radiateurslang afgebroken

Gestart door lionart, 05-08-2009 22:12:10

Vorige topic - Volgende topic

lionart

Ik verloor al enige tijd behoorlijk wat koelvloeistof maar toen ik vanavond met mijn vinger weer aan de bovenste slang van de radiateur zat, brak de hele slang af :-(
het pijpje dat aan de radiateur zat zit nu nog in de slang vast :-(

is dit een bekend probleem? zijn hier reparatie kits voor of betekent het dat ik de hele radiateur moet vervangen.

Radiateur ziet er namelijk voor de rest nog perfect uit.

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

lionart

nu heb ik vandag een raiateurgescoord en erin gezet, wat niet al te veel werk was
maar nu weet ik niet hoe ik het koelsysteem moet vullen.

Kan iemand mij een linkje naar een topic sturen waar dat in staat of kan iemand mij het uitleggen?

bijvoorbaat dank

mehn

Citaat van: lionart op 08-08-2009 18:25:57
maar nu weet ik niet hoe ik het koelsysteem moet vullen.

Gewoon het tankje vullen. Er zit waarschijnlijk veel lucht in het systeem, dus nadat je het tankje hebt gevuld kunt je het beste de auto starten zodat de koelvloeistof wordt rondgepompt.
Laten lopen totdat de thermostaat opengaat. Het niveau zal nog wel een paar keer zakken.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

lionart

wanneer gaat die pomp open want ik heb er al een \kilometer of 5 meegereden en er gebeurd niets, wel ging er in eerste instantie ong 4 liter in maar nu blijft het tankje vol en er loopt niets door heb ik het idee

marc-850

Je hoeft niet te rijden, gewoon stationair laten lopen. Dop van het reservoir aflaten, zodat de lucht eruit kan.
Wel even geduld hebben tot je thermostaat open gaat.

lionart

nevermind, degene die ik er in heb gezet was ook al lek (nooit meer tweedehands).
Aankomende zaterdag nogmaals een keer proberen maar dan met een nieuwe.