Nieuwe voorruit

Gestart door lionart, 14-01-2010 12:01:34

Vorige topic - Volgende topic

linfiel

Rond de 200euro is nog een koopje,ik heb ook een nieuwe er in moeten zetten en dat kosten mijn 300euro, Volgens die glasman was dit goedkoop, want hij kosten eigenlijk 500euro ,maar dit is wel een Pilkington ,staat enkelt geen volvo op.

haasje

Mijn oude (imitatie) voorruit heb ik een aantal weken geleden laten vervangen door een originele volvo ruit. De oude was nog heel, geen pitjes of iets dergelijk, maar met een 1 of andere coating erop waardoor, als ik de ruitenwisser gebruikte, ik bijna melkglas kreeg. Als je naar de ruit keek in zonlicht, zag je ook een "oliefilm" op het glas zitten. De ruit heeft mij niets gekost, had eigenlijk €75 eigen risico die door de dealer is verrekend.
Tevens kreeg ik te horen dat er onder de ruit roest zat die ze ook maar even mee weggehaald hebben en de lak bijgewerkt.

lionart

uiteindelijk heb ik met de verzekering (WA+ casco)  kunnen regelen dat zij de ruit gaan betalen. (eigen risico 75 euri)
Dus ruitje op marktplaats staat weer te koop  ;)

Marc O.

Citaat van: lionart op 20-01-2010 15:04:37
uiteindelijk heb ik met de verzekering (WA+ casco)  kunnen regelen dat zij de ruit gaan betalen. (eigen risico 75 euri)
Dus ruitje op marktplaats staat weer te koop  ;)

Tip: Ga naar de dealer en vraag of zij onder dezelfde condities kunnen plaatsen. Concreet zal dat betekenen dat je naast de normale factuur een creditfactuur krijgt à €75, zodat je "netto" eigen risico geen €150 is (wat normaal is als je de ruit niet plaatst bij Carglass ofzo) maar ook €75. En wellicht dat je de factuur zelf moet voorschieten i.p.v. dat Carglass het rechtstreeks met de verzekering afwikkelt.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Adrie1983

Nieuwe ruit kostte mij 225, incl btw en montage.
En dat terwijl ik alleen wa verzekerd ben.