Nieuwe voorruit

Gestart door lionart, 14-01-2010 12:01:34

Vorige topic - Volgende topic

lionart

Ok, uit de categorie domste dingen die je kan doen...
Bij het vervangen van de ruitenwisser heb ik de arm teruglaten klappen op de voorruit. :eusa_wall:

ruit stuk natuurlijk (alleen de binnenste laag)

nu heb ik op marktplaats alweer een nieuwe gekocht (200 euro incl plaatsing)
http://link.marktplaats.nl/310264240 maar hoe herken ik een orginele ruit?
Of kan mij dat eigenlijk niet schelen? (in het kader een ruit is een ruit)

-D©©©L-

in een originele ruit staat een volvo logo.

UserID6342

Er zit wel degelijk verschil in de ruiten of van Volvo of van aftermarket.  Mooi voorbeeld is de ontspiegelingslaag (noem je dat zo ?) die of ontbreekt of zo slecht is bij de aftermarket dat je graag zou willen dat je een origineel had.  De ruit van Erwin had een hele waas er over zitten, was ook aftermarket.

Als je WA-extra verzekerd bent, via je verzekering doen bij de Volvo dealer.

Walter

Zit ook verschil in de sterkte van de kit die gebruikt wordt. En de sterkte van de ruit bij bv een aanrijding...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

-D©©©L-

Citaat van: VolvoMafia op 14-01-2010 13:06:22
Zit ook verschil in de sterkte van de kit die gebruikt wordt. En de sterkte van de ruit bij bv een aanrijding...

Ook een immitatieruit moet gewoon voldoen aan de eisen en voorzien zijn van een E-keur. Niet alle dealers gebruiken dezelfde kit. 

Ludo

Citaat van: -D©©©L- op 14-01-2010 13:19:30
Citaat van: VolvoMafia op 14-01-2010 13:06:22

Ook een immitatieruit moet gewoon voldoen aan de eisen en voorzien zijn van een E-keur. Niet alle dealers gebruiken dezelfde kit.  

Je moet op zoek naar andere/betere verkoopstacktieken Walter...

:evil:

lionart

mbt verzekering, ik heb een eigen risico van 150 euro dus dat maakt in principe niet zo veel uit.

Walter

dat eigen risico is vaak over te praten hoor

<zo beter Ludo? Overigens gebruiken de meeste dealers bij mijn weten de originele kit, komt gewoon bij Volvo vandaan>

Facta non verba
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.

lionart

Heb nog ff de verkoper gebeld en hij geeft aan dat het dezelfde ruiten zijn als de volvo-ruiten maar omdat hij geeft volvodealer is mag er geen logo in zitten. merk=Pilkinton iig
+ nog garantie op de kit (welke hij ook gebruikt voor volkswagen en andere auto's)

Walter

Klinkt vertrouwd. Alleen gebruikt Volvo High Impact glas. Maar Pilkington is een fabrikant van heel veel autoruiten

Facta non verba

Ludo

Citaat van: VolvoMafia op 14-01-2010 13:53:16
dat eigen risico is vaak over te praten hoor

<zo beter Ludo? Overigens gebruiken de meeste dealers bij mijn weten de originele kit, komt gewoon bij Volvo vandaan>

Eigen risico zal me worst wezen.
Net alsof Volvo zelf de kit fabriceerd.  :eusa_doh:
Zijn er harde voorbeelden, dat een aftermarket ruit, minder sterk is bij een aanrijding?.

walter leever

Nogmaals,een "echte"Volvo ruit is gewoon een stuk duurder(dwz met Pilkington en Volvo erin),alleen Pilkinton kun je wel krijgen,als die glasman toevallig zo'n partij binnen heeft,staat er wel geen Volvo bij ::)

Alle ruiten "origineel" of after market moeten zoals al gezegd aan dezelfde eisen voldoen  :eusa_whistle:

Enige verschil voel je dus in je beurs  ;)  en natuurlijk dat er voor de "azijnzeikers" geen volvo in staat of pilkinton. ;)

In de mijne een aftermarket gezet(en dus slechter,volgens sommigen  :eusa_whistle: )voor 189 euro's  :eusa_clap:

lionart

Een "echte" volvo ruit kost bij Volvo Serva te amersfoort 240 euro incl btw ex plaatsing

walter leever

Die 189 is all-in. ;D

KIM

Het is net als bij alle andere onderdelen: kwaliteit hangt van het merk ruit af.
Het ruit moet inderdaad voldoen aan een e-keur en die zegt weer iets over sterkte, tint e.d.
Een vriend van me werkt bij Saint Gobain en die maken ook ruiten voor auto's waarvoor zij niet de fabriek leveren.
Zij meten daartoe een originele ruit op. Wellicht valt er dus over de pasvorm iets af te dingen.
Ik denk dat een Saint Gobain geen slechte kwaliteit ruiten zal leveren.