten van deze wielen is iets duurder, word iets anders gedaan dan normaal zodat ze ook nog weer in elkaar passen.  :)

Gr 8)

fearless

Heh ?? Wie ikke ??  :eusa_think:

;D

Ik heb ze laten doen bij www.velgenalsnieuw.nl moet je ze wel zelf uit elkaar halen en weer in elkaar zetten...

Citaat van: fearless op 13-02-2009 20:53:59
En wat word het voor zomer seizoen '09 ??.....

En zoals ik ze gekocht had...
Citaat van: fearless op 16-08-2008 18:43:41

8)

ed

Uit elkaar zijn ze al. 2x schroefdraad hersteld. Moet alleen nog 3 boutjes bestellen.
Maar wat is er nog anders aan de poedercoating? Mag ik vragen wat je kwijt was?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

fearless

Voor 2 delige wielen rekenen ze andere prijzen. Ik was iets van 250 euro kwijt.

ed

Kun je ook aangeven in hoeverre de poedercoating anders is voor 2 delige velgen, bijv dunner ivm het pasvlak? Welke kleur heb jij gekozen. Dit is geen standaard zilver. Is het een RAL kleur? Wederom echt heel mooie foto's. Alsof het uit een catalogus komt.

thuur

Volgens mij kun je niet poedercoaten met bepaalde diktes. Het hele object wordt onder spanning gezet, je kunt een bepaald deel niet minder lading geven. Tenzij je gaat werken met afplakken/schuren en in stappen. B.v. normale behandeling, pasvlakken schuren, dunne behandeling, in de oven en voila.

Gr ;)

fearless

Weet niet precies hoe ze het doen maar alles past nog perfect. Geloof dat ze ze eerst in 2 delen coaten en daarna in elkaar zetten met 2 boutjes per wiel en dan van de kleur voorzien.
Kleur nr heb ik geen id van, stond daar een voorbeeld wiel wat ik er wel leuk uit vond zien. Volgens degene die ik gesproken heb gebruiken ze deze kleur ook voor de R wielen van volvo. Dus zou in de buurt komen van 932 van volvo.

mehn

Als ze de 2 delen los van elkaar poedercoaten krijg je het nooit meer in elkaar.
Er zijn dus 2 opties:

1. De afzonderlijke delen afplakken op de raakvlakken,
2. De velgen eerst in elkaar zetten voordat ze gaan poederen.

Waarschijnlijk gaat het op de 1e manier; zo werte het bij ons tenminste ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

foekie

Even een oud topic omhoog schoppen.. dat herstel van die velgen.. was dat 250 euro per velg inclusief stralen?

fearless

Citaat van: foekie op 28-03-2010 15:41:37
Even een oud topic omhoog schoppen.. dat herstel van die velgen.. was dat 250 euro per velg inclusief stralen?

Was voor het complete set, dus stralen, strak maken en poedercoaten. Wel zelf uit elkaar halen en in elkaar zetten.

foekie

ohh dat valt me echt 100% mee! Komende winter dan maar eens even aanpakken. Neem aan dat ze de velgen ook in de originele kleur kunnen coaten?

En kunnen zij toevallig ook originele titans herstellen en coaten in de exacte kleur als dat ze affabriek zijn? (voor de T-5R van een maatje van me)

ed

Nee dat kunnen ze niet, alleen poedercoaten in een paar standaard kleuren. De kleur wordt toch wel een klein beetje anders als origineel met poedercoating. Ten eerste is de uitstraling anders dan van spuitwerk, en daarnaast zijn de kleuren enigszins beperkt.  Dit is echter één van de weinige bedrijven die zijn vingers wil branden aan tweedelige velgen voor een redelijke prijs. Ik was overigens 275 euro kwijt (18" is iets duurder).

Uiteindelijk is het toch wel een aardig werkje geweest. Er was al 1 boutje afgebroken, en twee braken er met demontage af. Ik heb er 2 moeten uitboren en voorzien van nieuwe Helicoils. Omdat het M7 schroefdraad is valt het nog niet mee een setje daarvoor te vinden, maar het is gelukt. Zijn nu weer zo mooi als nieuw.

foekie

hmm oke, bedankt voor je reactie ed!
als ik de velgen wil laten herstellen, wil ik echt graag dat ze helemaal de zelfde kleur hebben als origineel, dus denk dat ik mijn tritons dan beter kan laten spuiten of niet?

ed

Dan moet je ze inderdaad laten spuiten. Reken echter op prijzen rond de 500 euro voor deze velgen. Gaat het om Tritons?